וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "סיפורו של דולפין" זינק לצמרת

2.10.2011 / 16:27

הדרמה לכל המשפחה תפסה את הבכורה בשבוע השני להפצתה. היא ניצלה את חולשת המתחרים - דניאל קרייג ונעמי ווטס מדשדשים, אנה פאריס התרסקה לחלוטין

אותו דפוס חוזר על עצמו שוב ושוב בחודשים האחרונים בקופות ארצות הברית. בהתאם לתבנית התרחשות זו, שלל מוצרים חדשים מגיעים לאקרנים, אך מי שתופס את המקום הראשון הוא דווקא סרט שנמצא כבר בשבוע השני להפצתו.

גם הפעם זה קרה: הדרמה מעוררת ההשראה "סיפורו של דולפין", שהספתח המרשים שלה הספיק לה בשבוע שעבר רק למקום השלישי, צברה מומנטום מרשים עוד יותר, גרפה 14.2 מיליון דולר ותפסה הודות לכך את הבכורה. היא כבר עומדת על מאזן נאה של 37.5 מיליון דולר, אך למרות ההצלחה המרשימה, בישראל הוחלט לגנוז את הסרט.

גם "מאניבול", דרמת הבייסבול בכיכובו של בראד פיט, שהגיעה אף היא לאקרנים בשבוע שעבר, מחזיקה היטב מעמד. בסוף שבוע זה היא גרפה 12.5 מיליון דולר, מה שאיפשר לה לגבור על שלל המוצרים החדשים ולהישאר במקום השני. מיד אחריה ניצב "מלך האריות", שעמד בפסגת ההר שבועיים ברצף, אבל הולך ודועך לקראת הפצתו בפורמט ביתי: בסוף שבוע זה, כתוצאה מכך, הרוויח כבר 11.1 מיליון דולר בלבד, וזו תהיה ככל הנראה שאגתו האחרונה.

מתוך 50/50. imdb
מי חשב שמישהו ירצה לראות סרט על סרטן? מתוך "50/50"/imdb

שלושת הסרטים הללו נשארו בצמרת גם הודות לאהדה שלהם בקרב הקהל, אך גם בזכות התחרות החלשה, שכן אף אחד מן הארבעת המתמודדים החדשים בשוק לא היו איום רציני.מבין הארבעה, היחיד שהשיג מספרים משביעי רצון הוא "Courageous". מדובר בדרמה שנעשתה בידי נוצרים אדוקים למען נוצרים אדוקים, ומיקסמה עד תום את פוטנציאל הקהל שלה: אף שהוקרנה בקצת יותר מעל אלף אולמות, כחצי מכמות המקומות שבהם הוקרנו הסרטים המתמודדים מולה, היא נכנסה למקום החמישי עם הכנסות של 8.8 מיליון דולרים, הרבה יותר מתקציבה הזעום. בארץ, כמו גם ברוב מדינות העולם, מובן שלא נזכה לראות את הסרט, שהוא לא יותר מפולקלור פנימי של אוונגליסטים.

לעומת "Courageous" העלום שאיש לא כתב עליו או דיבר עליו, "50/50" הגיע למסכים כשהוא נישא על רעש תקשורתי בעקבות הקרנותיו בפסטיבל טורונטו ורצף של ביקורות מעולות. אך כל אלה, כמו גם הנוכחות של הכוכבים סת רוגן וג'וזף גורדון-לוויט, לא עזרו לסרט להתגבר על הטרן-אוף הגדול שבו: העובדה שהוא עוסק במחלת הסרטן. הרתיעה של הקהל מן הנושא היתה גדולה עוד יותר מכפי שחששו מפיצי הדרמה הקומית, והיא נאלצה להסתפק בהכנסות של 8.9 מיליון דולר בלבד, פחות גם מן הציפיות הנמוכות ביותר ממנה, והתמקמה רביעית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי רוצה לראות סרט שאפילו הכוכבים שלו מתביישים בו? מתוך "בית החלומות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד ל"50/50", מותחן האימה עטור הכוכבים "בית החלומות" הגיע לאקרנים עם מוניטין שלילי - בין השאר, מפני שכוכביו דניאל קרייג, נעמי ווטס ורייצ'ל וויז כה סלדו ממנו, שסירבו להשתתף בקידום שלו. מפיציו עשו הכל כדי למכור אותו בכל זאת, ואף גילו את התפנית העלילתית החשובה שבו כבר בטריילר. מהלך נלוז זה לא מנע מן הסרט להתרסק במקום השישי עם הכנסות של 8.2 מיליון דולר בלבד.

אלה הם עוד מספרים מוצלחים יחסית ל-5.5 מיליון הדולרים שגרפה "מה המספר שלך?". קומדיה רומנטית זו, בכיכובה של אנה פאריס, סבלה מכך שהגיעה לאקרנים לאחר שובל ארוך של קומדיות נשיות שהיו טובות יותר ואטרקטיביות יותר, כך שקהל היעד שלה כבר היה שבע. מצב זה, בצירוף כוח המשיכה המוגבל של פאריס, הביקורות הגרועות וקמפיין השיווק הלא מרשים של הסרט, הועידו לו את המקום השמיני ומעמד של כישלון צורב.

הטבלה במלואה

1. "סיפורו של דולפין" - 14.2, 37.5

2. "מאניבול" - 12.5, 38.5

3. "מלך האריות" - 11, 79.7

4. "50/50" - 8.9

5. "קורייג'זס" - 8.8

6. "בית החלומות" - 8.2

7. "חטיפה" - 5.7, 19.2

8. "מה המספר שלך?" - 5.5

9. "התפשטות" - 5, 64.6

10. "יחידת עילית" - 4.8, 17.4

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully