וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 07: מוזיקה קיצונית אבל נעימה

17.11.2011 / 10:04

הקאסט של רוני פיאלקוב מעוניין להעמיק אתכם את היחסים עם צלילה מרתקת אל מוזיקה שהיא על סף העתידנית, אבל עדיין סקסית לאללה

ברוכים הבאים לפרק השביעי של פופ לוק. אנחנו ואתם לומדים להכיר אחד את השני, וזה נחמד מאוד. אחרי שעשינו כמה סיבובים של היכרות ובדקנו מכמה זוויות את המוזיקה שהקאסט הזה מתעסק איתה, הגיע הזמן לקחת את היחסים בינינו לשלב הבא. מקווים שנעלתם נעליים נוחות, כי הפעם אנחנו הולכים רחוק.

הכוונה היא לאו דווקא רחוק אל מחוזות קיצוניים מדי של רעש, מהירות, או מוזיקה ישר לפרצוף - כמעט להיפך למעשה. רוב המוזיקה בקאסט הפעם מגיעה ממקום מלודי, נעים ורגוע, או בונה על בסיס שכזה בכל מקרה. ההליכה רחוק מתבטאת כאן במתיחת הגבולות, בחדשנות, בחפות מניסיון להתחנפות, במרחק מהמרכז. הסאונד הכללי של הסט הפעם מתמרכז סביב הביטים, או סביב הבוגי העתידני, אם להיות יותר מדויקים. לא נכחיש שמדובר באחד הז'אנרים האהובים ביותר על מערכת פופ לוק, ובשעה וקצת של הקאסט נדחסו להם 21 קטעים שמגיעים מכיוונים שונים של הגרוב הזה, אבל מצביעים על מכנה משותף ברור כשהם מקובצים להם כך ביחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלך האמיתי בסצינה. B. Bravo/מערכת וואלה!, צילום מסך

פותחים את הקאסט עם קטע מתוך אחד הריליסים היותר מצופים בזמן האחרון, אצל חובבי הז'אנר, בכל מקרה. B. Bravo הוכיח את עצמו לא פעם ולא פעמיים כמלך האמיתי של הסצנה הזאת (כן, הוא ולא דיים פאנק), עם הסינתים המתפננים והגרוב השמנמן והממזרי הטיפוסיים שלו. האי.פי החדש שלו "Kiss 'n' Tell" הוא בדיוק מה שניתן היה לצפות מהאיש, ומספק עוד מנה של הפאנק הכל כך מזוהה הזה שלו, שמשאיר טעם עז של סאן-פרנסיסקו על הלשון. בקטע הנושא שמובא כאן יש גם סיבה כפולה לשמחה, והיא הבחור המוכשר על המיקרופון, זאקי פורס פאנק שמו, זמר חדש יחסית, עם ווקאלז עייפים אך שובבים שמאד ייחודיים לו, שהספיק כבר לשתף פעולה עם סאלבה, מייק גאו, קוטמה ועוד, ותמיד מצליח להוסיף לקטעים שהוא מעורב בהם איזו קריצה מטונפת.

XLR8R נותנים להורדה קטע חדש בו B. Bravo מתארח אצל Salva, הבעלים של הלייבל שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כבר לנתחכם, לפחות שיהיה על חשבון שמות שחקנים מהאייטיז. Taprikk Sweezee/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם ניסיתם לאחרונה לבחור שם חדש למוצר/רעיון/הרכב/חנות או כל דבר אחר, בתקווה לתפוס שם מקורי, וודאי גיליתם גם אתם שאין כאלה יותר, אזל המלאי, פשוט נגמר. מי שבכל זאת רוצה לתפוס את המקום הראשון כשיגגלו אותו, צריך להתחכם. וכך הגענו בשנים האחרונות לשפע האמנים עם שמות בלי אותיות אהו"י, באיות לא נכון ובשאר וריאציות. אחד הטרנדים החדשים בתחום הוא שיכול אותיות. בשמות. של שחקנים. מהאייטיז.

כך הגיע לעולם Com Truise והמוזיקה הנהדרת שלו, וכדי להוכיח שאכן מדובר בטרנד, הצטרף גם Taprikk Sweezee. באלבום החדש שלו Repolyx נופלים ארבעה קטעים של סוויזי הגרמני לטיפולם של כמה מהמפיקים היותר בולטים בעולם הביטים, ביניהם קיד קאניבל, פיקסלורד ועוד, כל אחד מהם עושה בקטע בו בחר כשלו, וביחד הם כולם מדגימים עד כמה מגוונת הסצנה הזאת, בה כל כך הרבה מפיקים ממציאים חוקים משלהם למוזיקה שהם יוצרים, אך בכל זאת מקיימים קשר ברור עם שאר הז'אנר-לא-ז'אנר הזה.

קום טרוז מקווה שטום קרוז יאהב את המוזיקה שלו

פיוצ'ר פאנק מרוסיה – אלבום חדש של WAYNETWEED להורדה חינם

יש לא מעט יוצרים בקאסט הפעם שראויים לכמה מילים, אבל צריך לבחור ולהתמקד במשהו, לכן נלך על מונטריאול. משהו טוב קורה שם, בעיר אולי הכי אירופית בכל יבשת אמריקה. כמה יוצרים צעירים הצליחו בשנה פלוס האחרונות ליצור מין סאונד ייחודי לעיר, שלוקח את הקראנק וה-flavour של ההיפ הופ של דרום ארה"ב ומשנע אותו צפונה אל השלג, ויותר מזה, אל המוזרות הקנדית. כל זה מתערבב עם הרבה מאוד אלקטרוניקה חדשה שבעצמה בכלל מושפעת מהאייטיז ומאלקטרו; וביחד יוצאים טיונים אפ ביט אבל איטיים, סליזיים אבל כיפיים, שמחדשים הרבה אבל נשמעים כמו משהו שכבר שמעתם (או אולי להיפך, נשמעים כמו משהו חדש אבל בעצם לא מחדשים כלום).

לוניס, בעל השם המוכר ביותר מהסצינה, מגיע כאן מיד אחרי קטע מאי.פי הבכורה של אנגו, ואם אהבתם את מה ששמעתם, כדאי שתשאירו חלון פתוח בדפדפן שלכם לחיפוש אחר מוזיקה של הרכבם החדש Nouveau Palais אותו הם חולקים עם הגורו שלהם Sixtoo הידוע גם בשמו Prison Garde (ואולי גם עם ז'ק גרין?), הרכב שכבר לפני שנה הגיעו שמועות וטיזרים עליו אבל מוזיקה עדיין אין.

קצת מוזר לסיים כאן כשיש עוד כל כך הרבה מה לכתוב עליו, והקאסט ממשיך אל תוך הביטים, ואז, כמנהגנו, אל הסיום המרחף והחלומי יותר – אבל, הטקסט קצר וההאזנה מרובה. לא נורא, ניפגש בעוד שבועיים עם עוד מלא מוזיקה חדשה וחותכת קצוות, ועד אז אתם מוזמנים לחפש את הבוגי שבתוככם, ולהתאמן על הפופינג אנד לוקינג שלכם. צ'או.

בלי שום קשר אבל חבל לא לשתף: ריאיון של שעתיים עם אריקה באדו ברד בול מיוזיק אקדמי

הפלייליסט:

00:00 – B. Bravo – Kiss 'n' Tell feat. Zackey Force Funk // Frite Nite

05:00 – AlunaGeorge – It Feels So Good // Super

07:30 - Vindahl – Down (Boom Clap Bachelors Remix) // Tokyo Dawn

11:00 – Jimmy Flamante – The Ninja // Jus Like Music

13:30 – Kromestar – Don't Make Sense // Cosmic Bridge

17:30 – Om Unit vs. Kromestar – Solar Cycle // Cosmic Bridge

22:30 – Abby Lee Tee – Monzyte (Kalifornia Kurt Remix) // Shash Records

25:00 – Taprikk Sweezee – Volt (Digi G'Alessio Remix) // Error Broadcast

28:00 – Taprikk Sweezee – Newend (Monolithium Recrunk) // Error Broadcast

33:00 – AD BOURKE – En Trance // Basic Rhythm

37:00 – Fulgeance – Espresso Freddo (I Athina Einai Teleia) // Melting Pot

40:00 – ANGO – All That You Can Stand // Lucky Me

42:00 – The Touch – All I Find (Lunice Remix) // Palms Out Sounds

45:30 – Flako – Broken Toy // Project:Mooncircle

48:30 BMB aka WAYNETWEED – DR.DETROITFUNK" // Bandcamp

53:30 – eLan – Benson Bridges (HeRobust Remix) // Monkeytown

57:00 – TightMike – Sugoi // Jellyfish Recordings

60:00 – Evil Needle – Rendez-Vous // Soulection

62:30 – Krts – Hold On (Pavel Dovgal Remix) // Project:Mooncircle

66:00 – Ben Butler & Mousepad – Mag Mag (Shigeto Remix) // Musique Large

70:30 – Teebs – Jahara // Brainfeeder

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully