וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמן: איש עסקים מיליארדר או צייד נאצים יהודי?

מה היה קורה אם ברוס ויין היה בעצם ברוך ויין, חי בווינה של המאה ה-19 או מקדיש את חייו לכנסייה? התשובה בסיפורי העולמות האחרים של באטמן

מסר מעולם אחר

סיפורו של באטמן הוא סיפור מוכר וידוע: הוריו העשירים נרצחו מול עיניו כשהיה ילד, ועכשיו משתמש ברוס ויין בכספו ויכולותיו כדי לצוד פושעים ולא-לירות בהם. אבל מה אם זה לא קרה? ומה אם זה קרה בתקופה אחרת לגמרי? ומה אם ברוס ויין הוא בעצם ברוך ויין שגר בגרמניה הנאצית?

על כל אלה, ורבים אחרים, ניסתה חברת הקומיקס DC לענות באמצעות סיפורי Elseworlds - סיפורים שאינם נכללים בהיסטוריה הקבועה של הדמות, אלא הינם בעצם גיחה חד פעמית אל עולם אחר. בואו עמנו לכמה מהעולמות האלה. וכן, נתחיל מברוך ויין, צייד הנאצים.

ממזר חסר כבוד

ב-1998 נתבקש אמן הקומיקס האמריקאי פול פופ לכתוב סיפור באטמן לגליון מיוחד של סיפורים מעולמות אחרים. התוצאה: ברוך ויין, יהודי שהוריו נרצחו על ידי המון אנטישמי, אשר מסתיר את זהותו היהודית מהסובבים אותו ויוצא בלילה לנקום את נקמתו של עם הספר תחת השם באטמן.

החוברת מתרכזת בסיפור נסיונו של באטמן לגנוב מידי הנאצים ספרים אותם הם מבקשים להשמיד, כשהוא מתחזה לחבר של קומיסר גרטן הנאצי כדי לקבל מידע מודיעיני. במקביל, מאמן ברוך את הסיידקיקית שלו - רובין, ותוהה על קנקן העולם.

מעבר לעיקרון העונג

ועכשיו נלך קצת יותר אחורה בזמן, אל המאה ה-19. ברוס ויין הצעיר לומד בווינה, והחוברת - "גוטהם באור פנסי הגז" - מתחילה משיחה בינו לבין חברו... זיגמונד פרויד. ויין מבקש להבין למה הוא חולם על רצח של הוריו ועטלפים. הרבה טוב לא יוצא מהפסיכואנליזה הזו, וברוס ויין חוזר לגוטהם כדי להתחיל להילחם בפשע כשהוא לובש חליפה של עטלף (מה פרויד היה אומר על זה?).

הספר הוא סיפור באטמן קלאסי, רק שבמקום האויבים המוכרים שלו נלחם האביר האפל בג'ק המרטש. הדמויות האחרות כבר שם - מפקח גורדון ועד לאלברט המשרת. וכך, נראה שהעטלף מרגיש בנוח במאה ה-19.

הקדושה והחטא

דת מעולם לא הייתה חלק משמעותי מהזהות של באטמן, ביקום הרגיל לפחות. אבל ביקום של "Batman: Holy Terror" מ-1991 באטמן הוא נוצרי אדוק. למעשה, הוא אפילו כומר. מדובר בסיפור שמתרחש ביקום בו ארצות הברית היא מדינה שנשלטת על ידי הכנסיה, וברוס ויין הוא כומר צעיר שעולמו חרב עליו.

זה קורה כשהאינקוויזיטור גורדון מספר לויין כי הוריו לא מתו במהלך שוד, אלא נרצחו בכוונה תחילה על ידי הממשל המסואב, נגדו הם לחמו בסתר. וכך, מחליף ויין את גלימת הכמורה בגלימת העטלף ויוצא לנקום את נקמתם של הוריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ביטוח פנסיוני

"Dark Knight Returns" הוא לא סיפור "מה היה קורה אם" קלאסי, כי אם פשוט סיפור באטמן שלא מתרחש בתוך היקום "הראשי". ובכל זאת הוא שווה התייחסות. למה? כי גם 25 שנה לאחר פרסומו, מדובר באחד מסיפור באטמן הטובים ביותר. את הכותב שלו, פרנק מילר, אתם עשויים להכיר מ-"300" ומ-"Sin City".

מדובר בסיפור המתרחש בגרסה עתידית ודיסטופית של גוטהאם, בה ברוס ויין המבוגר - בן 55 כבר - נדרש שוב להפוך לבאטמן, כשהוא מנסה לעשות סדר בעולם. הניסיון הזה מוביל אותו, בין השאר, לקרב על החיים ועל המוות עם סופרמן.

איזה באטמן אתם מעדיפים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully