וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הישראלי ה-5 ברומא ייפתח בסוף השבוע

שני גורקביץ'

6.11.2011 / 17:25

עשרות סרטים ישראליים יוקרנו במהלך 5 ימי הפסטיבל בבירה האיטלקית, שינדוד בהמשך גם לוונציה ולמילאנו

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "גם כשעיני פקוחות", "המורה אירנה" ו"מבול" הם בין עשרות הסרטים הישראליים שיוקרנו במסגרת פסטיבל הקולנוע הישראלי ה-5 שייפתח ב-12 בנובמבר בבירה האיטלקית. על ניהול הפסטיבל אמונים דני מוג'ה ואריאלה פיאטלי והוא יתקיים כמדי שנה בבית הקולנוע העירוני של רומא CASA DEL CINEMA. הפסטיבל יימשך עד ה-16 בחודש ובהמשך ינדוד כמדי שנה לוונציה ולמילאנו.

במסגרת הפסטיבל תיערך סדרת הקרנות שתספק מבט על הקולנוע הישראלי החדש, סדרת הקרנות נוספת תספק פוקוס על ספרות ישראלית וקולנוע. את המסגרת הקבועה המוקדשת לבתי ספר ישראליים לקולנוע ימלאו 22 סרטים של תלמידי המחלקה לאנימציה בבצלאל, ובנוסף ייחדו אנשי הפסטיבל סדרת הקרנות של סרטי נשים ישראליים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולנוע ישראלי חדש. מתוך "מבול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השנה הוחלט להרחיב את מטרות הפסטיבל, ומלבד הייעוד המקורי של חשיפת היצירה הקולנועית הישראלית לקהל הישראלי, מתכוונים מנהליו גם להפגיש בין נציגי תעשיות הקולנוע בשתי המדינות. לשם כך יתקיימו במסגרת הפסטיבל שלוש מעבדות קולנוע: הראשונה תהיה משותפת לפורום היוצרים הדוקומנטרים והארגון האיטלקי המקביל לו; התסריטאי נח סטולמן ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "תמרות עשן") ינחה סדנה נוספת שתנסה לפענח את סוד הצלחתה של הדרמה הישראלית בשוק הבינלאומי; הסדנה השלישית תעסוק באנימציה ובה ישתתף ראש המחלקה לאנימציה בבצלאל, חנן קמינסקי, ושניים מהאנימטורים הבולטים באיטליה, לוקה רפאלי וליאונרדו קאראנו. הפסטיבל נתמך בארץ על ידי קרן הקולנוע הישראלי, קרן רבינוביץ ומשרד החוץ ובאיטליה בין השאר על ידי עיריית רומא ומחוז לאציו.

  • עוד באותו נושא:
  • דני מוג'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully