וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 06: מוזיקה מעולה לא צריכה קונספט

3.11.2011 / 7:23

הקאסט של רוני פיאלקוב שב מפגרת החגים בשיאה של תקופה שמחה ומרתקת למוזיקה, מבלי להזדקק לקונספט או ווטאבר - פשוט לצלול

כמעט חודש עבר מאז הפרק הקודם של פופ לוק, והרבה ביטים הספיקו לזרום באינטרוובס. תקופה לא רעה בכלל עוברת בחודשים האחרונים על המוזיקה, פוש אחרון לסיום שנה איכותית למדי. אבל זמן הסיכומים עוד יגיע, ודי בקרוב; בינתיים יש לנו כאן קאסט לא יומרני בכלל, בלי קונספט מיוחד, ובלי סיפור לספר. כשהמוזיקה כזאת מעולה, לא צריך להוסיף לה יותר מדי. אספנו כמה מהקטעים היותר שווים שהצטברו על דסקטופ המערכת בחודש האחרון, בו פופ לוק יצא לתרדמת חגים, זרקנו אותם לבלנדר, ולחצנו רקורד.

"L-Vis 1990 - "Lost In Love

הבאסים שולטים הפעם בקאסט. כבר הזכרנו פה כמה פעמים את טשטוש הגבולות של כל תתי הז'אנרים בעולם הזה בשנים האחרונות, וכאן יש קצת מהכל בערך. גראז', פאנקי, ברייקס, דאבסטפ, פוסט דאבסטפ, נגיעות של פוטוורק וגם ביטים מהחלל לסיום. מהר, לאט, מהר ולאט באותו הקטע לסירוגין. עדינות מלטפת וטינופת מחוספסת, הכל הולך בימינו בצד הזה של האלקטרוניקה, וכמה טוב שכך.

פותחים עם L-Vis 1990, עוד אחד מהילדים המוכשרים של הלייבל "Night Slugs" הלונדוני. הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש שלו "Lost In Love" בא קצת בהפתעה למי שציפה לעוד מהטיונים המרביצים שלו, ובמקום קיבל קטע פופי לאבי-דאבי שכזה, אפילו קיטשי. אבל העניינים משתפרים פלאים ברימיקס שעליו חתומים ה-Night Slugs Allstars שנותנים לקטע את הקיק שהיה חסר לו, מוציאים ממנו את המיץ ומזריקים לו הרבה באמפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהיותר מרתקים שיש בסביבה. סקובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה קטעים אחר כך מגיע טרק חדש ומעולה, ארוך וסוחף, של Scuba, שפרט להיותו מפיק מהמרתקים בסביבה כבר זמן רב, הוא גם הבעלים של "Hotflush", לייבל שמספק מאז 2003 מוזיקה שנמצאת תמיד בחוד החנית של האלקטרוניקה. בית לאמנים כמו ג'וי אורביסון, פנג'יאה, ג'ורג' פיצג'רלד, רוסקה ועוד. "הוטפלאש" הוא לייבל שתמיד אפשר לסמוך עליו שיספק סאונד רענן, משהו מהגבול שבין הטכנו לדאבסטפ, שיעבוד גם על הרחבה וגם באוזניות. אדרנלין, דרך אגב, מופיע גם במיקס החדש שתרם סקובה לסדרה המפורסמת DJ-Kicks של !K7 – ראו הומלצתם.

אחד מהשמות הפחות קשורים לרצף הקטעים בתחילת הסט הוא Full Crate ההולנדי, מפיק שבשנתיים האחרונות משך את תשומת הלב של כל מי שאוזניו כרויות לסאונדים וכשרונות חדשים (זה כולל כמובן גם את הרד בול מיוזיק אקדמי, בה הוא נבחר להשתתף בחודש הבא). הקטע שלו, "Wet", הוא משהו קצת שונה מהרגיל אצל מי שבדרך כלל מגלה הרבה מלודיות, ומתמקד בצד הפחות אינטנסיבי של הביטים.

למעשה בכל האי פי החדש שלו ,"Golden Glasses", מצליח Full Crate להטמיע לא מעט השפעות חדשות במוזיקה שלו, משהו מהכיוון של Rustie ו-Hud Mo. אבל יחד עם כל הביטים היותר מהירים הוא מצליח לשמור על הרבה רגש במוזיקה שלו, ולתת להתפתחות לכיוונים חדשים רק להעשיר את הכישרון הרב שיש לו ממילא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפיק הנכון בזמן הנכון. NastyNasty/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחלק האחרון של הקאסט אנחנו עוברים למחוזות ה-70bpm עם ביטים איטיים יותר, שמאפשרים יותר מקום להתרווח וללכת יותר עמוק. אבל אל תטעו לרגע, בידיים של המפיק הנכון, כמו NastyNasty כאן, וגם Gladkill הפחות מוכר, המרחב הזה יכול להוות את הספייס שבו אפשר לעוף הרבה יותר רחוק, ולשלב בדרכים היצירתיות ביותר בין המלטף למרביץ, בין הנעים למחורע.

ולסיום העניינים באמת נרגעים, עם קטע של Robot Koch המוכשר מתוך האלבום החדש שלו, ושלושת הקטעים הסוגרים שנאספו כאן ביחד גם בגלל הטעם האייטיזי משהו שמשתלב באלקטרוניקה העתידנית שלהם, וגם בגלל הקצב-לא-קצב שלהם. אם בימי ה-IDM הזוהרים אחד הכיפים הגדולים היה לקנות דיסק חדש, לשים אותו במערכת ולא להבין למה זה נשמע כאילו הוא קופץ, בשנות האלפיים תורגמה התכונה הזו, עם הטריק של להישאר בביט בזמן שבעצם שום דבר לא יושב במקום שלו, לרגע הזה שבו מורידים קטע חדש, ולא בטוחים אם המחשב לא סוחב והנגן מגמגם, או שהמפיק שוב עושה דווקא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלקטרוניקה עתידנית מלאת כישרון. Robot Koch/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפלייליסט:

00:00 – L-Vis 1990 – Lost In Love (Night Slugs Allstars Street Remix) // Night Slugs

07:00 – Lone – For Ed // Boysnoize

11:30 – Q-Tip – Work It Out (Disclosure Booty Call Edit) // soundcloud.com/disclosuremusic 16:00 – Scuba – Adrenaline // Hotflush

21:00 – Mosca – Done Me Wrong // NUMBERS

26:00 – Myd – Javier // Marble

30:00 – Full Crate – Wet // Wonderful Ear

34:30 – Arkist – Rendezvous // APPLE PIPS

40:30 – The Touch – Bodies Waiting (French Fries Remix) // Palms Out Sounds

46:00 - Bosstone & Lucid – Swaggot (Deebs Remix) // www.soundcloud.com/willdiebel

49:30 – NastyNasty – Suffocating // Frite Nite

51:30 – Gladkill – Beyond Me // www.bassfromabove.bandcamp.com

55:30 – Robot Koch – Lights // Project:Mooncircle

59:00 – 3LLL – Indigo Principle // Free Form Records

61:30 – RLP – LLL // ICASEA

64:00 - chris△re – Girl // www.chrisare.bandcamp.com

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully