וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבימה החדש ב-360 מעלות: מיוחד

20.11.2011 / 21:22

רגע לפני שהתיאטרון הלאומי חונך את משכן הקבע שלו,נמרוד סונדרס מכניס אתכם למסע של 360 מעלות במבנה המדובר

מחר (שני) בערב ייצא לדרך תיאטרון הבימה החדש עם הצגה של "מוריס שימל". 105 מיליון שקלים שהושקעו בבניין יעמדו למבחן הקהל הרחב, שאמור, כך מקווים בהנהלת התיאטרון ובעיריית תל אביב, לנהור לאולם חנא רובינא המחודש ולהשיב את האמון בתיאטרון הלאומי, שנדד ללא בית בחמש השנים האחרונות. רגע לפני שכל זה קורה, וואלה! תרבות מכניסה אתכם לתוך התיאטרון למסע ב-360 מעלות במבנה שמעורר עניין עצום בקרב חובבי תיאטרון, אדריכלים וסתם אנשים שהתרגלו לראות פיגומים סביב המבנה בשדרות תרס"ט בתל אביב.

סיירו בתיאטרון הבימה המחודש:

«object width="460" height="400"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1175734-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1175734-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="460" height="400"»«/embed»«/object»

השיפוץ בהבימה הוא גם לא מעט פרטים יבשים: שיפוץ בניין הבימה ארך יותר מארבע שנים, ועלותו על פי נתוני העירייה מסתכמת ב-105 מיליון שקלים, מתוכם 57.5 מיליון מכספי העירייה והיתר התקבל ממשרדי התרבות והאוצר. על פי נתוני משרד התרבות חלוקת הכספים היתה שונה, והמדינה ממנה רק שליש מעלות השיפוץ, כאשר היתר הגיע מהעירייה. במהלך הסיור דחה חולדאי טענות על חריגה תקציבית גדולה ואמר כי לא שולם "אפילו לא גרוש אחד מעל העלות המקורית".

האולם המשופץ מכיל 930 מקומות ישיבה, ושישה תאי VIP סגורים שבהם יונחו כורסאות. "האולם הרבה יותר אינטימי", אמרה פרידמן וציינה כי בניגוד לנוהג ישן, התיאטרון לא מתכנן להעלות באולם רק מחזות זמר, ויעלו בו גם הצגות קטנות יותר.

השינוי הגדול ברובינא הוא ביטולו של בור התזמורת שהיה חלק משמעותי מהאולם המקורי. מתברר כי העברת התזמורת לחדר צדדי היא שאפשרה את פתרון בעיות הסאונד של המבנה, שמנעו בשנים עברו שימוש בכל האולמות בו-זמנית. "התיאטרון ויתר על בור התזמורת כדי לקבל שני אולמות נוספים ופעילים", אמרה פרידמן. לצידו של האולם נבנה חדר תצוגה ובו שחזור של חדר האיפור והסלון של חנה רובינא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully