וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאון פלדמן: "חלק מלהקות האינדי איכזבו"

שני גורקביץ'

11.11.2011 / 8:02

אחרי 3 שנים, לאון פלדמן סוגר את ליין הופעות האינדי "לכלוך באוזן". בראיון פרידה הוא מספר על האכזבה מהלהקות והרצון להמשיך, בכל זאת

מרסדס בנד, מידנייט פיקוקס, קוואמי, כלבי אשמורת, רם אוריון ועוד להקות ואמנים יופיעו ב"לכלוך באוזן 25", ערב הסיכום של ליין הופעות האינדי שיזם שדרן הרדיו והעיתונאי לאון פלדמן. אחרי שלוש שנים של ערבי הופעות הודיע פלדמן כי הוא מפסיק את ערבי ה"לכלוך באוזן", שנערכו אחת לחודש באוזןבר בתל אביב. במסגרת כל אחד מערבי ה"לכלוך" כונסו עשרות מוזיקאים, זמרים ודי ג'ייז ממגוון ז'אנרים, והופיעו על במה אחת ולרוב תחת נושא משותף.

בין ערבי הנושא שערך פלדמן היו: ערב להקות עם שמות של חיות, ערב סולניות, ערב מופעי קברט, ערב פסיכדלי, ערב סינגרסונגרייטרים, ערב "מחזבל", ערב גיבורי גיטרה וערב הרוקבילי שהפך בהמשך לליין הופעות בפני עצמו. למרות שמחיר הכניסה לאירועים היה סמלי, השתתפו בכל אחד מערבי ההופעות כשמונה הרכבים, ובמשך השנים הסתכם מספר המופיעים במאות.

קאבר למונומליציה של אנטיביוטיקה ב"לכלוך באוזן"

לאון, למה לסיים מפעל כזה בעצם?

"קשה להרים ערב אינדי בעיר הזאת, אני עושה את זה כבר שלוש שנים בקירוב‬. "‫כמו כן, אני רוצה לצאת החוצה, לתת למקומות נוספים את האופציה לארח אותי, אולי לעשות דברים בחיפה, באר שבע, ירושלים‬. ‫וגם, יש אכזבה מסוימת מחלק מהלהקות‬ ‫שלא משקיעות מספיק בקידום הערב, בהבאת הקהל שלהם, מתייחסות לזה כאילו אני חייב להם משהו. ‫הליין צבר קהל נאמן, שאני בטוח שימשיך איתי להפקות הבאות, אבל כשאני מזמין שמונה הרכבים, ורק הקהל הנאמן מגיע, ללא הקהל של ההרכבים עצמם, זה מאוד מאכזב, ובסופו של דבר דופק את ההרכבים עצמם‬".

אמירות קצת קשות, לא?

חלק מהלהקות מקבלות את ההשתתפות שלהם כמובן מאליו, ויש בזה טעם לפגם, אני חושב שזאת אחת המחלות של הסצינה‬. תראי, כשאני משמיע מישהו ברדיו, אני לא מצפה לתודה, זאת המשימה שלי, האחריות שלי‬ ‫וסוג של "העבודה" שלי למרות שאני מתנדב‬. ‫אבל כשאני עושה 'לכלוך באוזן'‬ ‫זה צריך להיות אינטרס משותף של הלהקות להביא כמה שיותר קהל,‬ ‫כך הקהל של הלהקות האחרות ייחשף לחומרים של הלהקה שלך, וזה יקדם אתכם‬".

הבנות הנכונות, מתוך "לכלוך באוזן 21"

פלדמן מזכיר גם את עניין ההכנסות, שהיו קטנות יחסית למספר ההרכבים שהופיעו, והשפיעו גם הן על ההחלטה לסגור. "המחיר הוא מצחיק‬, במשך ‫עשרה ערבים זה עלה 10 שקלים‬ ו‫אחר כך העלינו לעשרים‬. ‫מזה הולך סכום מסוים למועדון‬ ו‫אז מה שנשאר, זה ממש בדיחה, כי אם באים 100 איש לערב, הלהקה תקבל בערך 100 שקלים".

אבל למרות הכל פלדמן אופטימי "הליין הזה נתן השראה לליינים אחרים, כמו הרוקבילי רייב, פסטיבל הג'ימבורי ועוד‬ ‫להקות הבינו שניתן לשלב בין כמה ז'אנרים ולנסות להביא קהלים שונים לאותו ערב.‬ ‫זה מה שניסיתי לעשות פה, להעניק מגוון‬. אינדי זה לא רק רוק או גראנג' או Pאנק‬, ‫אינדי זה הכל‬".

ערב הסיום, "לכלוך באוזן 25" יערך ב-25 בנובמבר באוזןבר בתל אביב. במהלך הערב יופיעו ביחד ולחוד: מרסדס בנד, כאמל ג'אמל (תחת השם כלבי אשמורת), המידנייט פיקוקס, בוא לבר, הדמעות ואבי עדקאי, כל החתיכים אצלי, להקה סודית וגם סופר גרופ המורכב מרם אוריון, קוואמי, נועם ורדי, חגי שלזינגר, אליוט, לאון פלדמן וספי אפרתי. וואלה! תרבות נתנה לכם התרעה של שבועיים מראש כדי לא להגיד שלא ידעתם.

כל הפרטים על ערב ה"לכלוך באוזן" האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully