וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בשבקין ואביב משה מתייחסים לצופים כאל אימבצילים? חמש הערות על טלוויזיה

לילך וולך ועינב שיף

17.11.2011 / 7:42

בשבקין ואביב משה מתייחסים לצופים כאל אידיוטים, ולמה ממהרים לשדר סרט על הרופא של מייקל ג'קסון אבל מתעכבים עם "אימפריית הפשע"? חמש הערות על טלוויזיה

בשבקין ואביב משה עושים שיגועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיעשו משהו אחר, בבקשה. "בשבקין ואביב משה עושים את ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם יש משהו שנוא יותר ממבוגרים שמדברים לילדים קטנים כאילו היו אימבצילים, עושים קולות דביליים וצובטים להם בלחי – הרי שאלו מבוגרים שעושים את זה למבוגרים אחרים. "בשבקין ואביב משה עושים את ישראל" היא בדיוק מסוג התוכניות האלו שמשום מה מתייחסות אל הצופים בה כאילו היתה להם אונה אחת בלבד של מוח, וגם היא, אפעס, כבר לא מה שהיתה פעם.

הדינמיקה בין השניים שמטיילים ומתווכים לצופים אתרי תיירות ונופש בארץ, היא כשל סרט מצויר - בשבקין הוא הגבר גבר שאוהב חוויות אקסטרים, אביב משה מעדיף להתפנק בג'קוזי ולהתנמנם ובדרך הם עושים זה לזה שיגועים. פיף ותלתול בגילום שני גברים מגודלים. התסריט והבימוי נראים כאילו הם לקוחים מערוץ הילדים הניסיוני, וכל העסק מריח כל כך מיושן, שלא ברור לפרקים מה זו מנהרת הזמן שדרכה בשבקין ומשה עברו כדי לטייל בישראל. איך השניים הסכימו ליטול בזה חלק, ואיך העסק הזה הגיע אל המרקע שלנו – לא ברור, באמת שלא ברור.

עירית ענבי לנצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהיי בקשר, כן? עירית ענבי בהגרלת הלוטו השבועית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשים ישלמו כסף רב כדי להיות בחדר בו התקבלו החלטות הרות גורל. אם אי פעם תומצא מכונה שתזרוק את המשתמש בה לסיטואציה שכזו, שווה לשים את הז'יטונים על הרגע שבו הוחלט לשדר את תוצאות הגרלת הלוטו בשידור ישיר: מי קבע שעם ישראל צריך לדעת מה תוצאות הגרלה של חברה כמו מפעל הפיס רגע לפני סיום שעות צפיית השיא? מה היה הטעם בלדעת מהו המספר הנוסף במוצאי השבת בלילה?

אבל כמו שאנחנו מתרגלים כל יום לחבר כנסת דני דנון, גם עם הגרלת הלוטו, שלוש דקות שלרוב איש לא שם אליהן לב, הסתדרנו. כך אנחנו שומרים על קשר עם עירית ענבי ויודעים שהיא בסדר, כפי שבעבר היינו מוודאים ששלומו של יואב צוקר (מי זוכר, יא אללה), תקין. הגרלת הלוטו היא חלק מהסדר הקיים של המציאות הישראלית, סדר שבו צפיתם בכמה דופקים אתכם בחדשות, התנחמתם בתוכניות שלאחר מכן ובלילה בדקתם שוב שאין לכם מספיק כסף כדי להיחלץ מהגורל הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"פיניאס ופרב" - חכמים על קטנים ועל גדולים

לעומת מבוגרים שמפחיתים מהאינטליגנציה של מבוגרים אחרים, "פיניאס ופרב" עשויה על ידי מבוגרים שחושבים שילדים הם דווקא חכמים, לא פחות ממבוגרים ואפילו הרבה יותר. סדרת האנימציה המצחיקה והחכמה "פיניאס ופרב" מוכיחה מעבר לכל ספק שתכנים לילדים יכולים להיות מתוחכמים, חתרניים, מלאי השראה והומור מבלי ליפול למלכודת הטפשת.

"פיניאס ופרב" הם שני אחים חורגים שמבלים יחד את חופשת הקיץ שלהם, ובכל פרק שהוא גם יום מהחופשה הם עסוקים בהמצאות יצירתיות ואבסורדיות, מסעות עצמאיים ומופלאים, וכל זאת כשהם מתחמקים מהרדאר ההורי, ומהאחות הגדולה המלשנית והמנג'סת שלהם. חוץ מכך שכל פרק הוא פנינה נהדרת שמזכירה את "פינקי והמוח" באספירציות ההשתלטות על העולם, ואת "רן וסטימפי" בחיבה לפסיכדליה, משולב בו בכל פעם שיר מושלם מסגנון מוזיקלי שונה. עדיף לראות במקור, אבל אפילו הגרסה המדובב בערוץ דיסני, לא מצליחה להרוס את הכיף.

מייקל ג'קסון לפני "אימפריית הפשע"? וואט דה פאק?

ב-yes עשו יפה והזדרזו לרכוש לשידור את הסרט אודות יחסיהם המעט מעוותים של מייקל ג'קסון ורופאו – ומי שגם הביא למותו – ד"ר קונראד מוריי. הסרט שודר רק ביום שישי בארה"ב וכבר אמש (רביעי) שודר ב-yes דוקו. זמן מצוין ביחס לסרטי תעודה ובכלל – yes דוקו עושים עבודה מעולה כמעט תמיד וגם בשבוע הבא ישודרו שם שני סרטים מומלצים: האחד על מנהלי סדרות טלוויזיה מהטובות בעולם (מ"הסמויה" ועד "שובר שורות") וכן "לייצא את ריימונד" שעוסק בניסיון לייצא את הפורמט האמריקאי המצליח.

אבל כל זה לא שווה, או כמעט לא שווה, אם השבוע שודר בארה"ב כבר הפרק השמיני בעונה השנייה של "אימפריית הפשע", אבל בישראל אין עדיין רמז מתי היא תשודר. "אימפריית הפשע" היא לא עוד סדרה בלוח המשדרים של חובב הטלוויזיה – היא אירוע של ממש ועל אף שלא תביא צופים כמו "עספור" או "חי בלה לה לנד" או סרט תיעודי על מייקל ג'קסון, נראה שמגיע לאנשים שמוכנים לחכות לחברות הלוויין והכבלים (HOT לא במצב טוב יותר, ואולי אף גרוע מכך), את אותו היחס שמקבלים מייקל ג'קסון, "דקסטר" ו-"glee". נאקי תומפסון, אגב, הרבה יותר אכזרי מד"ר קונראד מוריי. באחריות.

"מייקל ג'קסון עדיין הרטיב במיטה" - מתוך הסרט התיעודי
מייקל ג'קסון, חייו ומותו - סיקור מיוחד

ערוץ החיים הטובים עושה טוב על הלב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישי גולן מתוך "כל העולם שוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה כיף לגלות מחדש שלפעמים יוצאים בארץ כמה מוצרים טלוויזיונים לא רעים בכלל, ואפילו משובחים. אחד כזה הוא "כל העולם שוק עם ישי גולן" שהופקה בארץ, אך יועדה גם לקהל בינלאומי, ואכן הצליחה מספיק כדי להירכש על ידי 15 מדינות שונות. במבט ראשון, לא מזהים מיד את המנחה המתוק שנראה מעט אוסטרלי למראה, ויש לו מבטא לא לגמרי מזוהה, עד שהוא מציג עצמו כ"ישי".

בתוך הפורמט הכמעט לא רלבנטי כבר של תוכניות טיולים, מצליח גולן גם בשידורים החוזרים של הסדרה לתת פייט משמעותי לתוכניות דומות, גם בהפקות זרות, ולהיות אחד המנחים החינניים והמקסימים ביותר. אפילו בשידור חוזר, לפעמים "כל העולם שוק עם ישי גולן" הוא פסגת היום של טלוויזיית המקור.

גם לכם יש הערות על טלוויזיה? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully