וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריאן פיית'פול בישראל: "רוצה להופיע גם בפלסטין"

שני גורקביץ'

16.10.2011 / 12:46

הזמרת הבריטית נחתה לביקור נוסף בישראל, הרגיעה שמצבה טוב מתמיד ומספרת שישראל מזכירה לה את אירלנד

הזמרת הבריטית מריאן פיית'פול תעלה מחרתיים בפעם השישית על במה בישראל, ביום שצפוי להיות אחד המשמעותיים בהיסטוריה המקומית, עם שובו של החייל השבוי גלעד שליט. בתור מבקרת מתמידה בישראל, פיית'פול מכירה מקרוב את צדדי הסכסוך הישראלי פלסטיני, וגם את האיומים והקריאות לחרם שהפכו בשנים האחרונות לנחלתם של האמנים שמוזמנים להופיע בארץ.

"זה מזכיר לי את המצב שהיה באירלנד, כשהיה מסוכן להופיע בבלפסט ואפילו ירו במוזיקאים", אמרה פיית'פול היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! תרבות בתל אביב, וסיפרה כי היא עצמה נסעה אז להופיע בעיר ולא קרה לה דבר. "אני תמיד מרגישה טוב, אני לא מודאגת. מה שכן הייתי שמחה לעשות יום אחד הוא להופיע גם בפלסטין. זו הדרך לפעול, לא לא-להופיע בישראל, אלא להופיע בשתיהן, ואני מקווה שאהיה בחיים כשזה יתאפשר, כי לא נראה כאילו זה עתיד לקרות בין לילה".

פיית'פול זוכרת היטב את הופעותיה בארץ, כיוון שלדבריה היא תמיד מופיעה פה במקומות יפהפיים. "אחת מההופעות הנפלאות ביותר שעשיתי עם בארי ריינולדס הייתה באמפיתיאטרון בישראל כשברקע ראינו את הכנרת", היא נזכרת ומדגימה עם הידיים והעיניים את התפאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מריאן פייתפול בהופעה בתחילת החודש באמסטרדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהופעה שערכה בתחילת החודש באמסטרדם פיית'פול היתה חולה, והדבר ניכר מאוד. היום לדבריה היא מרגישה טוב "אני בכושר מצוין", היא מעידה על עצמה. בתום המפגש עם התקשורת תלך גם לשחות בברכת המלון "בשביל ההתעמלות". היא מתגוררת בפריז אבל את אלבומה האחרון, ה-22 במספר, הקליטה במשך שלושה שבועות בניו אורלינס. "היה קשה להקליט את האלבום הזה, זה לא היה קל, אבל עשינו את זה ואני מרוצה מזה".

עם כל כך הרבה אלבומים, איך את מצליחה לשלב בין התשוקה של הקהל לשמוע להיטים לבין הרצון הטבעי שלך לקדם חומרים חדשים?

"זה בדיוק מה שאני חייבת לעשות. יש כמה שירים שאני פשוט לא יכולה להשמיט, ולא משנה כמה אני עייפה מלשיר אותם. לפעמים אני עושה את זה, ואני מתמודדת עם זה באמצעות הכנסת שירים חדשים במקומם. אני חייבת לעשות את הלהיטים, ואני עושה אותם, אבל אני מכניסה גם הרבה שירים חדשים או שירים ישנים ולא מוכרים".

כמה עמוק את נוברת בנבכי הרפרטואר שלך?

"לשנות השישים? לא. 'As Tears Go By' זה הכי הרבה שתקבלו. אני אוהבת אותו, זה שיר יפהפה אבל הקול שלי השתנה".

לאורך הקריירה שיתפה פיית'פול פעולה עם האמנים הבולטים בבריטניה כמו גם מוזיקאים אמריקאים חשובים - מחברי הרולנג סטונז, וכמובן מיק ג'אגר ועד דיוויד בואי, ניק קייב ופי ג'יי הארווי, בק ומטאליקה. היא מספרת כי היא עדיין כותבת שירים, ואת השיר החדש שלה היא חושבת לשלוח לגיטריסט אמריקאי שהיא אוהבת. "הייתי שמחה לעשות שיר עם ריאן אדאמס. אני מכירה אותו, ביצעתי שיר עבורו לפני שנים ואנחנו חברים – אז הוא חייב לי. מעבר לכך אני מאוד אוהבת את האלבום החדש שלו".

מעבר לאלבום החדש של אדאמס היא מקשיבה עכשיו בעיקר לג'אז ולמוזיקה קלאסית – מוזיקה שמתאימה לתוכניות הפנסיה שלה שרחוקות מאוד מעולם הרוקנ'רול. ללא היסוס ובצלילות שמעידה על רצון אמיתי אומרת פיית'פול שהדבר הבא שהייתה רוצה לעסוק בו הוא גינון. וכך במילה אחת הפכה מי שנמצאה עירומה בתוך שטיח בביתו של קית' ריצ'ארדס, לעוד סבתא בריטית.

בית התקליט עם מריאן פיית'פול: עשרת האלבומים ששינו את חייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully