וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "החתול של שרק" ראשון, ג'וני דפ מתרסק

30.10.2011 / 17:57

סרט האנימציה כבש את הבכורה, אבל עם מספרים לא מרשימים. "עולם הזמן" של ג'סטין טימברלייק רשם פתיחה בינונית עוד יותר, ו"יומן הרום" של דפ סבל מספתח איום

ג'וני דפ, אנטוניו בנדרס וג'סטין טימברלייק לא הצליחו להתגבר בסוף השבוע על משחק בייסבול אחד – העימות המכריע בסדרת הוורלד סייריס, שהדביק לטלוויזיות רבים מתושבי המדינה. רבים אחרים היו עסוקים בהכנות לליל כל הקדושים, ואם כל זה לא מספיק, הגיעו גם סופות שלגים בחוף המזרחי, מה שייצר פגיעה בלתי נמנעת בהכנסות סרטיהם החדשים של השלושה.

וכך, אפילו המצליח מביניהם נאלץ להסתפק בהישגים בינוניים. מדובר ב"החתול של שרק" (ובמילים נורמליות: "Puss In Boots") מבית היוצר של אולפני דרימוורקס, המעמיד במרכזו את מי שהיה דמות משנית בשלושה מארבעת פרקי סדרת האנימציה המצליחה, וזאת שוב בדיבובו של אנטוניו בנדרס. למרות קמפיין השיווק המסיבי שלו, הסרט גרף 34 מיליון דולר בלבד – הרבה פחות מהפתיחות של "מגה-מוח" ו"קונג-פו פנדה 2", הלהיטים הקודמים של האולפנים.

אלה היו מודעים לתזמון ההפצה הבעייתי של הסרט, אבל קבעו אותו למועד זה כדי שיהיה לו פור גדול ככל האפשר על "החבובות" ו"תזיזו ת'רגליים 2" המממשים ובאים. כעת, כדי שיצדיק את ההחלטה הזו ומלכתחילה את ההשקעה בו, יהיה על "החתול של שרק" לצבור מומנטום בשבועות הקרובים וכפי שמוצרי אנימציה רבים עשו בעבר, לאזן את הפתיחה הבינונית שלו בהמשכיות טובות. לאור הביקורות המעולות והתגובות החיוביות של אלה שכן צפו בו, יש סיכוי לא רע שזה יקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שלא עבד ב"פחד ותיעוב בלאס וגאס" לא עבד גם הפעם. ג'וני דפ ב"יומן הרום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המקום השני מאייש "פעילות על-טבעית 3", שהצליח לשמור על הסגנות. אך הוא עשה זאת עם ירידה של יותר מ-60 אחוז בהכנסותיו, צלילה חריגה גם יחסית לסטנדרטים הנמוכים של סדרת הסרטים הזו ושל ז'אנר האימה בכלל.

עדיין, זה הספיק ל"פעילות על-טבעית 3" כדי לדחוק למקום השלישי את "עולם הזמן" הטרי בכיכובו של ג'סטין טימברלייק, שגרף 12 מיליון דולר בלבד. הנתונים החלשים הללו היו צפויים, שכן היה ברור לפני סוף השבוע כי העובדה שסדרת גמר הבייסבול נמתחה עד משחק שביעי ושמשחק זה נדחה בגלל תנאי מזג אוויר ליום שישי תפגע בקהל היעד העיקרי של הסרט – צעירים זכריים. גם הביקורות הפושרות לא סייעו למותחן הפעולה הבדיוני, והוא סבל מבעיה נוספת: כוח המשיכה המוגבל של טימברלייק, שהוכח כבר ב"ידידים פלוס".

כך או כך, מצבו של טימברלייק עדיף מזה של ג'וני דפ, שהתרסק ב"יומן הרום" עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים בלבד, מה שבקושי איפשר לו להשתחל לחמישייה. אלה מספרים נמוכים מהצפוי, ומן הגרועים בקריירה של השחקן הוותיק, אבל מלכתחילה היה ברור שהסרט יתקשה להמריא: אחרי הכל, הוא מבוסס על ספר של האנטר ס.תומפסון, והרי גם "פחד ותיעוב בלאס וגאס", העיבוד הקודם לכתביו של הסופר ההזוי בכיכובו של דפ, נכשל בקופות. כדי ליהנות מגורל שונה היה על "יומן הרום", ליהנות מביקורות יוצאות מן הכלל, אך הוא דווקא ספג כתף קרה מן המבקרים.

תמונות מהסרט אנונימי.
"שיקספייר מאוהב" זה כבר לא יהיה. מתוך "אנונימי"

מחוץ לטבלה יש לשים לב ל"אנונימי", שבו זנח רונלד אמריך ("היום השלישי", "2012") את ז'אנר האסונות החביב עליו כדי לחקור את האמת סביב שייקספיר. ברגע האחרון החליטו מפיצי המותחן התקופתי לבטל את הפצתו הרחבה ולחמם אותו על אש קטנה, מה שהתגלה כהחלטה חכמה, שכן הסרט קיבל ביקורות סבירות בלבד והתקשת להלהיב את הקהל.

וכך, "אנונימי" גרף רק 1.1 מיליון דולר, וברור כי הפצה ארצית מיידית היתה הורגת את הסרט. כעת הוא עוד יכול לקוות כי בעזרת מועמדויות לגלובוס הזהב ותגובות טובות מפה לאוזן, אולי עוד יצבור מומנטום בהמשך.

הטבלה במלואה

1. "החתול של שרק" - 34

2. "פעילות על-טבעית 3" - 18.5, 81.3

3. "עולם הזמן" - 12

4. "פוטלוס" - 5.4, 38.4

5. "יומן הרום" - 5

6. "פלדה אמיתית" - 4.9, 74.1

7. "שלושת המוסקטרים" - 3.5, 14.8

8. "משחקי שלטון" - 2.7, 33.5

9. "מאניבול" - 2.4, 67.4

10. "קורייג'וס" - 1.8, 27.6

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully