וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "דמדומים" ראשון, "החבובות" ו"הוגו" מרשימים

27.11.2011 / 17:50

הפרק הלפני-אחרון בסאגת הנעורים שמר על הפסגה, אבל הגלגול המחודש של החבובות האהובות והמעשייה המדוברת של מרטין סקורסזה רשמו פתיחות יפות בחג ההודייה

היסטריית הקניות שפשתה בארצות הברית לרגל המבצעים של חג ההודייה הובילה אמריקאים רבים לאולמות הקולנוע, אם כי בקופות שלהן לא הורגש שיגעון מיוחד. למעשה, ההכנסות בחמשת הימים האחרונים היו נמוכות לעומת אלה שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה, כך שגם סוף השבוע החגיגי לא שינה את המגמה המסחרית השלילית שבה שרויה הוליווד, וספק אם משהו בעתיד כבר ישנה זאת.

בהנחה שמשלימים עם העובדה הזו, אפשר בכל זאת לציין לחיוב את ההישגים הקופתיים של סוף השבוע האחרון. זאת, בעיקר לאור העובדה שטריו הסרטים הטריים שלו נהנו מביקורות מעולות ותגובות טובות של הקהל, כך שהם יכולים לקוות בהמשך למומנטום.

מדובר, קודם כל, ב"החבובות", שהצליח הודות לקמפיין השיווקי המושקע ועתיר היצירתיות שלו להחיות את הסדרה ולהביא לאולמות גם את המבוגרים שגדלו עליה וגם את הילדים שלא שמעו עליה מעולם. בזכות כך, הוא התברג במקום השני עם הכנסות של 42 מיליון דולר, ולאור התשואות שסחט מן המבקרים והצופים כאחד, נראה כי ידו עוד נטויה.

מתוך הסרט הוגו. imdb
הצליח להישאר עם הרגליים מעל הקרקע. מתוך "הוגו" של מרטין סקורסזה/imdb

הימור קולנועי נוסף שמתגלה בינתיים כהצלחה הוא "הוגו", הפרויקט התלת-מימדי של מרטין סקורסזה. רבים תהו כמה אמריקאים כבר ירצו לראות מעשייה על ראשית ימי הקולנוע שמתרחשת באירופה, והסרט ענה על כך עם הכנסות של 15 מיליון דולר, נתונים מרהיבים בעיקר בהתחשב בכך שהוא מופץ בכ-1,200 אולמות בלבד, בערך חצי מהכמות של שאר הסרטים בחמישייה.

גם כאן, נראה כי האהדה בקרב התקשורת והקהל תאפשר לסרט להמשיך לעשות חיל. במקרה של "הוגו" זה חשוב במיוחד, שכן לאור תקציבו הגבוה (מעל 150 מיליון דולר), הוא יהיה חייב להכניס סכום של שש ספרות כדי להתגלות כרווחי.

גם הסרט הטרי השלישי, "שירות המתנות החשאי של ארתור" מבית היוצר של אולפני ארדמן הבריטיים, זכה לפרגון מן התקשורת ולפי רישומי האולפנים גם בידר היטב את מי שצפו בו. עם זאת, בשל העובדה כי מרבית המדבבים האנגליים בו אלמוניים למדי בשטחי ארצות הברית, ובעיקר בגלל עודף סרטי המשפחה שיש כרגע בשוק, הוא נאלץ להסתפק במספרים סבירים בלבד – 17 מיליון דולר. כעת, עליו לקוות כי העיסוק שלו בסנטה קלאוס יאפשר לו לפרוש כנפיים בחג המולד הקרב ובא.

דמדומים: שחר מפציע, חלק ראשון.
סמכו על הערפדים, תמיד. "דמדומים" החדש

שלושת הסרטים החדשים לא השכילו להדיח מהצמרת את "דמדומים: השחר מפציע, חלק ראשון", שנשאר בצמרת עם הכנסות של 62.3 מיליון דולר ומאזן כללי של 221.3, מה שהופך אותו לאחד משוברי הקופות הגדולים של השנה. זה הישג מרשים מן הסתם, אך יש לסייג אותו: בסוף השבוע האחרון סבל הפרק הלפני-אחרון בסאגה מצניחה של 76 אחוז בהכנסותיו, מה שמלמד כי סדרת "דמדומים" עדיין לא מצליחה לגייס קהל מעבר למועדון המעריצים הגדול אך הקבוע שלה.

סרט נוסף בחמישייה שהופץ כבר בשבוע שעבר הוא "תזיזו ת'רגליים 2". ההמשכון ספג ירידה של 38 אחוז בלבד בהכנסותיו, אך הוא עדיין בגדר אכזבה – בסוף השבוע האחרון אגר הסרט 18 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-43.8 מיליון דולר בלבד, וזה אומר כי באופן אירוני לשמו, הוא כבר לא ידגדג את קרסולי קודמו. בקצב הזה, אפשר להאמין כי "תזיזו ת'רגליים 3" כבר יופץ ישירות בדי.וי.די, וחסל סדר פינגווינים במסך הגדול.

הטבלה במלואה

1. "דמדומים, שחר מפציע: חלק ראשון" - 62.3, 221.3

2. "החבובות" - 42

3. "תזיזו ת'רגליים 2" - 18, 43.4

4. "שירות המתנות החשאי של ארתור" - 17
5. "הוגו" - 15

6. "ג'ק וג'יל" - 14, 57.3

7. "בני אלמוות" - 13.3, 69.4

8. "החתול של שרק" - 11.5, 136.55

9. "מיליארד סיבות לשוד" - 10, 65.2

10. "היורשים" - 9, 10.5

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully