וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הקולנוע התיעודי: "הדירה" זכה בפרס הראשון

שני גורקביץ'

16.11.2011 / 23:16

סרטו של ארנון גולדפינגר זכה בפרס, במהלך ערב בו תקפו היוצרים את חברי מועצת הקולנוע: "נמאס מהזלזול שלהם"

הסרט התיעודי "הדירה" של ארנון גולדפינגר זכה הערב (רביעי) בפרס הראשון לסרט תיעודי באורך מלא במסגרת תחרות פרסי הקולנוע התיעודי הישראלי לשנת 2011. מדובר בשנה השישית לקיום התחרות, כאשר הפעם היא היוותה את גולת הכותרת של פסטיבל "דוקו באר שבע הראשון" שנמשך כשבוע שבמהלכו הוקרנו בעיר סרטים ונערכו מפגשים בנושא קולנוע דוקומנטרי.

במהלך טקס הענקת הפרסים, תקף יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, את חברי מועצת הקולנוע על כך שלא הגיעו לעיר והשתתפו בטקס: "שבוע שלם אנחנו מקיימים אירוע משמעותי בפריפריה , ואף אחד מחברי המועצה לא טרח להגיע או להתייחס. נמאס לנו מהזלזול והניתוק של חברי המועצה ביוצרים, והדבר הזה הולך להשתנות. מועצת הקולנוע וחוק הקולנוע צריכים לחזור לידי היוצרים".

הדירה. ארנון גולדפינגר,
מזל טוב. מתוך "הדירה"/ארנון גולדפינגר

בפרס סרט הטלוויזיה התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל זכה "התליין" של נטעלי בראון. "העם הנבחר" של רן לנדאו זכה בפרס פרויקט התעודה הטלוויזיוני הטוב ביותר. פרס סרט הביכורים הטוב ביותר הוענק ל"הצלמניה" של תמר טל. "קצוות" של טל אביטן זכה בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר ופרס התעודה החופשית הוענק ל"סיסטמה" של אוהד מילשטיין ו"עבודת נמלים" של יעל בדרשי. בקטגוריה החדשה לכתבה תיעודית טלוויזיונית זכתה "המדריך למהפכה" בבימויו של איתי אנגל ובהפקת רותי שטיינברג מ"עובדה", שעסקה בימי מהפכת "האביב הערבי" במצרים.

הסרט "לאה גולדברג בחמישה בתים" קטף שלושה פרסים נוספים: פרס העריכה, שהוענק לאיילת עופרים, אלי סורני וקרולינה קיבלו את הפרס על יצירת מוסיקה מקורית לסרט ואילו אביב אלדמע זכה בפרס על עיצוב פס קול.

השנה הוגשו לתחרות מאה סרטים, ורק 37 מתוכם עלו לשלב הסופי. את הזוכים בחרו 40 חברי הנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים. הפרסים בפסטיבל הוענקו לזוכים על ידי ערוץ 8,yes דוקו, מועצת הקולנוע, הרשות השנייה לקולנוע ולטלוויזיה, הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, קרן מקור וקרן גשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully