וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "החתול של שרק" גבר על "מיליארד סיבות לשוד" ושמר על הפסגה

6.11.2011 / 18:24

סרט האנימציה ניצל את המומנטום הטוב שלו ואת הפתיחה המאכזבת של קומדיית הפעולה כדי להישאר במקום הראשון שבוע שני ברציפות, בעוד סופ"ש חלש לתעשיית הקולנוע

המשבר הכלכלי נותן את אותותיו בחודשים האחרונים בקופות ארצות הברית, ועתה מתברר כי למרבה האירוניה הוא פוגע אפילו בסרטים שנעשים על נזקיו. וכך, קומדיית המיתון "מיליארד סיבות לשוד" סבלה בסוף השבוע האחרון מפתיחה בינונית ונמוכה מן הציפיות (25.1 מיליון דולר בלבד), ולמרות כל ההשקעה בה אפילו לא הצליחה לכבוש את המקום הראשון, ונאלצה להסתפק בסגנות.

כתוצאה מכך, הפסגה נשארה בידי "החתול של שרק", קומדיית האנימציה שהשכילה לצבור מומנטום בשבוע השני להפצתה, ונשארה בצמרת עם הכנסות של 33 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, מה שהעלה את המאזן המצטבר שלה ל-75.5 מיליון דולר. בקרוב ידלגו הכנסותיו של הסרט בקלילות מעל רף מאה מיליון הדולר, כך, התגלה שוב כי במקרה של מוצרי אנימציה לכל המשפחה, המדרגות שבהן יש לספור את הכסף נמצאות רק בשבוע השני ובשום פנים ואופן לא כבר בשבוע הראשון.

ניצחון זה של "החתול של שרק" על "מיליארד סיבות לשוד" הוא דז'ה-וו למקרה מן הקיץ האחרון, שבו "הדרדסים" גבר על "הפלישה למערב" המפומפם היטב. שני המקרים הללו מוכיחים כי לסרטי אנימציה יש פור אדיר וכמעט בלתי ניתן לסגירה לעומת אלה שפונים לקהל בוגר יותר.

מיליארד סיבות לשוד. imdb
אולי באוסקר יילך לו טוב יותר. אדי מרפי ב"מיליארד סיבות לשוד"/imdb

איפה כולם? בפייסבוק

גם ההצלחה היחסית של "החתול של שרק" לא סייעה להוציא את שוק הקולנוע האמריקאי מן הבצורת שבה הוא שרוי: בהתאם לזאת, ההכנסות הכוללות שלו היו נמוכות בכ-25 אחוזים לעומת השנה שעברה, שלא היתה להיט כשלעצמה.

אחת הסיבות לכך היתה החולשה של הקומדיה הנוספת שהגיעה לשוק – "Harold And Kumar 3D Christmas" שבה אנו פוגשים בשלישית את צמד הסטלנים האהובים, והפעם בתלת מימד וברוח חג המולד. התוספות הללו לא ממש הרשימו את הקהל, והסרט הסתפק במקום השלישי עם פתיחה של 13.1 מיליון דולר, ספתח נמוך מזה שהיה לקודמו.

בדומה ל"מיליארד סיבות לשוד", גם סרט זה סבל מריווי הקומדיות בשוק, מן התגובות הצוננות של הקהל וגם מהעובדה שקהל היעד שלו, צעירים, פשוט הולך פחות ופחות לקולנוע בחודשים האחרונים – גם בגלל שאין לו כסף וגם בגלל שעם ובלי קשר לזה, הוא מעדיפים לבלות את זמנו בחברת גיימינג ושאר אמצעים טכנולוגיים מנוכרים. כך, למעשה, נוצר בקופות מצב שבו הסרטים היחידים שיכולים באמת להצליח הם כאלה שפונים לילדים או כאלה שפונים למבוגרים ונישאים על גל של ביקורות מעולות ומועמדויות לפרסים. כל מה שבאמצע, נידון לחכות לפורמטים הביתיים כדי להרוויח כסף.

הטבלה במלואה

1. "החתול של שרק" - 33, 75.5

2. "מיליארד סיבות לשוד" - 25.1

3. "הרולד וקומאר: חג המולד בתלת ממד" - 13

4. "פעילות על-טבעית 3" - 8.5, 95.3

5. "עולם הזמן" - 7.8, 24.3

6. "פוטלוס" - 4.8, 45

7. "פלדה אמיתית" - 3.5, 78.8

8. "יומן הרום" - 2.9, 10.3

9. "משחקי שלטון" - 2, 36.8

10. "מאניבול" - 1.9, 70.3

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully