וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ימי סאביל, "הדי ג'יי הראשון בעולם", הלך לעולמו

29.10.2011 / 19:19

המגיש האנגלי המיתולוגי של "Top of The Pops" ומי שטען כי הוא המציא את טכניקת התקלוט מת בביתו והוא בן 84

אבל באנגליה: ג'ימי סאביל, מהדמויות היותר צבעוניות ואהובות בטלוויזיה וברדיו האנגליים הלך לעולמו היום (שבת), כך אישרה משטרת לידס. סאביל נמצא מת בביתו על ידי המשטרה המקומית, שהודיעה כי נסיבות מותו לא נראות חשודות, אולם לא ברור עדיין ממה בדיוק מת סאביל, שהיה בן 84 במותו.

סאביל החל את הקריירה הטלוויזיונית שלו בתוכנית מוזיקה בשם "Young At Heart" בשנת 1960 ועל אף שהשידורים היו בשחור-לבן, הוא נהג לצבוע את שיערו מחדש בכל שבוע. את עיקר תהילתו רכש בתור המנחה האהוב של "Top of The Pops", תוכנית המוזיקה הנפלאה של ה-BBC שהציגה את הלהיטים הגדולים של התקופה. סאביל הגיש אותה מיומה הראשון בשנת 1964. בשנת 2006 הוא הגיש אותה בפעם האחרונה וסיים אותה במשפט המיתולוגי "It's Still No. 1, it's Top of The Pops".

פיטר סאביל מדבר עם לואי ת'רו:

בנוסף ל-"Top of The Pops", סאביל הגיש את "Jimmi'll Fix it", תוכנית פופולרית למדי וכמו כן, הגיש סאביל את סדרת המופעים New Musical Express בה הופיעו להקות ענק כמו הביטלס, The Who, השאדואוז ועוד.

הביטלס ב-New Musical Express:

סאביל טען במשך שנים כי הוא זה שהמציא את טכניקת השמעת המוזיקה באמצעות שתי מערכות השמעה נפרדות ויצר את התשתית לכל עבודת התקלוט המודרנית. "זה רשום בהיסטוריה שאני הייתי הראשון, הראשון! לעשות את זה", אמר בראיון עבר ל-BBC. סאביל קיבל תואר אבירות על מפעלי הצדקה שניהל ונחשב לדמות אהודה עד יומו האחרון. את חייו העדיף להעביר לבדו, הוא מעולם לא נישא ולא נולדו לו ילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully