וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו: "מלח מים" במקום הראשון, ציון לשבח לסדאם חוסיין

שני גורקביץ'

19.10.2011 / 16:32

הפסטיבל הוותיק לתיאטרון אחר ננעל עם הכרזה על ההצגות הזוכות, בהן מחזה סרקסטי אודות ימיו בכלא של הצורר העירקי

ההצגה "מלח מים" של נועה לב זכתה בפרס ההצגה הטובה ביותר בפסטיבל עכו ה-32 לתיאטרון אחר, שננעל היום (רביעי) בטקס חגיגי . "מלח מים" היא יצירת מחול מילולי שבוחנת את יחסי הגומלין בין הגוף למילה המדוברת. "מדובר ביצירה שהיא רצף תודעתי מקומי עם התבוננות מפוקחת", נימקו השופטים את בחירתם. בנוסף זכו שחקניות "מלח מים" בציון לשבח על עבודת אנסמבל.

פרס ראש העיר הוענק ל"סדאם חוסיין - מחזה מסתורין" שיצר יונתן לוי, ומוקדש לימיו האחרונים של הצורר העיראקי, בעוד הוא מחכה בבונקר יחד עם כפיליו לכניסת הצבא האמריקאי. על פי נימוקי השופטים מדובר ב"מחזה פיוטי, פוליטי, חריף ומשעשע". לוי זכה גם בציון לשבח על טקסט להצגה, ועל עיצוב מוזיקה להצגה יחד עם יפתח כדן.

ציון לשבח ליוצר מבטיח הוענק מטעם הפסטיבל לבמאי בשאר מורקוס על המחזה "הבילבילבל". ציון לשבח על עבודת המשחק הטובה ביותר קיבלו שלושת השחקנים ב"מיין קאמפף", רועי אסף, שלומי ברטונוב ולופו ברקוביץ'. במאי המחזה, גיל אלון, זכה בציון לשבח על הדרכת השחקנים.

ההצגה "נפיץ - תיירות מלחמה" זכתה באות הוקרה על פריצת דרך ביצירת שפה תיאטרונית, ועמנואלה עמיחי זכתה בציון לשבח על עיצוב תנועה בהצגה "העצב של השכן עמוק יותר". עדי שימרוני זכתה בציון לשבח על עיצוב התפאורה להצגה "לב" ועמליה נמרוד ויערית אליהו זכו בציון לשבח על עיצוב התלבושות ל-"העצב של השכן עמוק יותר".

הפסטיבל נמשך השנה ארבעה ימים וכלל 68 מופעים בהם השתתפו כ-350 אמנים ישראלים וזרים, בניהולם של סמדר יערון ומוני יוסף. על פי הערכות המארגנים ביקרו באירוע כ-160 אלף בני אדם ותפוסת אולמות הפסטיבל עמדה על כ-90 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully