וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 07: מוזיקה אלקטרונית לעונה הקרה

10.11.2011 / 7:27

הקאסט של יותם אבני מציג לכם מיקס חורפי מלנכולי במיוחד שנע בין טק-האוס ודיפ האוס לבלדת פסנתר קורעת לב, ויחמם אתכם מתחת לפוך

גשם, חורף. שאטרסטוק, ShutterStock
חורף, הגשם מטפטף על העורף/ShutterStock, שאטרסטוק

חבר חכם התוודה בפני פעם כי הוא ממתין בדריכות לאלבומי מוזיקה שהוא מתרגש לקראתם במיוחד ומאזין להם לראשונה רק כשמגיע החורף; האמת שבצדק. יש משהו באמת מפעים בהלך הרוח האינטימי שמביאה עמה צניחת הטמפרטורות הרגעית ואין ספק שהיא גם מעצימה משמעותית את חווית ההאזנה למוזיקה מכל סוג שהיא.

עגמומיות השמיים, שקיעתה המוקדמת של השמש והתענוג הרגעי שבו לשם שינוי ולרגע דל אחד אולי לא נזיע ב-100% לחות מוציאה מהעם היושב בציון את הטוב שבו, גם אם לרגע קצר. אני כמעט משוכנע שישנו קשר ברור בין קולניות, חוצפה או כל תכונה מבושמת אשפה אחרת המשויכת לישראלים לבין אקלים הקיץ הגיהנומי פה.

ההסבר למונולוג החורפי הפיוטי הזה הוא שבואו של החורף הפך הפעם את המוזיקה בקאסט לעגמומית ואותי לקצת יותר מהורהר מהרגיל. אם את/ה קלאבר/ית בהתקף רחמים עצמיים, לחץ Play למעלה - עור ברווז מובטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפרו מחמם את הקרקפת. קינג בריט/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המיקס החורפי המלנכולי משהו הזה פתחתי עם הוצאה מסמרת שיער מאת קינג בריט. אחרי שסימן טריטוריה בכל כך הרבה סגנונות שונים במוזיקה המודרנית, מברוקן ביטס עד סולפול האוס, היפ הופ, Fאנק וג'אז, הפציע המלך שוב לחיינו במפתיע עם תקליט טריפי במיוחד עבור הלייבל הסופר מוערך Planet E שבבעלותו של קרל קרייג. צמד הקטעים שעל גבי תקליט זה מערערים לחלוטין את היסודות בין האוס, טכנו ואלקטרוניקה ניסיונית ותפסו אותי - הפוץ בעל הדעה, חסר מילים.

מיד אחריו מגיע "Threee" מהתקליטים המנוגנים ביותר בחודשיים האחרונים. זהו שיתוף פעולה חד פעמי ומבורך בין Deetron ל-Ripperton תחת הכינוי Roots Panorama. ראש בראש מציעים השניים בתקליט משותף זה גרסאות אינדיבידואליות שונות לטראק משותף שלא קיים בגרסה מקורית כדואט. בעוד שדיטרון מציע רצועת טק האוס צעקנית לחדר גדול ודלוק מהתחת, ריפרטון גונב את ההצגה (ולא במפתיע) עם קטע דיפ האוס איטי בעל הוק פסנתר ממכר בסולם מינור שעושה קווטץ' קטן בלב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בפולין צריך לקחת סוודר. Pol_On/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת אחר כך מופיעה במיקס ההוצאה היחידה שלא יצאה לאור ממש לאחרונה - "Secret Love". מדובר באחד הקטעים הנפלאים ביותר שניפק צמד הפולנים Pol_On שמגיע לארח לנו חברה מחר בלילה במסגרת ליין מסיבות הצ'יזקייק הידוע לשמצה.

בפינת ה"אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?" מופיע Fred Everything עם "La Dolce Vita", המנון טק-האוס מבושם סם שהופך באורגניות הדרגתית מופתית לבלדת פסנתר קורעת לב. לעניות דעתי עוד נשמע את זה עשרות אלפי פעמים במהלך החורף הקרוב.

עוד בתכנית האמנותית הפעם גם הרימיקס המדובר של נביא הדיפ האוס הבריטי Jimpster לקלאסיקת הגארג' האוס של טרנס פרקר "Love's Got Me High". כמה שאני שונא חידושים להמנוני עבר אני מוכרח להודות מעל דפי אתר זה שזאת באמת גרסה לא רעה בכלל. סינגל חדש נוסף בניחוח גארג'י נושן בשם "After All" מאת אהוב ליבי פרנק רוג'ר הפריזאי שמתמקסס מיד אחרי פרקר, ואפילו רצועה חדשה מאת משיח צדקנו קרל קרייג מופיעה שם באמצע המיקס עם רימקס חדש שכל הכנסותיו תרומת קודש עבור אגודה לקידום הנוער בדטרויט, כפרה עליו.

שימו מעיל, קר שם בחוץ.

קצת לינקים:

סדרת הפודקסט היחידה ברשת שאני לא מחמיץ ממנה אף פרק:
Lazy Days Recordings's Podcast

סיפור על אהבה וחושך:
Terrence Parker - Mix Show #117

קרל קרייג. Monty Luke, Creative Commons
יש לך מטריה? קרל קרייג/Creative Commons, Monty Luke

הפלייליסט:

00:00 King Britt - Secret Of The Stars //Planet E
07:22 Roots Panorama - Threee // Ripperton Mix // Versatile Records
13:22 Avatism - The Slug // Clockwork Remix // Souvenir Music
18:47 Pol_On - Secret Love // Original Mix // Kolour Recordings
24:05 Catz 'n Dogz Feat. Paul Randolph - I'm Free // Carl Craig Remix // Mothership
28:20 Freddie James - La Dolce Vita // Fred Everything Main Mix // Lazy Days Music
36:12 Till Von Sein Feat. Fritz Kalkbrenner & Thalstroem - Blueprint // Suol
39:52 Terrence Parker - Love's Got Me High // Jimpster Remix // Systematic
45:45 Franck Roger - After All // Real Tone Records
51:34 Michelle Owen - Perchance To Dream // Original Mix // Moodmusic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully