וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיין הורוביץ: המעצב שחי בין ניקול ראידמן להוליווד

שני גורקביץ'

28.11.2011 / 10:07

שיין הורוביץ מעצב פוסטרים להוליווד ובין תערוכה להזמנת עבודה מסלין דיון, הוא מגלה בת כמה באמת החברה הטובה ניקול ראידמן. ראיון

כששיין הורוביץ, אמן פוטושופ תל אביבי בן 30, הוזמן לצעוד על השטיח האדום בבכורה של סרט הוליוודי, הוא כבר ראה כוכבים בעיניים. הכין את הבגדים, ארז את הקסם האישי והבריק את החיוך - אבל גיחה קצרה ללאס וגאס שיבשה את כל לוח הזמנים והורוביץ איחר בגדול. "פספסתי את כל השטיח האדום, כולם כבר היו בפנים. הייתי כל כך מבואס שכבר לא הצלחתי להתרכז בסרט", הוא מספר. כאן בדיוק נכנס המזל של הורוביץ, אותו מזל שהטיס אותו ללוס אנג'לס מלכתחילה וזה שעומד לחבר אותו לסלין דיון, אבל לזה נגיע בהמשך.

העבודות של הורוביץ בשש השנים האחרונות מוכרות לרובנו – משערים של "פנאי פלוס", תמונות יחסי הציבור של "אחד העם 101", "חצויה 2", "חסמב"ה דור 3", "עונת החתונות", "תמיד אותו חלום" ועוד. "התפקיד שלי הוא ליצור על המחשב אימג'ים שדורשים תקציבי ענק, לוקיישנים בלתי אפשריים, ודברים שממש אי אפשר לעשות במציאות. כל מה שעולה בעיני רוחם של ארט-דירקטורים או עורכי מגזינים, אני הצלחתי לבצע את זה וחסכתי להם המון כסף והמון תקציבים".

אבל סיפור הסינדרלה הזה מתחיל בתלמיד כושל במגמת אמנות בנצרת עילית, שגילה במהלך הצבא את הפוטושופ והתאהב. את ההזדמנות הראשונה נתנה לו דנה אינטרנשיונל. "חלמתי לעבוד איתה ובסוף היא נתנה לי לעשות את העטיפה של 'לורה רולה'. אלוהים יודע איך עשיתי אותו, בלי שום ידע, פשוט שיחקתי עם התוכנה", אומר הורוביץ ובצורה מאוד אופיינית ממעיט בחלק השני והחשוב בהצלחה שלו, שמתגלה גם בהיכרות קצרה איתו –השקעה מרובה והתמדה.

שיין הורוביץ בפעולה עם מיכל אמדורסקי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה נראה כישרון. שיין הורוביץ בעבודה מתוך התערוכה שלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי אינטרנשיונל המשיך הורוביץ ליצר עטיפות אלבומים גם לאביהו שבת, עידן יניב, אלבום קיסריה של שרית חדד והסינגלים של מיכל אמדורסקי. "התחלתי לעבוד במוזיקה כי רציתי פלטינות על הקיר, אבל אחרי כמה אלבומים הבנתי את הרעיון והפסקתי לקחת אותם". למרות שחלומות קטנים הוא עדיין מגשים – ועושה עכשיו את העטיפה לאלבום החדש של ריטה "שמחות".

"לפני קצת יותר מחצי שנה קרה החלום - פנה אלי בחור בפייסבוק, סיפר לי שהוא חלק מהפקת סרט הוליוודי חדש בשם "דורפמן", ושאל אותי אם אני רוצה לעשות את הסקיצות לפוסטר. הוא הסביר לי ששני משרדי פרסום בהוליווד כבר ניסו וההפקה לא הייתה מרוצה מהתוצאות, אז עכשיו לי יש הזדמנות להוכיח את היכולת שלי". אחרי שקיבל מעט מאוד מידע על הסרט, יצר הורוביץ סקיצה ברמת גימור גבוהה מהמקובל וקיווה לטוב. "הם חזרו אלי אחרי כמעט חודש ואמרו שהרעיון שלי לא טוב, אבל הם מתים על העבודה והתפקיד שלי".

משם הכל התגלגל מהר, בשיחות ופגישות שכללו את כל אמצעי המדיה הקיימים והסתכמו ביום צילום לכרזה של הסרט. "ואז קרה קטע מטורף, התברר שמהיום שסיימו לצלם את הסרט השחקנית הראשית, שרה רו, ירדה 40 קילו במסגרת פרסומת להרזיה. והדמות בסרט היא דמות גדולה, סקסית עם חן מדהים וציניות. הם היו בהלם, והודיעו לי שהם לא יודעים מה לעשות".

הורוביץ הציע מיד לצלם כפילה, והוא כבר ידאג לשאר עם הפוטושופ. "הם קצת הרימו גבה וכנראה שהם חשבו על זה לעומק והבינו שאין אופציה אחרת". יום הצילומים תואם מחדש, והורוביץ ניהל את כולו דרך הסקייפ כשהוא יושב בביתו בפיג'מה. "את הפנים של הדמות קיבלתי מצילומים מהסרט ועשיתי את החיבור בין הגוף לראש של הכפילה. כמובן שאף אחד לא יודע, ודאגנו שהכל יראה פרפקט עד לשערה האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסטר שפתח שערים בהוליווד. "דורפמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי כמה חודשים הגיעה ההזמנה לפרמיירה, ובין כל התמיכה, היתה זו חברתו הטובה וה"מעושרת" ניקול ראדימן שהתקשתה לשמוח בשביל הורוביץ. "היתה מלחמת טרור כשנסעתי, כי היא רצתה לבוא גם אבל בדיוק היתה הפתיחה של החנות שלה ונוצר מצב לא נעים וקצת מתוח. היא התבאסה שלא באתי, והיא נורא נורא קינאה, אבל אמרה לי 'רק שתדע לך שעמוק עמוק עמוק בפנים אני מפרגנת'. היא כל כך אוהבת אבל לפעמים קשה לה להראות את זה, אבל יש בינינו באמת אהבה".

הורוביץ מעיד על עצמו כי למרות שהופיע כבר בפרק אחד של "מעושרות" לא היה משתתף בסדרה כזו "בחיים", לדבריו. "דעתי על הבנות שמורה עמי, אני חושב שזה בעיקר מציצנות מיותרת, שאין בה שם שום ערך מוסף. זו תוכנית שמספקת בידור נטו, אבל הבעיה היא שאלו החיים האמיתיים של הבנות האלה, זה לא מזויף. ניקול בת 25, היא ילדה שטורפת את החיים ועליה הקונספט הזה מתלבש יותר טוב מאשר על נשים בשלות. יש גבול שזה נראה קצת פתטי".

בחזרה לסיפור: בסופו של דבר ראידמן שחררה, הורוביץ עלה על הטיסה ללוס אנג'לס והחמיץ את השטיח האדום המיוחל. "ביום שאחרי ההקרנה היו לי פגישות, וכשחזרתי למלון בלילה קיבלתי טלפון. נציג ההפקה של הסרט אמר שיש לי 3 דקות ללבוש חליפה ולהגיע לקולנוע – כי הסרט זכה בפרס הראשון בהוליווד פילם פסטיבל. לקחתי מונית וטסתי לקולנוע, וכל החלומות התגשמו באותו הלילה השטיח והצלמים והכתבים והתקשורת - כל מה שדמיינתי שיקרה כשאני אגיע לשם - קרה".

ניקול ראידמן. אביב חופי
ילדה טובה שטורפת את החיים. ניקול ראידמן/אביב חופי

הורוביץ מספר שהמעורבות בסרט פתחה בפניו הרבה דלתות והוא נמצא עכשיו במגעים עם ההפקה של סלין דיון, כדי לעצב את עטיפת אלבומה החדש, ועם מספר מפיקים ומעצבים זרים נוספים. אבל עכשיו הוא עובד על תערוכת הבכורה שלו "Lies", שתציג יוצרות כמו ריטה, דנה אינטרנשיונל, שרה אנג'ל ונועה תשבי במיטב מחלצות ותפאורות הפוטושופ. אוהד רומנו מצלם את המשתתפות על רקע לבן בסטודיו, בלי בגדים או איפור והורוביץ מייצר את השאר במחשב. "המטרה היא להראות שלא צריך כלום, לא צריך את אף אחד. אני עובד בתעשייה הזו שש שנים וחוויתי אין ספור דרמות, זו תעשייה שמפוצצת באגו ואדם לאדם זאב".

את התערוכה הוא מקווה להציג במוזיאון תל אביב ולקדם אותה באמצעות שלט באיילון ופרסומת בערוץ השני: "נדאג לערער את המדינה עם הפרויקט הזה". ואז הורוביץ מתכוון לארוז את הכל ולטוס בחזרה ללוס אנג'לס. "אני הולך להיכנס באותה הדלת שנכנסתי בה קודם רק בכל הכח. פשוט להיות במקום האמיתי ולעשות את הדבר האמיתי".

שיין הורוביץ: האתר הרשמי
שיין הורוביץ: חושבים שיעשה את זה בהוליווד? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully