וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2012: מפיק הטקס התפטר בגלל הערות הומופוביות

9.11.2011 / 7:18

ברט רטנר אמר בראיון "חזרות זה להומואים" וגם לא חסך פרטים על חיי המין שלו - ושילם על כך. "אלו היו הערות טפשיות", התנצל

זעזוע בהוליווד: ברט רטנר, במאי ותיק בתעשייה ומי שאמור היה להפיק את טקס האוסקר הקרוב, התפטר מתפקידו הלילה (שלישי, שעון ארה"ב), בעקבות שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת ששיאן הערה בעלת ניחוח הומופובי: במהלך סשן שאלות ותשובות לקידום סרטו החדש, "מיליארד סיבות לשוד", נשאל רטנר לגבי נהלי חזרות בסרטיו. "חזרות? חזרות זה להומואים", אמר רטנר ומיד הותקף בידי אגודות ההומואים והלסביות בארה"ב.

בנוסף, רטנר נהג להתרברב באחרונה על הישגיו המיניים ואמר, בין השאר, "יש לי ביצים ענקיות", "אני כנראה הטוב בעולם במין אוראלי", "אני היפוכונדר, לפני שאני נכנס עם בחורה למיטה, אני שולח אותה להיבדק לכל מחלה אפשרית", "יש לי ספירת זרע מטורפת, הרופא אמר לי שאם אני רק נושם על בחורה היא תיכנס להריון" - ועוד.

ברט רטנר בפעולה בראיון עם האוורד סטרן:

במכתב פתוח שפרסם רטנר לקולגות שלו, התנצל הבמאי בפני התעשייה על דבריו: "בימים האחרונים חטפתי לא מעט הערות מוצדקות על אמירותיי המטופשות", פתח רטנר. "בפניהם ובפני כל מי שנפגע מדבריי, אני מתנצל".

רטנר התנצל על כך שבתקופה כה קשה להומואים ולסביות, הסובלים מבריונות בבתי הספר ובמקומות ציבוריים נוספים, הוא מצא לנכון להתבטא באופן פוגעני כלפיהם: "הייתי צריך לדעת זאת לאורך כל הדרך - למילים יש משמעות. זה שיש לך אהבה בלב לא הופך את הדברים שיוצאים מפיך לפחות גזעניים ומכוערים. עם המחשבה הזאת בראש, הבינו שלא אסתפק בהתנצלות: אני מתכוון לפעול באופן אקטיבי בנושא בשבועות הקרובים".

אדי מרפי בפרסי הקומדיה 2011. Dimitrios Kambouris, GettyImages
האם הוא בסכנה? אדי מרפי/GettyImages, Dimitrios Kambouris

עתה, עולות ספקולציות בהוליווד לגבי ליהוקו של אדי מרפי לתפקיד מנחה האוסקר. ההכרזה על הבחירה במרפי נעשתה מוקדם מהרגיל, בשל רצונו של רטנר לקדם את הסרט "מיליארד סיבות לשוד" בו מרפי מככב. עתה, לאחר שהסרט לא הבריק בקופות בסוף השבוע הראשון להקרנתו ועם השערוריה הזו שרטנר הביא לטקס כנדוניה, נשמעות קריאות להחליף גם את מרפי כמנחה הטקס. האקדמיה טרם הגיבה בנושא ורק קיבלה את התפטרותו של רטנר: "למילים יש משמעות", אמר נשיא האקדמיה, טום שרק. "ברט הוא בחור טוב, אבל דבריו בלתי מתקבלים על הדעת".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully