וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין על כינוס החירום: התשובה היחידה למופעי האימה

אמילי גרינצוויג

17.11.2011 / 15:30

אנשי תקשורת ידונו במה שהגדירו כ"אווירת סתימת הפיות". דיין לוואלה! ברנז'ה: "ננסה לייצר קול גדול ככל האפשר"; בזמן הכנס ייערך הדיון בכנסת בנוגע לעתידו של ערוץ 10

"בסיטואציה שנוצרה זה המינימום שאנחנו יכולים לעשות, לנסות לייצר קול גדול ככל האפשר ולהשמיע אותו", כך אמרה אילנה דיין בשיחה עם וואלה! ברנז'ה בהתייחס לכינוס בכירי עולם התקשורת ב"כנס חירום למען תקשורת חופשית".

הכנס ייערך ביום ראשון בשעה 12:00 בסינמטק, זאת בשל תחושת המארגנים כי קיימת מתקפה נגד התקשורת החופשית, נוכח סכנת הסגירה של ערוץ 10, חקיקה העלולה לפגוע בחופש הביטוי, פיטורים שרירותיים בגופי התקשורת השונים ובהם רשות השידור ומה שהגדירו כ"אווירת סתימת הפיות". בין הדוברים באירוע: ניר חפץ, יאיר לפיד, חגי סגל, מוטי קירשנבאום, אילנה דיין, איילה חסון, רזי ברקאי, אבי וייס, דן מרגלית, אלוף בן וכרמלה מנשה.

"אני שומעת גם בין השורות וגם באופן גלוי את הטענה שהתקשורת הרוויחה ביושר חלק מהגל הנוכחי", אמרה אילנה דיין בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, "כמו שאמר רובי ריבלין, התכנסות כזאת היא הזדמנות ללבן לעומק את הדברים האלה גם בתוך עצמנו".

לדבריה, "החרדה הגדולה של עיתונאי מפני נחת זרועו של המחוקק, בעיקר כשהיא באה באופן כל כך בוטה, צריכה להיות מלווה במעשה אקטיבי מצדינו שאומר, אנחנו מפעילים את הסטנדרטים מתוך עצמנו, מתוך המקצוע.

"יש פה אנשים שזה המקצוע שלהם, שזאת השליחות שלהם, שמאמינים גם בצורך האדיר של הדמוקרטיה וקיומו של המקצוע הזה כחופשי, וגם מאמינים בחובה שלהם לבצע את השליחות הזאת בצורה מקצועית. ברגע שנצליח להגיד את זה בקול גדול - אנחנו חשובים לדמוקרטיה והסטנדרטים המקצועיים חשובים לנו - זו התשובה היחידה למופעי האימה שאנו חווים בימים האלה".

במקביל לכנס, בשעה 11:30 ביום ראשון, תחדש ועדת הכלכלה של הכנסת את הדיונים בהצעת חוק הרחבת מערך ה-DTT, הכוללת את דחיית מועד תשלום חובות העבר של ערוץ 10. כמו כן תדון הוועדה בהצעה של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), לאפשר לזכייניות קשת ורשת להחזיק במשותף לתקופה מוגבלת בחברת החדשות של ערוץ 2 גם אם רק אחת מהם תבקש לעבור לרישיון כבר ב-2013. שר התקשורת, משה כחלון, צפוי להשתתף בדיון, זאת לאחר שעד היום נמנע מהבעת דעה בעניין.

שר התקשורת כחלון: ”על הממשלה לאפשר את המשך פעילותו של ערוץ 10”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully