וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אגודת הסופרים, משה מיטלמן, פורש

שני גורקביץ'

20.11.2011 / 0:52

מיטלמן מסיים את תפקידו לאחר 6 שנים ויחליף אותו ארנון פורת, מנהל תיאטרון חולון. מיטלמן: "אלו היו שנים מאוד קשות"

מנכ"ל אגודת הסופרים, משה מיטלמן, הודיע כי יסיים את תפקידו בסוף החודש, לאחר שש שנים. במקומו של מיטלמן, מינה הוועד המנהל של האגודה את ארנון פורת, שניהל את תיאטרון חולון ושימש כסמנכ"ל עמותת אמנות לעם.

"אלו היו שנים מאוד מאוד קשות", אמר מיטלמן לוואלה! תרבות, "לפחות חצי מתוך שש השנים האלה הייתי לצערי עסוק בהישרדות ולא בפיתוח תרבות, וסוג השחיקה הזה גובה את מחירו. אבל אני שמח להגיד שהאגודה נמצאת במקום אחר מכשאני הגעתי וגם זכיתי להעביר את המקל למחליפי".

מיטלמן, איש צבא וחינוך, הגיע לאגודה בתקופת משבר קשה, כאשר היתה על סף כינוס נכסים ו"גנזים", מכון השימור לכתבי יד ספרותיים, נלקח ממנה והפך לעמותה עצמאית. במשך השנים הצליח מיטלמן לצמצם ואף למחוק חובות עצומים שצברה האגודה, להכפיל את הכנסותיה העצמיות, להשיב לה את מכון גנזים ולנהל את העברת תכולתו אל ההיכל החדש בבית אריאלה בתל אביב וכן לחדש את התמיכה שמקבלת האגודה ממשרד התרבות. הוא ימשיך לשמש באגודה כמנהל הפרויקט לשיפוצו של מבנה האגודה, בית הסופר המיתולוגי ברחוב קפלן בתל אביב, שעתיד להפוך ל"בית הספרות העברית".

אגודת הסופרים העבריים הוקמה ב-1921 על ידי כ-70 סופרים ומשוררים, בהם חיים נחמן ביאליק, אשר ברש, אחד העם, מרדכי בן הלל ועוד. בשנים הראשונות הייתה האגודה מוקד פעילות גדול של יצירה ואף הקימה קרן שמימנה הוצאת ספרות עברית. למרות שעם השנים דעכה קרנה, היא עדיין מונה כ-450 סופרים-חברים ומחזיקה בכתבי העת המקוריים ובארכיונים של מאות סופרים בהם אורי אורלב, יהודה בורלא, ביאליק, מיכה יוסף ברדיצ'בסקי, דבורה ברון, ק. צטניק, לוין קיפניס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully