וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסטייליסטים": גם רותם סלע לא עוזרת לפורמט ריאליטי לא נחוץ

לילך וולך

21.11.2011 / 7:27

"הסטייליסטים" בהנחיית רותם סלע היא חיקוי עייף של כל נוסחאות הריאליטי באשר הן, שבסופו של דבר כולם מפסידים מלצפות בה

הבעיה עם נוסחאות מנצחות זה שיש קוקה קולה אחת, ומאות משקאות דלוחים שמנסים לחקות אותה. לכאורה כולם מנצחים – במטאפורה הזו, "קוקה קולה" מתחזקת, ושאר הסירופים המתוקים מדי, חמוצים מדי, מלאכותיים מדי נהנים מהשובל של הזנב הארוך שיש למותג המצליח. זה מרגיש לנו כמו שפע, אבל בפועל אנחנו מקבלים את אותו הדבר בגרסאות נחותות יותר ופחות. ממש כמו בטלוויזיה.

"הסטייליסטים" משתדלת לקחת את כל הנוסחאות המנצחות של תחרויות הריאליטי ולהפוך אותן למוצר מנצח אחד; במציאות היא נראית בסופו של דבר כמו הבחורות שמלבישים בתוכנית – מתאמצת, חסרת אישיות, נערה עקמומית שמדדה בחוסר חן בנעליים גדולות מדי של אישה אמיתית. אין כמעט שום אלמנט שנראה טבעי או נכון ב"הסטייליסטים", והנסיון הנואש שלה לרפרר ל"פרויקט מסלול", או "הפרויקט של רייצ'ל זואי" לא עושה עימה חסד.

"הסטייליסטים" - הפרומו:

אתם יודעים בדיוק איך עובדת "הסטייליסטים" גם אם לא צפיתם בה אמש (ראשון, HOT), פשוט כי צפיתם כבר בכל התוכניות עליה היא מתבססת – רותם סלע היא המנחה שהולכת על הקשת הרגשית מהשוטר הטוב ועד השוטר הרע; המעצב יוסף, הסטייליסטית ליאת אשורי והסטייליסטית מיטל ברונר הם צוות השופטים שמשתדל בכוח לייצר קצת טראש-טוק כדי להכניס איזשהו עניין מדומה בשיח ביניהם; המתמודדים – סטייליסטים צעירים שרוצים להיות ליאת אשורי או דורין אטיאס הבאים - אומרים משפטים כמו "זה חייב להיות מיוחד, עם טוויסט, משהו עם ס?יי"; וזה אגב ציטוט אחד לאחד, כולל התוספת המבריקה - "מי שנראה טוב מרגיש טוב" ו"נעלי קרוקס לא בבית ספרי". העתיד כבר כאן.

התוכנית נפתחת בקריאה הנרגשת –" קרב ראש בראש, מי יהיה הסטייליסט הבא של ישראל!", למה לא? כבר יש לנו את השף הבא, השגריר הבא, השורד הבא, הדוגמנית הבאה ועוד תארים חסרי משמעות נוספים שלא משחקים כמעט שום תפקיד במרחב הציבורי ושהחיים לפניהם ואחריהם נראים די דומים. אבל זה לא מפריע ל"הסטייליסטים" להעמיד פנים שמדובר כאן בעניין חשוב, מספיק חשוב כדי להדביק לו פסקול טחון ונטול השראה כמו "Vouge" של מדונה ו- "Smile" של לילי אלן בזמן ששני צעירים יומרניים מלבישים בחוסר טעם שתי אחיות (וואו), תאומות (שיואו), לדייט ראשון (OMG).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מריחת זמן מעייפת. מתוך "הסטייליסטים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין מריחת הזמן שבה הסטייליסטים מראים לשוטרת הרעה רותם סלע שלושה "לוקים", ולא מפסיקים להתנקש בשפה העברית תוך כדי, ועד שהם מראים את התוצר הסופי שלהם, "הסטייליסטים" מוכיחה שהיא עם אצבע על הדופק ויוצאת למשימה התחקירית החשובה – "מה קרה עם נינט בשנה האחרונה?". העלאת הגרה העדכנית מאוד על נינט ועל המראה שלה תפסה עוד חמש דקות לא חשובות בתוך המכלול הלא חשוב, ואז חזרנו בעצלתיים לגלות מי משני הסטייליסטים שהתכתשו ראש בראש על התואר המלכותי 'הסטייליסט הבא של ישראל" עבר לשלב הבא. ודאי תתעייפו לשמוע שעידו קקון הביס את ליב נוסבאום.

ב-2008 ערכה MTV פיילוט לתוכנית "The Stylist", שהיתה אמורה לכלול שניים עשר מתמודדים מרחבי ארצות הברית, שיתחרו זה בזה במשימות עיצוב שונות, עד לקביעתו של הסטייליסט המנצח. לתוכנית צולם פיילוט – המלוהק, מצולם, מבויים וערוך טוב פי כמה מ"הסטייליסטים". ובכל זאת, לאחר אותו פיילוט, נגנזה התוכנית. למה? אפשר לשער שמישהו הבין שם שפשוט אין מספיק בשר לתוכנית הזו, ושהחיקוי של החיקוי לנוסחה המנצחת, נדונה להפסיד. אפשר לראות בזה צירוף מקרים שאין להקיש ממנו דבר, אפשר גם לחשוב שמה שהבינו בעולם שאינו ראוי למאכל כבר לפני ארבע שנים, הוא הטלוויזיה שלנו היום בישראל, ולהתעצב שזה מה שמגיע לנו. כך או אחרת – יש בזה מעט מאוד סטייל.

"הסטייליסטים" - השופטים פותחים את הפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully