וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ראשון ל"איש ללא סלולארי" בפסטיבל מונפלייה

שני גורקביץ'

31.10.2011 / 11:33

סרטו של סאמח זועבי זכה באנטיגונת הזהב, פרס המבקרים, השני בחשיבותו, הוענק ל"עמק תפארת" של הדר פרידליך

שני סרטים ישראליים כבשו את פסטיבל הסרטים הים תיכוני שננעל בסוף השבוע במונפלייה שבצרפת. הפרס הראשון בפסטיבל, אנטיגונת הזהב, הוענק ל"איש ללא סלולארי" שביים סאמח זועבי והפיקו איילת קייט ואמיר הראל מ"למה הפקות".

"איש ללא סלולארי היא קומדיה" עוקבת אחר צעיר מהכפר איכסאל שליד נצרת המחפש את דרכו בין החיים בכפר השמרני לחיים המודרניים כסטודנט באוניברסיטה. הסרט בכיכובם של ראזי שחאוודה, באסם לולו ולואי נופי, הוא קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית-בלגית והוא נתמך על ידי קרן יהושע רבינוביץ' וקרן גשר. עד עתה הוקרן הסרט בפסטיבלים רבים בעולם והוא צפוי לצאת לאקרנים בישראל במהלך השנה הבאה.

הפרס השני בחשיבותו בפסטיבל, פרס המבקרים, הוענק ל"עמק תפארת" של הדר פרידליך. הסרט עוסק בחנה מנדלסון מייסדת קיבוץ בת 80, שאינה מוצאת את מקומה במבנה החברתי החדש. כשהיא מגוללת את סיפורה של מנדלסון, מספרת למעשה פרידליך את קורותיו של הקיבוץ הישן ההולך ונעלם.

"עמק תפארת", שהופק על ידי יולי אוגוסט הפקות, זכה בפרס הראשון לסרטי ביקורים במסגרת פסטיבל הקולנוע האחרון בירושלים, אך הפרס נשלל ממנו לאחר שנודע כי אחד השופטים בתחרות קשור בעקיפין להפקה. בחודש שעבר החל הסרט את סבב הפסטיבלים הבינלאומי שלו וזכה לציון לשבח בפסטיבל סן סבסטיאן. בהמשך יוקרן "עמק תפארת" במסגרת פסטיבל סרטי הנשים ברחובות.

פרס נוסף הוענק לתסריט "נארטיב" שכתב פיראס חורי, המגולל את סיפורם של חבורת נערים בכפר עילבון, בשבוע של יום העצמאות. בפסטיבל זכה חורי במקום הראשון במסגרת התחרות לפיתוח תסריטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully