וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט "מנופים" מציג: פסטיבל קולנוע מוקומנטרי

חן רוזנק

27.10.2011 / 11:30

סוחר סמים נורבגי והמילואמניקים הישראלים שלו, ריאליטי של קטינים ועוד - הצצה לסרטי פסטיבל הקולנוע המוקומנטרי הראשון בישראל

הביטלס עשו את זה ב-"A Hard Day's Night", וודי אלן חגג עם זה ב"זליג" ורוב ריינר התפרע באמצעות זה ב"ספיינל טאפ" - מוקומנטריה. אותו ז'אנר קולנועי/טלוויזיוני, שמתעתע בצופים עם יצירה המוצגת כדוקומנטרית בעוד שלמעשה היא פיקטיבית ברובה, זוכה כעת לפסטיבל ראשון מסוגו בארץ במסגרת פרויקט האמנות הירושלמי "מנופים" הפותח את עונת התערוכות בעיר.

פסטיבל "מוקומנטה", שייפתח ב-1 בנובמבר ויימשך עד ה-26 בחודש במוזיאון מגדל דוד בירושלים, יכלול הקרנות של סרטים ישנים וידועים בז'אנר ודיונים והרצאות בנושא. במקביל, תתקיים תחרות שבמסגרתה יוענק מענק על סך 1,000 דולר ליוצר הסרט המנצח.

הנה הצצה לכמה מהסרטים שיתחרו בפסטיבל:

"The Next Big Star":

הסרט "The next big star" של מרסדס אצ'ווואריה (2009) מתמקד בריאליטי שמחפש את הכוכב הגדול הבא של אמריקה. שמונה מועמדים מתגוררים בלופט בניו יורק בדרך להגשים את החלום, כאשר בכל שבוע צוות השופטים ידיח מועמד אחר. רק שבריאליטי הזה כל המתמודדים הם ילדים בגילאים 5-9 והמנחה היא המבוגר האחראי - דוגמנית בת 14.

"שמונה שמונה":

הבמאי יואב גרשון חוזר בסרטו "שמונה שמונה" (2011) לבסיס הצבאי בו שרת, לבדוק מה השתנה בעשר השנים שחלפו מאז השתחרר ומי ישן עכשיו במיטתו הצבאית.

"אמסטרדם":

סרטו הקצר של עמית אסרף "אמסטרדם" (2011) עוסק בסטיב הגנגסטר הנורבגי, שמספר ממקום מושבו באמסטרדם, על רשת הסמים הגדולה שהוא מפעיל במזרח התיכון. מסתבר שהדרך מהולנד ליתר העולם עוברת במהפכה במצרים, בפליטים מדארפור, בבדואים במדבר ובמילואימניקים הישראלים.

"טליה.דייט.קום":

סרטה של טליה פינקל "טליה.דייט.קום" (2011) מגולל את מסע חיפוש האהבה של יוצרת הסרט בעולם המנוכר והביזאר של ההיכרויות באינטרנט. פינקל עוברת בין תקוות להשפלות, שותה 45 כוסות קפה (הפוך על סויה) ומסכמת כל דייט בשורות קצרות, של "שירה דוקומנטארית". מה שנחווה אצל רוב הרווקים כעוגמת נפש הפך אצלה לחומר גלם לספר שיצא לאור ב-2009 וכעת גם לסרט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "פלנטה אחרת" של עידן זעירא שיוקרן בפסטיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, בערב הפתיחה ומחוץ לתחרות יוקרן סרטו של הבמאי עידן זעירא, שהוא גם המנהל האמנותי של המוקומנטה, "פלנטה אחרת" (2011). הסרט מספר את סיפורו של צוות דוקומנטרי המחפש לאורכו של מסלול הרכבת הטראנס-סיבירית אחר מישקה זילברשטיין - שלא ברור אם הוא אדם אמיתי או דמות מומצאת. המסע מלווה במפגשים הזויים, נופים מרהיבים ותקלות מאיימות באזור שכוח האל הזה.

כמו כן יוקרנו בפסטיבל מחוץ לתחרות גם "F For Fake" של הקולנוען האגדי אורסון וולס, "ניצחון הרצון" סרט התעמולה הנאצי של לני ריפנשטאל, הסרט "פרשת איילנד" (1979) של אלי כהן, שככל הנראה הינו הסרט המוקומנטרי הראשון שצולם בישראל ופרק מתוך סדרת הטלוויזיה "החיים האמיתיים" עם אביב גפן, שיצרו בזמנו שאול בצר, רועי צ'יקי ארד וארז הימן.

הפרויקט האמנותי "מנופים" שנפתח הערב (חמישי) זו השנה הרביעית יימשך שבוע ימים ויתקיים באזורים שונים בירושלים. בערב הפתיחה יעמדו לרשות המבקרים שאטלים ללא תשלום כדי לאפשר לקהל להתנייד בקלות בין החללים השונים בעיר. השנה, לראשונה, יתקיים במסגרת “מנופים” גם פרויקט אמנות ייחודי בעיר העתיקה -“סובנירים”, באוצרותו של מיכאל קסוס גדליוביץ. מדובר בתערוכה שתעסוק בהיסטוריה חלופית לעיר העתיקה והיא תתקיים במוזיאון מגדל דוד וכן בחנויות של סוחרים ברובע הנוצרי בעיר העתיקה.

עוד על פתיחת עונת התערוכות בירושלים באתר פרוייקט "מנופים"
איזה מוקונמטרי דיבר אליכם? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מנופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully