וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור 2011: המדריך השלם למרתוני צפייה ביתיים

5.10.2011 / 8:16

מ"נאום המלך" עד החדש של ואן-דאם, משובר קופות של אדם סנדלר ועד סרט אימה מופתי: מדור הדי.וי.די עם מדריך הצפייה המושלם ליום כיפור

רק סניף אחד של בלוקבסטר עוד פועל בארץ, ובכלל נשארו במדינה רק כעשר ספריות שכאלה. הדי.וי.די גוסס זה מכבר ברחבי העולם, ובישראל התהליך מואץ במיוחד. רואים פה סרטים לא פחות מפעם, אבל לא בדרך הזו.

אבל יש מסורות שלא נשברות, כך שספריות הדי.וי.די בכל זאת זוכות להשיב עטרה ליושנה פעם אחת בשנה. זה קורה, כמובן, ביום כיפור, שהפך בין השאר גם לחג הצפייה הביתית השנתי. לקראת המועד הזה, ההמונים נאבקים על השאריות שנותרו במדפים, ומעט הספריות שעוד נשארו בישראל נראות כמו זירת התרחשות של סרט זומבים. אך האמת היא שלא צריך לריב - יש מספיק לכולם, מה עוד שבישראל המפיצים מקפידים כמובן להוציא את הדי.וי.די הלוהטים של העונה רגע לפני יום כיפור.

וכך, אפשר להרכיב לקראת החג שלושה תפריטי צפייה. הראשון מיועד לאלה שלא הזדמן להם לראות את הסרטים שוברי הקופות או זוכי הפרסים הגדולים של החודשים האחרונים (אין מה להתבייש, קורה).

התפריט השני, המעט מתקדם יותר, פונה למי שצפו בכל מה שהיה חובה לראות, ובכל זאת פספסו דברים שווים רבים שהיו בקולנוע. השלישי כבר מורכב בשביל מי שצפו בכל מה שהופץ כאן מסחרית בחודשים האחרונים, ועתה כל מה שנותר להם הוא לצפות בפנינים שנגנזו בישראל.

כיוון שכמות הכותרים הרי אינסופית ובכל זאת צריך לצמצם את המבחר כך שיהיה רלוונטי ככל האפשר, שלושת התפריטים מורכבים רק מסרטים שהופצו בפורמט ביתי בחודשים האחרונים, ובעיקרון לא כולל כאלה שמבלים זה מכבר ב-VOD או בערוצי הסרטים. שני התפריטים הראשונים כוללים אך ורק די.וי.די שקיימים בתרגום לעברית, אבל בתפריט האחרון והמתקדם מכולם, שהוא מלכתחילה מעט הארד-קור, לא קיימת ההגבלה הזו.

יום כיפור 2011: כל הסדרות והדוקו שכדאי להשלים בחג

רמה 1

מתוך הסרט נאום המלך. outnow.ch,
כבר לא תצטרכו להתבייש להודות שלא ראיתם אותו. מתוך "נאום המלך"/outnow.ch

יום שישי

18:00 – ריו

להיט האנימציה על הרפתקאותיו של תוכי חביב בג'ונגל אמנם מעט נוסחתי, אבל זו נוסחה שעובדת היטב. בהנחה שיש ילדים בבית, "ריו" מתייצב כפתיחה מושלמת למרתון הצפייה, אבל הוא מהנה וראוי לצפייה גם אם אין כאלה בסביבה.

21:00 – נאום המלך

מאות אלפי ישראלים ראו על המסך הגדול את "נאום המלך", הזוכה הגדול של האוסקר האחרון, ובכל זאת יש כאלה שטרם עשו זאת ונידונו לחוש מבוכה בכל פעם שמתפתח בשיחת סלון דיון על מלכים מגמגמים. יום כיפור הוא הזדמנות אידיאלית להשלים את הפער, בעיקר בגלל שסרטים על בית המלוכה הולמים את החגים המקומיים כמו הכתר את ראשו של קולין פירת.

24:00 לזרום עם זה

ולאחר הטקסיות התיאטרלית של "נאום המלך" אפשר להתאוורר ב"לזרום עם זה", קומדיה של אדם סנדלר שמן הסתם לא זכתה באף פרס, אבל היתה לשובר קופות אדיר בעולם ובעיקר בארץ. ההצלחה היתה מוצדקת, שכן מדובר באחד הסרטים המצחיקים והמבריקים בקריירה המפוארת של הכוכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תזכורת לימי התהילה של ערוץ הולמרק. מתוך "הפרקליטה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום שבת

11:00 הופ ארנב

גם היום הזה נפתח בסרט אנימציה, "הופ ארנב" שמו, שיפאר היטב את המרתון בעיקר אם משתתפים בו ילדים, אבל לא רק. הסיבה לכך היא שהקומדיה על ארנב הפסחא אולי נראית כמו מעדן לזאטוטים בלבד, אבל השנינות והקסם שלה יכולים לכבוש גם את המבוגרים יותר.

13:00 הפרקליטה

עברנו לשעה מאוחרת יותר והתקדמנו לקראת צאת החג, ובהתאם לזאת הגיעה העת גם לצפות בסרט מעט רציני יותר. מדובר ב"הפרקליטה", דרמה משפטית בכיכובה של הילרי סוונק, שהיתה להצלחה מסחרית ענקית ומפתיעה בקופות ישראל. כיוון שהיא מזכירה מעט ברוחה את היצירות שהוקרנו בערוץ הולמרק עליו השלום, היא גם הולמת צפייה טלוויזיונית בשעות הצהריים.

15:00 בעולם טוב יותר

ולאחר שסימנו וי על כמה משוברי הקופות הגדולים של השנה ועל הזוכה באוסקר לסרט הטוב ביותר, ננקה את השולחן גם מ"בעולם טוב יותר", הדרמה הדנית שקטפה את הפסלון המוזהב לסרט הזר הטוב ביותר. יאה לנעול בה את המרתון גם מסיבה נוספת: היא מעלה הרהורים על הדרך שבה כל אחד מאיתנו יכול להפוך את העולם הזה לטוב יותר, ואלה בדיוק המחשבות שצריך למלא בהן את הראש ביום כיפור.

רמה 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משאיר הרבה חומר למחשבה ביום כיפור. מתוך "ללא גבולות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום שישי

18:00 הסיפור על פי ברני

הדרמה הרומנטית בכיכובו של פול ג'יאמטי לא קטפה פרסים (מלבד גלובוס הזהב לג'יאמטי), אבל חיממה את לבו של כל מי שצפה בה. חוץ מזה, כיוון ש"הסיפור על פי ברני" עוסק בתלאות של משפחה יהודית, הוא רלוונטי ומרגש במיוחד בשיא הימים הנוראיים.

22:00 ללא גבולות

הסרט שבו מגלה בראדלי קופר כיצד אפשר למקסם את השליטה במוח האנושי אמנם לא ריסק קופות, אבל כן הניב רווחים יפים. "ללא גבולות" היה ראוי לכך, וזאת בשל ההתמודדות המפתיעה, הקצבית, החכמה והמהנה שלו עם השאלה שכל אחד יכול להתחבט בה – איך היינו מתנהגים לו היינו יכולים להיות צעד אחד לפני כולם? ביום שבו יש יותר זמן מתמיד לחשוב עם עצמנו, סרט שמציג קושיה כזו נופל בעיתוי מושלם.

24:00 רווקים לשבוע

והנה עוד סרט שהצליח כלכלית, אבל פחות מכפי שהיה ראוי לו. במקרה זה, מדובר ב"רווקים לשבוע", קומדיה מבית היוצר של האחים פארלי ("משתגעים על מרי"), המתארים את מעלליהם של שני גברים נשואים שקיבלו חופשה מהזוגיות. היוצרים מנצלים זאת כדי להציג כמה מן הרגעים הקולנועיים המצחיקים של השנה, אבל גם כמה מן המחכימים שבהם, כך שגם "רווקים לשבוע" יכול לשמש חומר מצוין למחשבה ביום כיפור.

יום שבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם לילדים, אבל בעיקר למבוגרים. מתוך "רנגו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:00 רנגו

כיוון שרובנו נבלה לפחות חלק מיום כיפור עם הילדים/האחיינים/הבני דודים וכדומה, גם תפריט הצפייה הזה כולל סרט אנימציה, אבל הוא מאתגר בהרבה מאשר "ריו" ו"הופ ארנב" שהיו בקודם. במקרה זה, מדובר ב"רנגו", אולי סרט האנימציה הפרוע ביותר שנעשה בהוליווד בשנים האחרונות – מערבון קומי הזוי ועמוס ציטוטים, שברובד אחד יבדר את הרכים בגיל וברובד שמעליו יענג את המבוגרים מהם.

13:00 ג'יין אייר

כפי שכבר הזכרנו במקרה של "נאום המלך", המסורת הישראלית מקשרת גם בין החגים המקומיים לצפייה בסרטים על בריטניה של פעם. הפעם, אפשר לסגור את הפינה בעזרת "ג'יין אייר", העיבוד היפהפה והעוצמתי לרומן הגותי של שרלוט ברונטה, בכיכובם של שניים מן השחקנים הלוהטים בהוליווד – מייקל פאסבנדר ומיה וסיקובסקה.

15:00 ארוחות אמצע אוגוסט

לאחר שעבר בקנדה, במערב הפרוע ובאנגליה, מסתיים המרתון בארץ המגף עם הסרט האיטלקי, "ארוחות אמצע אוגוסט". הסיבה לכך היא לא רק רמתה האמנותית של קומדיה זו, אלא בעיקר העובדה שיש בה המון אוכל ולכן היא אידיאלית כמתאבן לקראת שבירת הצום.

רמה 3

Tucker and Dale vs Evil. imdb
הסרט הגנוז הטוב של השנה. מתוך "Tucker and Dale VS Evil"/imdb

18:00 The Perfect Host

מי שרצף ארוחות החג יצרו אצלו את החשק להרוג מישהו, ישמחו להתחיל את המרתון שלהם במותחן הקומי "The Perfect Host", שבו זה פחות או יותר מה שקורה. דייוויד הייד פירס (ניילס מ"פרייזר"), שחקן מבוזבז בסך הכל, עושה כאן את תפקיד חייו.

22:00 Tucker and Dale VS Evil

אולי הטוב מבין הסרטים האמריקאים שנגנזו בישראל בחצי השנה האחרונה. מכירים את תת-הז'אנר של הזוועתונים שבו רודפים רדנקים אחר תלמידי קולג' עשירים? אז "Tucker and Dale VS Evil" לוקח את הסוגה הזו והופך אותה על פניה. התוצאה מצליחה גם לחלחל, גם להצחיק וגם לרגש. יצירת מופת ואבן דרך של ממש בעולם קומדיות האימה.

24:00 Terri

לולא הסרט שמקודם, "Terri" הגנוז גם כן עשוי היה להיחשב כהפתעה המרנינה ביותר של הקולנוע האמריקאי בחודשים האחרונים. גם הפעם מגיעים הגיבורים משולי החברה המקומית – במקרה זה, הדמות הראשית היא ילד שמן ודחוי, והדרמה נצמדת למציאות שלו באומץ, בכנות ובעדינות. הודות לכך, הסרט נוגע ללב וגם נחרת בו.

יום שבת

Assassination Games. imdb
הסרט הכי טוב של ז'אן-לוק ואן דאם מזה שנים. מתוך "Assassination Games"/imdb

11:00 Arrietty

את משבצת האנימציה תופס הפעם "Arrietty" התוצר החדש של אולפני ג'יבלי, אלה שהביאו לנו בין השאר את "המסע המופלא" ו"פוניו". אמנם במקרה זה לא אחז בשרביט הבימוי הייאו מיאזאקי, היוצר המוכר ביותר של האולפנים, אבל זה לא מונע מן הסרט להיות יפה עד דמעות.

13:00 Assassination Games

מכל האמור לעיל אין להבין חלילה שמי שראה את כל הסרטים שהיו בקולנוע נידון לבלות את יום כיפור רק מול יצירות מעולם הפסטיבלים. להפך: זוהי עת מצוינת לצפות גם ב-" Assassination Games", מותחן הפעולה האחרון של ז'אן-קלוד ואן-דאם ואחד מהטובים שהשרירן האגדי עשה בשנים האחרונות.

15:00 The Eagle

את המומנטום של ואן-דאם אפשר להמשיך בסרט אגרסיבי נוסף, שגם בא בתפריט זה על תקן היצירה התקופתית ההכרחית. מדובר ב"The Eagle", שבו מציג לנו קווין מקדונלד ("המלך האחרון של סקוטלנד") סיפור עתיר שפיכות דמים מימי השליטה הרומית באנגליה, ועושה זאת בדרך שמכבדת את תבונת הצופים אך בכל זאת דואגת לספק את המאווים הנלוזים שלהם. לאחר צמד סרטי פעולה כה מספקים, אפילו מי שצם לא ירגיש רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully