וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי דיין בפתיחת פסטיבל חיפה: אני עדיין כאן

שני גורקביץ', צילומים: נמרוד סונדרס

13.10.2011 / 23:57

הקולנוען הוותיק והפרובוקטיבי זכה בפרס הוקרה על מפעל חייו בפתח הפסטיבל, בו הכריז גם שר התמ"ת על התוכנית להפיכתה של חיפה לעיר הסרטים של ישראל

פסטיבל חיפה נפתח הערב (חמישי) באירוע קצר אך מלא בשורות ובפרס על מפעל חיים שהוענק לאסי דיין. נוסף על ראש עיריית חיפה, יונה יהב וחתן פרס נובל הטרי, פרופסור דן שכטמן נכחו בטקס הפתיחה גם שר הביטחון, אהוד ברק ושר התמ"ת שלום שמחון שהכריז על הקמת יחידה ייעודית לקולנוע במשרדו.

"משרד התמת רואה חשיבות רבה בתעשיית הקולנוע והחל בשבועות האחרונים בהקמת יחידה שתפקידה עידוד, ייצוג וקידום פורמטים ישראלים בחו"ל, משיכת הפקות זרות לישראל וקידום תחום הניו מדיה", אמר השר, שהוסיף וציין את מחזור הכספים הגדול של תעשיות הבידור במדינות זרות והגדיר את ההשקעה בתחום הקולנוע כ"השקעה אסטרטגית בעתיד המדינה".

"בכוונתנו להקים את מרכז הקולנוע בעיר חיפה", המשיך שמחון וציין כי המשרד ישיק גם פיילוט בתחום בשיתוף עם העירייה. "אנו רואים בחיפה את עיר הסרטים של מדינת ישראל". ראש העירייה יהב הוא מי שיזם את חוק הקולנוע לפני עשור והחתים עליו את חברי הכנסת הצעירים שמחון וברק. לדבריו העירייה תקצה כספים מיוחדים לטובת ענף הקולנוע, תקים קרן עירונית במודל דומה לקרן ירושלים במטרה להפוך את חיפה ללוקיישן לצילומים מקומיים וזרים. בהקשר זה יושק במהלך הפסטיבל גם הסכם קו-פרודוקציה חדש עם בריטניה, ומפיקים בכירים מהמדינה כבר החלו בשיתפי פעולה עם יוצרים מקומיים.

פסטיבל חיפה - כתבות נוספות:
פסטיבל חיפה - מדריך הקולנוע הישראלי
פסטיבל חיפה - מדריך הקולנוע הבינלאומי

פתיחת פסטיבל חיפה 2011. נמרוד סונדרס
אולי ייקח את הנובל לפני עמוס עוז. אסי דיין בחיפה/נמרוד סונדרס

בנוסף לבשורות לענף הקולנוע, הוענק בטקס פתיחת הפסטיבל אות הוקרה לאסי דיין על תרומה לקולנוע הישראלי. כשדיין, שסרטו החדש יוקרן בבכורה בפסטיבל, עלה לבמה לקבל את הפרס הוא פנה לפרופסור שכטמן ואמר: "זאת הפעם השלישית שאני זוכה בפרס על מפעל חיים, ורציתי לשאול את זה שזכה בנובל אם יש איזה מבצע שנותנים שלושה ומקבלים בתמורה אחד אחר". בהמשך קרא שיר מצחיק וציני בחרוזים: "האיש שהפך בחייו לשמועה, שיצא מדעתו ומחכה בקוצר רוח למותו. ויחזור כרוח לטייל ברחוב על שמו". למרות שצחק על מצב בריאותו והקצב האיטי בו הוא מייצר סרטים - "אחת לעשר שנים" - בשיחה עם וואלה! תרבות סיפר דיין כי הוא כבר עובד על סרט חדש.

את פסטיבל הקולנוע בחיפה פתח הסרט "משחקי שלטון" של ג'ורג' קלוני, העוסק בשחיתות פוליטית. הפסטיבל יימשך עשרה ימים ויכלול הקרנה של עשרות סרטים מישראל ומהעולם, כמו גם מפגשים של מפיקים זרים עם אנשי התעשייה בארץ, אירוע פיצ'ינג לסרטים חדשים וסדנאות מקצועיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully