וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד נהרין: "אנחנו נמצאים בתקופה חשוכה"

שני גורקביץ'

14.11.2011 / 15:15

המנהל האמנותי של להקת בת שבע מציג עונה חדשה, מבקר את הנהגת המדינה וצופה מהפך בקרוב: "אני אופטימי", הוא אומר

"אני חושב שהפוליטיקה קיימת ביצירות שלי, אבל היא פשוט לא מוגשת עם כפית", אמר היום (שני) אוהד נהרין, בשיחה עם וואלה! תרבות, לרגל הצגת העונה החדשה של להקת בת שבע בניהולו. "לא מעניין אותי לעשות סובלימציה ממצב פוליטי לעבודות, אבל אני פשוט לא מתעלם ממנו", הוסיף. נהרין הציג יחד עם רקדני הלהקה והאנסמבל את רפרטואר העונה החדשה, ולא חשש להביע את תחושתו לגבי המצב הפוליטי בארץ.

"אנחנו נמצאים בתקופה חשוכה בכל הקשור למי שמנהל את המדינה, אבל אני אופטימי, ואפילו ממש צופה מהפך בקרוב. אני בונה על זה שאנשים לא מטומטמים ושיבחינו בכוחניות, בדעות הקדומות והישנות ובפרנויה שמנהלת הרבה מהאנשים שעכשיו מנהלים אותנו. אבל אני חושב שזה ישתנה, אני אופטימי. לפחות עשר שנים כבר אופטימי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תפתח את העונה. מתוך "שדה 21" של אוהד נהרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שדה 21" של נהרין תפתח בדצמבר את העונה החדשה, ובסוף החודש יעלה ערב משותף לכוריאוגרפיות יסמין גודר ושרון אייל, שיציגו שתי עבודות חדשות שיצרו במיוחד עבור הלהקה. עבודתה של גודר נבנתה עבור חמישה מהרקדנים, ושאבה השראה מספר הצילומים "פלמבויה" של ויויאן ססן ההולנדית. על המוזיקה אחראים פנדה פורן. אייל שתפה בעבודתה פעולה עם גיא בכר והשניים יצרו מופע של 12 רקדנים המייצג משברים מסוגים שונים.

בהמשך יעלה מחדש "טאבולה ראסה", למוזיקה של ארוו פראט, ובמרץ יציגו שרון אייל, כוריאוגרפית הבית של הלהקה, וגיא בכר עבודה חדשה. באותו החודש צפויה העלאה מחודשת של "פורו" שיצר נהרין יחד עם אמנית הוידאו היפנית טבאיימו, שצפויה להגיע ארצה לרגל האירוע.

השנה מתוכננות ללהקה כ-200 הופעות, כאשר מחציתן בתל אביב והשאר ברחבי הארץ. "הלהקה מופיעה בכל מקום עוד לפני שהמילה פריפריה נעשתה בון טון", אמרה מנכ"ל הלהקה, דינה אלדור. "אנחנו עושים את זה כשגרת הופעות רגילה". במקביל צפויה הלהקה לערוך מספר סיורים בחו"ל ותופיע בין היתר בניו יורק, פילדלפיה, שיקאגו, מונטריאול, טורונטו, לוקסמבורג, שטוקהולם, בון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פורו של אוהד נהרין ואמנית הוידאו טבאימו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף יעלו השנה גם "Bill" של אייל, "דקה דאנס", "MAX", "הורה", "שלוש" ו-"כמויות". בת שבע תארח גם את הקבוצה לריקוד קאמרי של נועה אשכול שתבצע ריקודים מתוך סוויטות שכתבה אשכול. וכמדי שנה בקיץ, יעלו ערבי היצירה של רקדני בת שבע ואנסמבל בת שבע.

במקביל הוזמן נהרין ליצור התקנה של מחול עבור המוזיאון לאמנות עכשווית בבזל, והלהקה צפויה להעלות שם מופע באורך 3 שעות. על פי הקונספט של נהרין הרקדנים יושבים על כסאות לאורך קירות החדר, ועל פי רצונם קמים ורוקדים בחלל, יחד או בנפרד כאשר כל תנועותיהם הן ציטוטים מיצירות קודמות של נהרין. "נאסר עליהם לאלתר, הם רק יכולים לצטט", אומר נהרין "חשוב לי מאוד לשכלל את יכולת הפירוש של הרקדנים. הנגיעה ביצירות קיימות הגיעה מתוך הבנה שיצירות נעלמות כשלא מופיעים איתן. וכשמחדשים, יוצאים ממקום מאוד נא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully