וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "פעילות על-טבעית 3" של אורן פאלי שובר שיאים

23.10.2011 / 17:45

הפרק השלישי בסדרת הסרטים בהפקת הישראלי לשעבר אורן פאלי הפתיע עם הכנסות של 54 מיליון דולר - הפתיחה הטובה אי פעם לסרט אימה. "ג'וני אינגליש חוזר", לעומת זאת, התרסק

הישראלי לשעבר אורן פאלי ממשיך לכופף את החוקים של הוליווד: לפני שלוש שנים, הוכיח פאלי ב"פעילות על-טבעית" כי גם בימינו אפשר ליצור שוברי קופות ענקיים בתקציב מועט. הנטייה היתה לבטל את ההישג הזה כגימיק חד-פעמי סטייל "המכשפה מבלייר", אבל פאלי הפתיע שוב: "פעילות על-טבעית 2" (שבו כבר שימש מפיק בלבד), שיחזר את ההצלחה של קודמו בשנה שעברה, והוכיח כי לסדרה הזו, בהתאם לשמה, יש כוח על-טבעי שמושך את הקהל לאולמות.

אם כך, עשיית פרק שלישי בסדרה היתה בלתי נמנעת, אבל ההנחה היתה שהוא ייכשל או לכל הפחות יצליח פחות מקודמיו, כי זה מה שבדרך כלל קורה בהוליווד. אך לפאלי חוקים משלו: וכך, "פעילות על-טבעית 3" בהפקתו גרף בסוף השבוע הראשון לצאתו לא פחות מ-54 מיליון דולר, יותר מהציפיות ויותר מן הספתחים של שני הפרקים הקודמים בסדרה. עוד יותר מרשים מכך, זוהי הפתיחה הטובה אי פעם לסרט אימה, וכידוע לא היו חסרות בעבר פתיחות חזקות למוצרים מסוג זה.

כל זה קרה הודות לבסיס האוהדים הנאמן של הסדרה, היכולת הנדירה שלה להתבסס על תבנית קבועה ובכל זאת לחדש בין פרק לפרק, הקמפיין השיווקי המבריק כרגיל של הסרט וגם הביקורות הטובות במפתיע שקיבל. סביר להניח כי כנהוג בעולם האימה, "פעילות על-טבעית 3" יספוג בשבוע הבא ירידה חדה בהכנסותיו, אבל כך או כך, את שלו הוא כבר עשה. לארץ יגיע הסרט בסוף השבוע הקרוב, ואז נראה אם גם במולדתו פלאי עושה פלאים.

נוסף לתופעת הטבע של "פעילות על-טבעית 3", דבר נדיר נוסף קרה בקופות ארצות הברית: שני סרטים דוברי אנגלית שזה מכבר הופצו ברחבי העולם, כולל בישראל, הגיעו רק עכשיו לאולמות באמריקה. הסיבה לכך היתה כי המפיצים שלהם יצאו מנקודת ההנחה שהם ממילא ירוויחו את מרבית הונם מעבר לים, וכך אכן קרה: "ג'וני אינגליש חוזר", שהכנסותיו הבינלאומיות עקפו בסוף השבוע את רף מאה מיליון הדולר, גרף אצל היאנקיז רק ארבעה מיליון דולרים; "שלושת המוסקטרים", שנהנה מהצלחה יחסית באירופה, הכניס ביבשת שמעבר לאוקיינוס האטלנטי 8.8 מיליון דולרים בלבד. כך, שוב התברר כי גם בעידן הגלובליזציה, אנגלית של אמריקאים ואנגלית של שאר העולם זה לא אותו דבר.

ההצלחה של "פעילות על-טבעית 3" גם חילצה את הוליווד מתקופת בצורה ארוכה – מאז "כוכב הקופים: המרד" באמצע אוגוסט, היא לא השכילה לייצר שובר קופות גדול באמת. חלק נכבד ברצף האכזבות הזה שייך ל"פלדה אמיתית", שסוגר עתה שלושה שבועות בשוק עם הכנסות של 67 מיליון דולר. אלה מספרים יפים מן הסתם, אבל הסרט עתיר התקציב הזה זקוק להכנסות של 125 מיליון דולר כדי להיחשב הצלחה, וזה כבר לא הולך לקרות.

גם העיבוד המחודש של "The Thing" שרוי במצב ביש, וזאת לאחר שספג ירידה דרסטית בהכנסותיו בשבוע השני להפצתו. לעומת זאת, הרימייק של "פוטלוס" נהנה מתגובות חיוביות של הקהל כדי לאזן את הפתיחה הבינונית שלו בהמשכיות טובה, ובכך אולי לתת תנופה מחודשת למגמת ההחייאה של קלאסיקות מן האייטיז.

הטבלה במלואה

1. "פעילות על-טבעית 3" - 54

2. "פלדה אמיתית" - 11.3, 67.2

3. "פוטלוס" - 10.9, 30.9

4. "שלושת המוסקטרים" - 8.8

5. "משחקי שלטון - 4.9,.29.2

6. "סיפורו של דולפין" - 4.7, 65

7. "מאניבול" - 4.4, 64

8. "ג'וני אינגליש חוזר" - 4.4

9. "היצור" - 3.1, 14

10. "50/50" - 2.9, 29

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully