וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"61 ימים של אהבה": סקס מוכר סדרה, אבל לא מחזיק אותה

לילך וולך

16.11.2011 / 6:53

"61 ימים של אהבה" מכריזה על ניסוי מעניין בתרבות הסקס של זוגות נשואים, אבל נשארת בינתיים בשלב המשחק המקדים שנמצא בסכנה של לא להגיע לשום מקום

לכאורה, אין דבר מעניין יותר מסקס, ואפילו יותר מעניין מזה להציץ לראות איך הוא מיתרגם אצל אחרים. בפועל, לא מעט ממאות הסדרות שניסו לעסוק בסקס משעממות כי חסר בהן אותו מימד אמיתי שמבדיל סקס מתוסרט או פורנוגרפי ממה שבאמת קורה בחדרי השינה שלנו - המקום שבו לא תמיד קורעים בתשוקה את הבגדים, ובטח ובטח שלא עושים סקס בגופייה דקורטיבית וחסודה שמהווה את הקו המבדיל בין טלוויזיית פריים טיים לטלוויזיית לייט נייט.

"חמישה זוגות בניסוי ראשון מסוגו בעולם", הכריזו הפרומואים של "61 ימים של אהבה" וחשפו לפחות זוג מעניין אחד – מאוחר יותר הסתבר שהזוג החרדי החייכן הם מיטל ויוסף בן לולו החוזרים בתשובה. אבל המציאות לימדה אותנו שלא מספיק פרומו מסקרן כדי להצליח בסדרה ששווה את זמן הצפייה בה. "2.3 בשבוע", למשל, ניסתה להוציא את הסקס מתחת לשמיכות, אבל לא הצליחה לקיים עם הצופים יחסים ארוכי טווח מספיק; "61 ימים של אהבה" מצליחה דווקא איפה שהגרסא המתוסרטת כשלה – במציאת התווך הריאליסטי שבו בני האדם הן החיות היחידות על הפלנטה שהצליחו לסבך את מערכת הרבייה שלהם עד כדי אובססיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא כאן כדי שיגידו לו שהוא מעצבן. הילה ופריאל מתוך "61 ימים של אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז כאמור, "61 ימים של אהבה" עוקבת אחר חמישה זוגות (סטרייטים, נשואים, עם ילדים), ומתעדת אותם בעיקר ביומני וידאו, ובסשנים עם פסיכולוגים, כאשר ההוראה היא פשוטה – גם בקור וגם בחום, גם בחופש וגם בחול – על הזוגות לקיים יחסי מין בכל ערב. לכל מי שקיווה שכמו בבריטניה, בסדרה דומה אך נועזת יותר ("בלשי הסקס"), הזוגות יעשו סקס מול המצלמה ואז ישוחחו על מהות האינטימיות שלהם כפי שהיא משתקפת מצפייה, נכונה אכזבה – מה שבעיקר רואים ב"61 ימים של אהבה" אלו זוגות שחושפים את הדינמיקה הזוגית המקרטעת יותר ופחות שלהם מול ליווי פסיכולוגי מעניין למדי של גיא דיין (הנחמד והסובלני) וחגית כהנא (האסרטיבית עד מאיימת).

"פריאל יצור מאוד מעצבן והייתי רוצה שהוא ישמע את זה מצד ג'" גורסת הילה, אשתו של אותו פריאל המצחקק ברקע, את הציפיות שלה מהטיפול הזוגי. קלמונטין, לעומת זאת, רושפת בזעם נטול סיבה נראית לעין אל עבר הפסיכולוג – "אל תגיד יחסי מין, תגיד "לעשות אהבה" או שאני אעוף עליך". מאוחר יותר היא בהחלט תעוף בכל הזדמנות על חיים, בן זוגה הנכון לרצות אותה. אם יש משהו שאפשר ללמוד - לפחות מחלק מהמדגם המייצג שפורשת "61 ימים של אהבה" - זה שסקס הוא בהחלט לא דבר פשוט, ושנישואים עשויים לגרום לו להפוך להיות בן ערובה בידיהן של נשים זועמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאף אחד לא יחשוב לעצבן אותה. חיים וקלמונטין מתוך "61 ימים של אהבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ל-"61 ימים של אהבה" חסר, לפחות להתחלה, מעט תיווך וכמה מילות הסבר - למה דווקא 61 ימים ולא 48? אין לזה ממש הסבר. כך, קשה לומר למה אפשר לצפות בהמשך מלבד מידע יד שנייה מהזוגות, באופן שיהיה שונה מהטור המפורסם של דנה ספקטור שערכה ניסוי פרטי דומה עם א' המפורסם, בן זוגה דאז. לא ברור עדיין האם עצם העובדה שאנו יודעים שחמשת הזוגות המשתתפים מקיימים יחסי מין רצופים היא מה שיחזיק את הצופים מרותקים. לפחות לפי הפרק הראשון יש יותר דיבורים על מערכות היחסים מאשר על הסקס עצמו – ולא שבאנו לחטט או משהו, אבל מערכות יחסים מתועדות של אחרים כבר באמת שיצאו לנו מכל החורים.

ל-"61 ימים של אהבה" יש ליהוקים טובים שמעלים שאלות – מה לעזאזל הסיפור של קלמונטין התוקפנית? האם יחסי מין יומיים יעזרו לזוג מתן ולילי להתגבר על הפיטורים המפתיעים שלו? ואיך אובססיית סקס מתאימה לאורח חיים חרדי? ועדיין הסדרה תצטרך הרבה יותר מאשר כותרת עסיסית כדי להדביק את הצופים למסך, בשביל לצפות בדינמיקות של סירוס הדדי וגברים מצחקקים כאילו זכו בלוטו. יש ל-"61 ימים של אהבה" ביד את כל החומרים הנכונים, עכשיו רק נשאר שלא לבזבז אותם על משחק מקדים שלא מגיע לשום מקום.

"61 ימים של אהבה" סיפקה אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully