וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'לו ביאפרה: "מזועזע מהגישה של הקיצונים בישראל"

שני גורקביץ'

2.11.2011 / 14:58

אגדת ה-Pאנק פרסמה את רשימה מהביקור במזרח התיכון בכתב אישום נוקב נגד הממשלה, המתנחלים וגם אנשי השמאל הקיצוני. מיוחד

אחרי שברגע האחרון ביטל את הופעתו בישראל, אבל בכל זאת בא לבקר, טרח ג'לו ביאפרה, אגדת Pאנק על כל המשתמע מכך, לכתוב טקסט ארוך מאוד שמסכם את רשמיו מהביקור בארץ. וואלה! תרבות מביאה לכם את הקרביים של הפאנק.

"אז הייתי בישראל. הייתי גם בפלסטין. לפחות קיבלתי טעימה מהמקום, אבל לא באופן בו קיוויתי לעשות זאת מלכתחילה", כך פותח ביאפרה את דבריו. "אנשים רבים שקוראים את זה יודעים על ההתרעמות והסיבה שהלהקה שלי ביטלה את המופע שתוכנן לה ב-2 ביולי בתל אביב. במובנים רבים באמת חבל לי שלא הופענו. אבל אני גם חולק את הרגשתם של רוב תומכי החרם לגבי הממשלה הישראלית, הכיבוש והפרת זכויות האדם המתמשכת".

"אני מקווה שאנשים יבינו כמה עמוק זה פגע במרקם של הלהקה שלנו", הוסיף ביאפרה. "המפיק בתל אביב הפסיד אלפים, וגם אני הפסדתי אלפים נוספים כשנאלצתי להזמין טיסות חדשות, איני יודע איך אצליח לשלם אותם או את החשבונות שלי בהמשך השנה. בני אדם אמיתיים נפגעו כאן".

ביאפרה ממשיך ומספר כי המפגש שלו עם הסכסוך הישראלי פלסטיני היה "אחד האירועים העוצמתיים" בחייו. אולם בעוד שלדבריו, הוא "משגשג" במצבים שכאלו חברי להקתו לא רגילים אליהם, ולא היה זה הוגן לגרור אותם לעימות הזה מלכתחילה. המוזיקאי טוען כי במהלך הביקור הבין שלא מדובר בסכסוך מהסוג שהוא רגיל להתמודד איתו: "בהדרגה התחלתי לחוש שנכנסתי עמוק מדי ודחפתי את האף שלי לאחד הסכסוכים הארוכים והמכוערים ביותר על כדור הארץ". כמנהיג הלהקה, ביאפרה אומר כי הבאתה לארץ הוא צעד חסר אחריות, ולכן החליט להגיע לכאן לבד ולבדוק האם חרם אמנותי הוא באמת הדרך הטובה ביותר לעזור לפלסטינים.

ג'לו ביאפרה: הטקסט המלא
ג'לו ביאפרה לוואלה! תרבות: "ישראל מבצעת פשעי מלחמה"
ג'לו ביאפרה צודק בדבריו? דברו על זה בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרשם מהם. הבילויים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביאפרה, שידוע כבעל פה גדול, מתאר את הביקור בישראל בפרטי פרטים, כולל ציון כולל מספר העמודים הריקים בדרכון שלו והנטייה הישראלית להידחפות בתור. "הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובעיקר החרם על ישראל, הוא לא נושא של שחור ולבן. יותר כמו קוצים על דורבן", הוא אומר ומצטט את דבריו של אדם שפגש בביקור וטען כי הפן האנושי בסיפור גדול יותר מששני הצדדים מוכנים להכיר בו.

בהמשך, מצטט המוזיקאי טיעונים שונים בעד ונגד החרם כפי שלמד בביקור, מציין כי הופתע מהחברותיות של האנשים שפגש בארץ ומהצער הגדול שלהם על ביטול ההופעה. "אני מודה שהייתי מוקסם מהמזרח התיכון מאז ילדותי, ואפילו יותר מאז ה-11 בפסטמבר". ביאפרה מצטט מנאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתייחס גם לשר החוץ אביגדור ליברמן, שמונה לתפקיד לדבריו "כאצבע משולשת מכוונת לאובמה והילארי קלינטון".

ביאפרה אף סוקר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לעומקו מבחינת העמדות השונות והמגוונות בעד ונגד גדר הביטחון, החרם, הממשלה, זכות השיבה ועוד. "תל אביב היא עיר מסחררת. חיי הלילה מחשמלים. יש אווירה של חופש של 24 שעות, כמו ניו אורלינס של המזרח התיכון, עם חלק מההתרגשות והעוצמה של מערב ברלין לפני שהחומה נפלה", כותב ביאפרה. הוא מספר על הופעת האיחוד הסודית של הבילויים בלבונטין 7, והמופע האינטימי הפותח של שלומי שבן. גם הופעה של להקה חד-פעמית שהורכבה מחברי התפוחים ומוזיקאים נוספים הותירה בו חותם: "אין פה ג'אם פושר, זה היה חזק ברמה שמימית. שימו אותם בפסטיבל אלתורים פה או פשוט תגידו שהם מוורמונט והם יהיו מיליונרים".

מיוחד: ג'לו ביאפרה מדבר על ביקורו במזרח התיכון

ביאפרה טוען כי ביקור בהתנחלויות ובחברון הוא חובה ל"כל מי שכן מופיע בישראל חייב זאת למצפון שלו". עוד סיפר המוזיקאי כי דווח לו שבמופע קאברים ללהקתו היו מי שצעקו "מוות לערבים". "זה מוכיח לי שאם אופיע כאן זה לא יהיה רק לשכנע את המשוכנעים", אמר ביאפרה. "אם אופיע כאן, אני לא אשחק לידיים של נתניהו וליברמן ואוצג כחלק מהתעמולה של הממשלה כמו שטענו חלק מהאנשים בפייסבוק".

"להפיל את המשטר הזה באמצעות חרם נראה כמו הר גבוה הרבה יותר מאשר דרום אפריקה", הוא אומר ומספר כיצד החרם המוזיקלי שם היה רק חלק פרסומי לחרם כלכלי ופוליטי מקיף יותר שהוא בעצם מה ששבר את גב משטר האפרטהייד. "באופן אישי אני תומך בפתרון שתי המדינות בתקווה שבעתיד הוא יוביל לפתרון של מדינה אחת בזמן חיינו". היה בגדה המערבית, בחברון . ביאפרה תהה מדוע אנשים מתל אביב לא צועדים פנימה בהמוניהם ומפנים את המתנחלים: "האם הם מותירים את ההתנחלויות על כנן כדי שהמשוגעים לא יעברו לגור בבית השכן?", כתב.

"אני לא אופיע בישראל אלא אם יהיה מדובר באירוע בעד זכויות אדם ונגד הכיבוש, שלא מפר את רוח החרם", סיכם ביאפרה. "כל מוזיקאי חייב להחליט בנושא הזה בעצמו. אני מתרחק לעת עתה, אבל מזועזע מאוד מהגישה של הקיצונים ומקווה יום אחד למצוא דרך לתרום משהו חיובי פה. אני לא אצעד או אחתום למישהו שמתרוצץ וקורא לאנשים 'ציונאצים' ומעוניין יותר בלאיים מאשר לרכוש חברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully