וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הפסנתר: מאהוד בנאי ועד אביב גפן - ההופעות שחייבים לראות

עינב שיף

20.11.2011 / 13:18

מבכורת הפסנתר של אהוד בנאי דרך עברי לידר ועד מחווה לאריק איינשטיין: כל ההופעות שחייבים לראות בפסטיבל הפסנתר 2011

אין בישראל אירועים מוזיקליים ששורדים 13 שנה, בוודאי לא כאלה שמתפרסים על פני כמה ימים, ממש כמו פסטיבל אמיתי. פסטיבל הפסנתר הוא אירוע כזה, שבכל שנה מנסה להתמודד עם הבעיות האמנותיות של תעשיית המוזיקה בצורה יצירתית ככל האפשר ועם בסיס מוזיקלי מצומצם ממילא – פסנתר. היו שנים שהניסיון הזה הצליח מעל המשוער ואנשים ביצעו משפטי שלמה בין ההופעות השונות, והיו שנים שבמשך ארבעה ימים הקהל העדיף לקבל פסנתר על הראש מאשר להמשיך ולשרוץ במרכז סוזן דלל בתל אביב, שמארח את רוב מופעי הפסטיבל.

דוגמה ליופי של פסטיבל הפסנתר:

הליין אפ של השנה ה-13 לקיום הפסטיבל נראה, לפחות על הנייר, כשייך לאופציה הראשונה. לרגל פתיחת הפסטיבל השבוע (22-27 בנובמבר), וואלה! תרבות עושה סדר וממליצה על מסלולי הופעות לפי ימי הפסטיבל.

22 בנובמבר: שלמה גרוניך

שתי הופעות יתקיימו דווקא במרכז עינב בתל אביב, בזו אחר זו: בראשונה שלמה גרוניך יארח את אפרת גוש ובשנייה ארקדי דוכין את עלמה זהר. אם צריך לבחור אחת מהן, זו של גרוניך מנצחת בלי הרבה תחרות: גרוניך נמצא בכושר מעולה בקריירה שלו (אפילו ב"בובה של לילה" הוא היה ענק) והשילוב בינו ובין אפרת גוש מבטיח ומסקרן. במופע הנוכחי גרוניך יתמקד באלבומי הסולו הראשונים שלו. הראשון, "למה לא סיפרת לי?!", הוא מופת במוזיקה הישראלית שרק בשבילו שווה לצאת בערב חורפי מהבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שלמה גרוניך עם שיר שתמיד מדהים בלייב:

23 בנובמבר: אהוד בנאי, יהוא ירון ופונץ'

הערב השני של הפסטיבל כבר מכניס אותו לרוטינה – שני מחזורים מרכזיים של הופעות, בשעה 20:00 וב-22:30 ובסך הכל – 6 הופעות. היוצאת מהכלל היא ההופעה השנייה של אהוד בנאי ב-00:30 (בלילה בין רביעי לחמישי), האירוע המסקרן ביותר בפסטיבל כנראה, שנפתחה עקב הביקוש הרב.

בנאי מתחיל בהצגה הראשונה שלו ב-22:30, אבל לפני כן מחכות שתי בחירות מצוינות: ערן צור ואנסמבל מיתר מול יהוא ירון שמלווה בעדי רנרט ומארח את שלום גד. מדובר בבחירה כמעט מצמיתה וקשה להגיד לאן כדאי יותר ללכת. עם אקדח לרכה וחייבים לבחור – יהוא ירון הוא ערן צור של השנים הקרובות ויחד עם שלום גד, שנמצא בשיא הקריירה שלו עתה, לא בטוח שיש דרך לעצור את הרכבת הזו מוזיקלית.

יהוא ירון במחווה משלו לשלום גד:

ב-22:30, ההופעה של בנאי היא אכן חובה למי שיצליח לצפות בה, שכן כל הכרטיסים אזלו: בנאי בפורמט של פסנתר פלוס כלי מיתר מבטיח את השינוי הכה מיוחל בעיבודים לשירים שכולם כבר מכירים בעל פה את הסולו גיטרה שלהם, הן החשמלי והן האקוסטי. בנאי זקוק לרענון הזה כמו אוויר לנשימה וההבטחה לביצוע של שירים נדירים מזמין אירוע חד פעמי. מי שלא הצליח לקנות כרטיסים – ויש לא מעט כאלו – תמיד כיף ללכת ולראות את פונץ' של יוסי בבליקי, שתארח את מיכה שטרית.

24 בנובמבר: קרולינה ואסף אמדורסקי

סוף השבוע נפתח עם 7 הופעות שונות בפסטיבל, בשני מחזורים – 20:00 ו-22:30. במחזור של 20:00 המופע המומלץ ביותר הוא של קרולינה, בעיקר בגלל האלמנט הפסנתרי שבהופעה שלה – קותימאן, אדם שבדרך כלל מתופף על קליפים של יוטיוב, מתגייס ללוות את קרולינה בפסנתר. את האורח גבי ניצן מומלץ לרגום בעותקים של "באדולינה". גם זו הנאה.

קרולינה בפעולה:

ב-22:30 יופיע אסף אמדורסקי, אורח קבוע ו-ותיק בפסטיבל הפסנתר ובצדק – בין שאר הכישרונות האינסופיים של האיש, נמצא גם העיבודים הנפלאים שלו לכלי הנגינה העתיק. האורח שולי רנד, כרגיל, יספק סחורה שבין משחק למוזיקה. בסוף ההופעה סביר להניח שאמדורסקי ימשיך למסיבה כזו או אחרת – ומומלץ להמשיך איתו גם לשם.

25 בנובמבר: מחווה לאריק איינשטיין, עברי לידר וכנסיית השכל

יום שישי עמוס במיוחד יעבור על הפסטיבל: ב-13:00 יחל מופע המחווה השנתי של הפסטיבל, שיוקדש הפעם ל"בדשא אצל אביגדור", אלבום המופת של אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב, שיכלול אמנים כמו קובי אפללו, איה כורם, עידן חביב, יהלי סובול ועוד, וכדאי להיות שם. ב-15:30 כדאי מאוד לתפוס את טובה גרטנר, מהמוזיקאיות היותר מעניינות בתולדות הפופ הישראלי עם הופעה לא שגרתית.

טובה גרטנר, תכירו:

ב-21:00, עברי לידר יציג גם שירים חדשים מעברית ורק בשבילם שווה להגיע להופעה שלו, מה גם ששיריו הישנים עובדים תמיד טוב בפסנתר. ב-23:30 יתקיים מופע החובה לערב זה – כנסיית השכל חוזרים ל"קח שירים" המופתי עם האיש שהצליח פעם אחר פעם להגדיר את הכיוון שלהם – שמעון אדף, שכתב להם את "אוטוביוגרפיה", "אין שום דבר סקסי ברוקנרול" ו"הדליקו את הפנסים". כנסיית השכל תמיד ידעו להתעלות על עצמם בהופעות לא שגרתיות באירועים מיוחדים ואחרי "שורות של אנשים" המעולה, סביר להניח שהם לא יאכזבו.

26 בנובמבר: ביטלס לילדים ורות דולורס וייס

פסטיבל הפסנתר פתח השנה רצועה מיוחדת שמיועדת למשפחות עם ילדים. צעד מבורך ונהדר, שהתמלא גם בתוכן לא רע בכלל, מתוכו מומלץ לראות את ההופעה של מג'יקל מיסטרי טור מבצעים ביטלס עם האורח עידן אלתרמן בשעה 11:00 בבוקר.

מג'יקל מיסטרי טור ועידן אלתרמן חוגגים:

בערב, המופע היחידי שבאמת שווה את תשומת הלב שלכם הוא של רות דולורס וייס, מהמוזיקאיות היחידות בארץ שלא משאירה את הגג במקום כשהיא פותחת את הפה. בהופעתה ב-22:30 היא תארח את רונה קינן, שעם קצת מזל, תלווה מדולורס וייס קורט של אנרגיה להופעותיה שלה.

27 בנובמבר: אביב גפן ואביתר בנאי

Dogs race. דייב שחר, דייב שחר
הניינטיז סוגרים חשבון. אביב גפן ואביתר בנאי/דייב שחר, דייב שחר

פסטיבל הפסנתר יינעל עם שיתוף פעולה היסטורי בין שני היוצרים שהגדירו את שנות ה-90 בעבור דור האיקס: אביב גפן בחציו הראשון של העשור ואביתר בנאי את חציו השני. שניהם התרחקו מאוד מהמקום בו החלו את הקריירה והמפגש ביניהם הוא סגירת מעגל לא רק בין שני אמנים גדולים באמת, אלא בעבור דור שלם. לא פלא שלא נותר כרטיס אחד להופעה שלהם בתיאטרון גשר ונפתחה אחת נוספת, יומיים לאחר מכן.


פסטיבל הפסנתר: אביב גפן ואביתר בנאי עושים את "תחרות כלבים"
פסטיבל הפסנתר: עברי לידר בביצוע מיוחד
פסטיבל הפסנתר: רוני דלומי ודוד לביא מתכוננים
פסטיבל הפסנתר: האתר הרשמי
פסטיבל הפסנתר: לאיזו הופעה תלכו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully