וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון סלומון, צלם "אלכס חולה אהבה" וסרטים נוספים הלך לעולמו

שני גורקביץ'

23.10.2011 / 12:54

הצלם זוכה פרס אופיר הותיר את חותמו על עולם הקולנוע הישראלי עם יותר מ-65 סרטים בהם קלאסיקות כמו "צ'רלי וחצי", "גמר גביע" ועוד

צלם הקולנוע אמנון סלומון נפטר אמש (שבת) בבית חולים שיקומי בבת ים. סלומון, זוכה פרס אופיר לצילום, חלה בסרטן לפני כשנתיים ובחודשיים חלה התדרדרות במצבו, שהובילה לאישפוזו בבית החולים ולבסוף למותו. הוא היה בן 71 במותו והותיר אחריו בן זוג ו-65 סרטים, בהם כמה מהיצירות החשובות ביותר של הקולנוע הישראלי. טרם נקבע מועד הלווייתו.

סרטו האחרון של סלומון היה "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי, שיצא רק בשנה שעברה. לפני כן צילם גם את: "אלכס חולה אהבה", "גמר גביע", "נשיקה במצ"ח", "אחד משלנו", "אבא גנוב 2", "צ'ארלי וחצי", "לאן נעלם דניאל וקס", "חכם גמליאל", מאחורי הסורגים", "נישואין פיקטיביים", "זולגות הדמעות מעצמן" ועוד.

קטע מתוך "אלכס חולה אהבה":

סלומון נולד בתל אביב, סמוך לקולנוע עדן, בו החלה אהבתו לקולנוע. כשסיים את הצבא רצה ללמוד קולנוע, וחיפש עבודה באולפני גבע, שם צוות לצלם דוד גורפינקל ("עץ דומים תפוס", "השוטר אזולאי", "קזבלן"). בהמשך הפך סלומון לצלם בזכות עצמו וצילם עשרות סרטים. לפני כמה שנים החל לכתוב תסריט המבוסס על סיפור חייו בשם "ארוס תנטוס", ובמקביל התלווה אליו בתקופה האחרונה במאי שעובד על סרט תיעודי המבוסס על חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully