וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוב דילן העתיק יצירות אמנות?

28.9.2011 / 21:36

הניו יורק טיימס מדווח כי רבים התלוננו שציוריו של דילן בתערוכה שנפתחה באחרונה אינם מקוריים ומועתקים מצילומים מפורסמים

בוב דילן הוא אגדה מוזיקלית שאין עליה כמעט עוררין, אבל בעולם האמנות הוא נחשב לדי שנוי במחלוקת, מחלוקת שצפויה רק להתגבר בעקבות כתבה שפורסמה היום (רביעי) בניו יורק טיימס, בה נטען כי קיים ספק לגבי מקוריות הציורים של דילן.

מדובר בתערוכה "The Asia Series" המוצגת בגלריה הנחשבת גאגוסיאן באפר איסט סייד. שם, מציג דילן ציורים "המושפעים ממסעותיו האחרונים ביפן, סין וייטנאם וקוריאה". אלא שצופים רבים, ביניהם מעריצים של דילן, טענו כי הציורים אינם מקוריים ולמעשה מבוססים על צילומים די מפורסמים.

כך למשל, הציור "Trade" נראה מועתק למדי מצילום של הנרי קרטייה ברסון, כפי שניתן לראות באתר הטיימס. גם הציור "אופיום" דומה למדי לצילום "אישה מעשנת אופיום" של לאון בוסי, כפי שמודגם באתר הטיימס.

"המדהים הוא שדילן לא השתמש בצילום כנקודת מוצא, אלא פשוט העתיק את הקומפוזיציה", אמר מייקל גריי, שחיבר אנציקלופדיה אודות דילן. "הוא לא צייר את הצילום מזווית שונה. הוא פשוט שכפל אותה עד כמה שאפשר".

"הציורים של מר דילן מושפעים ממקורות היסטוריים, בהם צילומים מפורסמים", אמרו בגלריה בתגובה, "אולם הרעננות שלהם נובעת מהצבע והטקסטורה שנצברו מחוויות היומיום של דילן". דילן עצמו, כצפוי, סירב להגיב לדברים.

  • עוד באותו נושא:
  • בוב דילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully