וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטי הנשים ברחובות: "לא רואים עלייך", "הנותנת" ועוד

6.11.2011 / 12:13

פסטיבל סרטי הנשים ברחובות מציג השנה יבול משובח של קולנוע ישראלי ובינלאומי מ"לא רואים עלייך" ועד "חשופות". הנה הסרטים שאסור לכם לפספס

הנוכחות ההולכת וגדלה של במאיות בתעשיית הקולנוע מובילה לכך שהמהדורה השמינית של פסטיבל סרטי הנשים ברחובות, שייפתח מחר (שני), תהיה אולי הטובה בתולדותיו. בכלל, התוכנייה שלו לא היתה מביישת גם את אלה של אירועים קולנועיים גדולים יותר, שאינם נוקטים באפליה מגדרית מתקנת. אם כך, איזה סרטים יזכירו לנו כי נשים יוצרות לא פחות טוב מגברים וכי גם ברחובות יש בתי קולנוע?

התחרות הישראלית

מתוך הסרט "אורחים לרגע". אתר רשמי
מתוך "אורחים לרגע"/אתר רשמי

הפסטיבל ברחובות בעצם ירכז את מיטב הסרטים הכחולים-לבנים שנעשו בידי נשים בשנה האחרונה. רובם כבר הוקרנו בפסטיבלים אחרים בארץ ובעולם, אך האירוע יעניק הזדמנות נוספת לראות אותם, ועוד בצורה מרוכזת.

מדובר, בראש ובראשונה, ב"אורחים לרגע", סרטה המקסים של מאיה קניג בכיכובו של בן זוגה, גור בנטביץ', שמומלץ לראותו וגם להמליץ לאחרים לעשות זאת. דרמה קומית זו קטפה את פרס המשחק בפסטיבל ירושלים, שבו זכו בעיטורים שני סרטים נוספים שיוצגו ברחובות – "הנותנת" של הגר בן-אשר (שעשה גם סיבוב מוצלח למדי בקאן) ו"עמק תפארת" של הדר פרידליך (שעשה את הסיבוב המוצלח שלו בסאן-סבסטיאן).

גם בגזרות של הסרטים התיעודיים והקצרים יציג רחובות שלל יצירות עטורות זהב: למשל, "הצלמניה" הדוקומנטרי של תמר טל, שהיה להיט בסינמטק תל אביב וקטף פרס בפסטיבל לייפציג, "ברבי בלוז" של עדי קוטנר, שזכה מצדו בפרס בירושלים, ו"על מרתה לעוף" הקצר גם כן של מעיין ריף, שהוצג במסגרת הרשמית בקאן.

נוסף לכל אלה אפשר יהיה להתענג גם על "סרק" הקצר של מיכל ויניק, שהוקרן זה עתה במסגרת היוקרתית של לוקרנו, וכמובן גם על "לא רואים עלייך" הלוהט, סרטה העלילתי הארוך של מיכל אביעד שזכה זה עתה בפרס הראשון בתחרות המקומית הרשמית בפסטיבל חיפה. אם כל זה לא מספיק, האירוע יעניק הזדמנות נוספת להתרשם מ"ג'ו+בל", סרטה של רוני קידר שכבר הפך למיני-פולחן בסינמטק תל אביב, וקצר שבחים גם ברחבי העולם.

רשימת הסרטים המקומיים שיוצגו ברחובות עוד ארוכה, ומעידה בסך הכל כי אמנם לקולנועניות המקומיות יש עוד לאן לשאוף כדי להשיג שיוויוניות מלאה בתעשייה, ועדיין מצבן מעולם לא היה טוב יותר.

המסגרת הבינלאומית

גם בגזרה העולמית מציג האירוע ברחובות כמה סרטים מדוברים, רק שבמקרה זה, מדובר יהיה בהזדמנות ראשונה לצפות בהם על המסכים הגדולים בארץ.

הבולט מבין אלה הוא "חייבים לדבר על קווין" של לין רמזי, שהפתיע זה עתה וזכה בפרס הראשון בפסטיבל לונדון התחרותי עד מאוד. בהזדמנות זו, יוצגו ברחובות גם עבודותיה הקודמות של רמזי, שנחשבת אחת היוצרות הבריטיות המעניינות של שני העשורים האחרונים.

אך מדובר ככל שיהיה "חייבים לדבר על קווין", את הפסטיבל ברחובות יפתח דווקא "חשופות", סרט עשוי היטב ובעיקר מייאש מאוד בכיכובה של רייצ'ל וויז, שמתאר את הדרך שבה האו"ם מאפשר ואף מעודד סחר בנשים.

שני הסרטים הללו יופצו בארץ לאחר הקרנתם בפסטיבל, מה שנכון גם לגבי "אלגנטיות של קיפוד", עיבוד לרב-המכר הצרפתי בשם זה. לעומת זאת, יוצגו ברחובות כמה פנינים שזו תהיה ככל הנראה האפשרות האחרונה לצפות בהם על מסך גדול בישראל, ובראשן "17 נערות" של דלפין ומיוריאל קולן ו"לילה" של אודרי אסטרוגו, שתתארח בפסטיבל.

לסיכום, יהיה מעניין לעקוב גם אחר שני אירועים מיוחדים שיתקיימו בפסטיבל: אחד יעסוק בהצגתה הקולנועית של אלימות מינית, דבר שנהיה כמעט לקלישאה של סרטי פסטיבלים. האחר יהיה פאנל בנושא "ניו-מדיה נשים ומהפכה" ותשתתף בו מי שהיא כרגע בעצם אשת הקולנוע המפורסמת ביותר בישראל, דפני ליף.

האתר הרשמי http://www.iwff.net

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully