וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק לאור סוגר את כתב העת "מטעם"

שני גורקביץ'

6.11.2011 / 10:47

המקים והעורך יצחק לאור יסגור את כתב העת בדצמבר: "שבע שנים אני עוסק בזה וזה גוזל את כל זמני, אני רוצה לחזור לכתיבה"

הסופר והמשורר יצחק לאור הודיע כי הוא סוגר את כתב העת לספרות רדיקאלית "מטעם" שייסד ב-2005. גיליון של כתב העת התפרסם אחת לשלושה חודשים, והגיליון האחרון, מספר 28, ייצא ב-1 בדצמבר הקרוב.

"הסגירה היא מבצע ארוך ומתוכנן", אמר לאור בשיחה עם וואלה! תרבות. לדבריו, כיוון שמדובר בכתב עת שנסמך אך ורק על מנויים ולא מקבל תמיכה חיצונית או ממסדית, היה על אנשי המערכת להתכונן לסגירה מראש. השבוע קיבלו מקצת המנויים מכתב המבשר על הסגירה ואליו צורפה המחאה עם יתרת התשלום מהמערכת. "החלטנו שזה הזמן, במקום להתאדות לאט לאט, או להוציא חוברות לא ראויות, או להודיע על דחייה של גיליונות. גיליון 27 וגיליון 28 הן שתי חוברות מאוד עבות, וזהו, עכשיו אני יכול להתפנות לכתיבה".

הסיבה לסגירת כתב העת היא רצונו של לאור לשוב לכתיבת פרוזה וכתיבת שירה במשרה מלאה. "שבע שנים אני עוסק בזה וזה גוזל לי את כל הזמן. אני רוצה לחזור לכתיבה", אמר לאור, שעירב בהפקת כתב העת את משפחתו כולה. לאור נחשב לסופר פורה מאוד, ופרסם עד כה 19 ספרים. "פעם ההפרש בין רומן לרומן היה חמש שנים ובין ספר שירה אחד לאחר היה שנתיים", הוא מספר על השפעת העיסוק ב"מטעם" על יצירתו, "את ספר הפרוזה האחרון פרסמתי ב-2006 ואת ספר השירה האחרון ב-2007". כדי לוודא כי אכן מה שמונע ממנו ליצור הוא תפקידו בכתב העת, נסע לאחרונה לאור לגרמניה לארבעה חודשים ושם כתב ספר שירים שייצא בסוף 2011 או תחילת 2012 בהוצאת הקיבוץ המאוחד. בנוסף החל בכתיבת רומן שעמודיו הראשונים יתפרסמו בחוברת האחרונה של מטעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הגיליון האחרון של "מטעם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב העת "מטעם" התפרסם לראשונה בינואר 2005, ובחודש הבא ייצא גיליונו האחרון, ה-28 במספר. במהלך השנים הופיעו בו מאמרים וקטעי שירה מטעם: לאה איני, אדוניס, יצחק לאור, חנה ארנדט, ג'יימס בולדווין, יעקב ביטון, מירון בנבנישתי, צבי ב דור, סמי ברדוגו, ברטולד ברכט, מחמוד דרוויש, דעואל לוסקי, ליאור דיין, חיים הנגבי, עמרה הס, עמנואל ולרשטיין, נעה ידלין, גליה יהב ועוד. בגיליון האחרון יפורסמו כתבים של מאיר ויזלטיר, חדוה הרכבי, יעל נאמן, עירית סגולי, צבי בן דור, תמר גטר, יצחק לאור ועוד. בנוסף, צפוי להתפרסם בו תרגום ראשון לעברית ליצירה של ארנסט וייס, ידיד קרוב של פרנץ קפקא, שהתאבד עם כניסת הנאצים לפריז. אירוע מיוחד לכבוד "שבע השנים הטובות" של מטעם ייערך בבית ביאליק בתל אביב ב-12 בינואר 2012.

גילינות העבר של "מטעם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully