וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הכוכבים" במארז בלו-ריי: המעריצים יכעסו, השאר יהיו מאושרים

מארז הבלו-ריי של "מלחמת הכוכבים" מביא חידושים שיטריפו את המעריצים מזעם, אבל יעשו חג שמח במיוחד למי שמתחיל להכיר את סדרת המופת

מאז שתקליטורי בלו-ריי (שהחליפו את הדי.וי.די) הגיחו לחיינו באמצע העשור הקודם, החל המרוץ הגדול להוצאת קלאסיקות בגרסאות חדשות. כמו במעבר מקלטות וידאו לדי.וי.די, ביקשו אולפני הסרטים לגרום לכם לרכוש מחדש את הספרייה הביתית שלכם, ולהוסיף אליה עוד כמה פרטים ש"זוכים לעדכון איכותי". וברשימת ההוצאות המחודשות, ל"מלחמת הכוכבים" תמיד היה שמור מקום אי שם בפסגה.

עכשיו המארז שגורם לגיקים להרטיב בלילות כבר כאן – תשעה תקליטורי בלו-ריי מלאים בתוכן "מלחמת הכוכבים", כשגולת הכותרת היא כל ששת הסרטים "כפי שטרם ראיתם אותם" כמובן. הכוונה כאן היא לא רק לשחזור וניקוי הפילם על מנת להתאימו לפורמט החדש והאיכותי יותר, כי אם לרצון האינסופי, האובססיבי והמעט תמוה של יוצר הסדרה, ג'ורג' לוקאס, "לשפר" את יצירותיו פעם אחר פעם.

במה זה מתבטא? בכל פעם שסרטי הסדרה עומדים להגיע מחדש למדפי החנויות או בתי הקולנוע, מתיישב לוקאס בחדר עריכה ומתחיל להכניס שינויים שמונעים על ידי התפתחויות הטכנולוגיות. כשזה קרה בפעם הראשונה, ב-1997, היו שאמרו כי לוקאס הלך רחוק מדי – לפחות בסצנה אחת הוא לא סתם הכניס אפקטים או דמויות ברקע, אלא שינה סצנה מהותית שהינה חלק מאפיון הדמות של האן סולו. שינויים נוספים הוכנסו לפני מהדורת הדי.וי.די ב-2004, ומהדורת הבלו-ריי היוותה הזדמנות נוספת עבור לוקאס לשנות דברים. הבחור, מה לעשות, לא מרוצה מעצמו אף פעם.

מצפייה במארז החדש עולה המסקנה הבאה: אם אתם חובבי "מלחמת הכוכבים" שמסוגלים לצטט את שלושת הסרטים המקוריים מתוך שינה, השינויים האלה כנראה יצליחו לעצבן אתכם לא מעט. בהיבט הזה, לא יעזרו גם שלושת הדיסקים של התוספות המיוחדות – חלקן ישנות, אחרות נוספו במיוחד עבור הגרסה הזו – שכוללות מספר סרטים דוקומנטריים שנעשו על הסדרה, סצנות שהוצאו בעריכה, ציורי הפקה ועוד. הפעם, השינוי הבולט הוא כנראה צעקת "לא. לאאאאאא", אותה משמיע דארת' ויידר רגע לפני שהוא מתנפל על הקיסר ב"שובו של הג'דיי". הצעקה הזו משנה את כל אופי הסצנה ויכולה להוציא מדעתו את מי שהתרגש מהסרט במקור. שינוי מהותי נוסף ב"שובו של הג'דיי" הוא בהוספת עפעפיים(!) ממוחשבים ליצורים מגזע האווק, שעד כה לא מצמצו. כן, עד כדי כך לוקאס ירד לפרטים.

אך מה אם אתם לא? מה אם ראיתם את הסרטים בעבר אך לא פיתחתם כלפיהם קשר רגשי, או שלא ראיתם אותם בכלל? במקרה כזה, גרסת הבלו-ריי (שניתנת לנגינה במכשירים כמו פלייסטיישן 3, למשל) תעשה לכם שמח. זאת, כיוון שמבחינה טכנולוגית נעשתה כאן עבודה מצוינת. הדבר ניכר במיוחד בטרילוגיה הישנה, בת יותר מ-30, שנראית חדה ויפה לכל אורך המסע. הסרט שנראה הכי פחות טוב הוא דווקא "אימת הפנטום" מ-1999.

גם בכל הקשור לתוכן עצמו, הזמן עשה חסד עם "מלחמת הכוכבים". הסדרה הזו מעולם לא התיימרה להיות יצירת מופת דרמטית, והסתפקה בלי רגשי נחיתות במשבצת סרטי הרפתקאות כיפיים. וכזו היא נשארה גם היום. וגם כאן, "אימת הפנטום" הוא היוצא מהכלל – סרט שהיה נוראי בסוף העשור הקודם, נשאר רע גם ב-2011.

מתוך "מלחמת הכוכבים". imdb
מתוך "מלחמת הכוכבים"/imdb

בישראל נמכרת מהדורת הבלו-ריי בכ-500 שקלים – מחיר לא גבוה לשישה סרטים, בייחוד עם אינסוף תוספות מיוחדות. אז כל עוד אתם לא מחשיבים את הגרסאות האלה לתועבה שיש להשמיד, תהיה זו תוספת הגיונית וכייפית למדף הסרטים שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully