וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 05: מוזיקה מושלמת ליום כיפור

6.10.2011 / 8:14

רגע לפני כניסת החג, הקאסט של רוני פיאלקוב מציע לכם את המוזיקה המושלמת למי שצריך את יום כיפור גם בשביל המוזיקה

Thundercat. GettyImages
חוקר אינטרגלקטי שמכור לפופ לוק. Thundercat/GettyImages

Stillness זו מילה שקשה לתרגם לעברית. גוגל טרנסלייט מציע "דממה", והוא צודק כמובן, רק שהעמידה של הדברים במקום מושמטת כאן מן המשמעות. וכך יוצא שהמילה שמתארת הכי טוב את האווירה ביום כיפור היא בכלל באנגלית. מעבר למשמעויות הדתיות והמסורתיות של החג, או אולי דווקא כערך משלים להן, העצירה הזאת מלכת של הכל, השקט, זוהי ההרגשה האמיתית של היום הזה. זה חודר הרבה מעבר לכבישים הריקים, זה מחלחל למקומות הרבה יותר עמוקים, בעיקר אם אתה תל אביבי (שגר בדרך יפו) ורגיל לרעש תמידי מסביב, לבאזזז הזה של החיים שלא נרגע לרגע.

ובכל זאת, גם בתוך כל הרוגע, הרי אי אפשר בלי מוזיקה. הקאסט הפעם מוריד הילוך ומנסה לכוון לתחושה המאוד ספציפית הזאת, לגרוב האיטי והעוטף הזה. מוזיקה של שקט. ח"י קטעים נפרשים כאן מסול מתקתק בפתיחה ועד לביטים חלומיים בסיום, דרך אלקטרוניקה מכל מיני גוונים, היפ הופ אינסטרומנטלי, ואפילו קצת ג'אז. מוזיקה שאפשר להקשיב לה באמצע החג בלי שהשכנים יתלוננו, מוזיקה בשביל לשבת על הספה ולהפליג איתה. ובאמת, חסל סדר הקדמות, בואו נרים עוגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

היכרות קצרה עם התוצרים של חניבעל:

פותחים עם רובין האניבל (או חניבעל בעצם), כנראה האיש הכי סולפול בדנמרק, מפיק עם מגע זהב שעמד בשנים האחרונות מאחורי הרכבים נהדרים כמו Owusu & Hannibal ו-Quadron והוציא את אי.פי הסולו הראשון שלו בשנה שעברה. קטע הפתיחה של הקאסט מגיע בתור קטע בונוס בהוצאה מחודשת של האי.פי הזה, ואתם מקבלים אותו כאן כבונוס לחגים. אל תבזבזו את כולו בפעם אחת.

Quadron של מר חניבעל בקליפ יפהפה נוסף

אחרי טיפול מחודש של בומבאפטיסט לסינגל הראשון אי פעם של אריקה באדו, מגיע "For Love I Come", של Thundercat, בסיסט מחונן וחבר בכיר ב-Posse של פלייניג לוטוס. באלבום הבכורה הסופר מדובר שלו, שהופק על ידי פליי-לו ויוצא בלייבל בריינפידר, אולי הוורפ של העשור הנוכחי, משתפים פעולה הרבה חוקרים אינטרגלקטיים כמו גברת באדו, אוסטין פראלטה וחברי Sa-Ra. מדובר במסע פתלתל ומענג בין ג'אז אקספרימנטלי, אלקטרוניקה עתידנית והמון אהבה למוזיקה. זה אלבום מיוחד שכדאי מאד לתת לו סיבוב, ולו רק בשביל לשמוע את רוחו של סקוורפושר עולה באוב בין התווים.

הביצוע המקורי של "For Love I Come" של Geroge Duke

הקליפ של MmmHmm של פליינג לוטוס, שגם מקבל קאבר קצרצר אצל Thundercat

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכב עולה בשמי הביטים של פופ לוק. Ta-Ku/מערכת וואלה!, צילום מסך

איכשהו הקאסט מלא ביותר מדי מפיקים מהמוכשרים ביותר בסביבה כרגע, כך שבצער רב נאלץ לדלג על הרבה מהם ולנחות הישר על Ta-Ku האוסטרלי. טא-קו הוא כוכב עולה בשמי הביטים, שלפעמים הקצב בו הוא מנפק עוד ועוד אלבומים גורם לך לתהות אם מדובר בכלל באדם אחד או ב-20 מפיקים שהוא כלא במקלט ביתו ועובדים בשבילו יומם וליל. הקטע כאן לקוח מתוך פרק ראשון בסדרה החדשה "Faces" מבית לייבל הביטים הגרמני Finest Ego. הסדרה מפגישה כל פעם שני מפיקים עתידניים שונים באי.פי אחד, וטא-קו מגיש כאן קטע מהטובים ביותר שלו ונותן הרגשה שכל המוזיקה המשובחת שהוציא לאחרונה היא רק ההקדמה למה שהוא עוד עתיד ליצור. שימו אוזן על הבחור הזה.

אם כבר מדברים על מישהו שהדגים כשרון רב מההתחלה, אבל רק אחר כך גילה את עצמו באמת, נדלג הלאה אל Four Tet והקטע החדש והמפיל שלו "Locked". קירן הבדן התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו עם טרק בן 36 דקות ו-25 שניות בשנת 1998, ומאז בלט והשתפר עם כל ריליס. עכשיו עם הקטע הזה נדמה שיש לו עוד לאן לעלות, ואפילו האלבום היפהפה שלו משנה שעברה "There Is Love In You" הוא עדיין לא השיא המוזיקלי של המפיק הזה, שכל הזמן איכשהו מתעלה על עצמו.

להאזנה למיקס "FABRICLIVE59" של פור טט, כולל ראיון והרחבה שלו על כל קטע וקטע

Four Tet. Louise Wilson, GettyImages
מתעלה על עצמו אבל לא על פופ לוק. Four Tet/GettyImages, Louise Wilson

ולסיום אנחנו יורדים עמוק עם BMB, הלא הוא ספייס קיד, עילוי של ביטים, שיחד עם DZA ו-Pixelord ממצב את אמא רוסיה כאחד המקומות החמים ביותר בעולם כיום במוזיקה האלקטרונית. האלבום החדש שלו שנקרא בהתאם "The Sound Of Tomorrow" יוצא בלייבל Soulection של Joe Kay, עוד מישהו שכדאי מאוד לשים לב אליו בזמן הקרוב. סולקשן היא גם תכנית רדיו מומלצת שחגגה זה עתה חמישים תכניות במהלכן הצליח ג'ו קיי להפוך לאחד האנשים היותר חשובים בעולם הפיוצ'ר ביטס על כל גווניהם, ומספיק מבט חטוף על הטוויטר שלו בשביל להבין שהבחור הזה מכוון גבוה ורחוק, וסביר מאד שגם יגיע לשם.

אחרון חביב הוא BUG, שותף בעוד לייבל/תכנית רדיו מהמעניינים ביותר בעולם כרגע, Juslikemusic מלונדון, שם גם יצא האי.פי החדש שלו, "Mechanical Soul". באג מסמפל כאן קטע נשכח של טריפ הופ ששלף משלהי הניינטיז (חולצה ותקליט למי שיצליח לזהות את המקור. סתם, לא באמת) ועף איתו הלאה אל העתיד. מה שמזכיר לנו שגם אנחנו צריכים כבר לעוף, ולחתום את הקאסט הזה בברכת גמר חתימה טובה. חג שמח, כפרות, פדלו בזהירות.

הלייבל/בלוג/תכנית Juslikemusic

התכנית ה-50 של Soulection

הפלייליסט:

00:00 – Robbin Hannibal – Sneak Preview // Plug Research
03:30 – Erykah Badu – On and On (BoomBaptist Remix) // boombaptist.bandcamp.com
06:30 – Thundercat – For Love I Come // Brainfeeder
10:00 – Black Einstein – Fix Up // blackeinstein.bandcamp.com
14:00 – Amin PaYne – Let Down // aminpayne.bandcamp.com
16:00 – Oddisee – Skipping Rocks // Mello Music Group
20:00 – Ambassadeurs – Rossler Master // Jalapeno
24:30 – Ta-Ku – Build // Finest Ego
27:30 – Throwing Snow – Shadower // Sneaker Social Club
32:00 – The Jazzment – Kind a Cool // thejazzment.bandcamp.com
34:00 – Lucky Paul – Thought We Were Alone (Gang Colours Remix) // Somethinksounds
37:00 – Admin – Impressions // soundcloud
43:00 – Four Tet – Locked // Text Records
49:30 – Mount Kimbie – Carbonated // Hotflush
53:30 – Sina – One Love // soundhealers.bandcamp.com
56:30 – Barrington Levy – The Vibes Is Right (Om Unit Edit) // soundcloud
60:30 – BMB aka Space Kid – Change Of Scenery Pt. 2 // Soulection
66:00 – BUG – Loose Threads // Juslikemusic

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully