וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי קן ראסל הלך לעולמו

28.11.2011 / 12:23

במאי "נשים מאוהבות", "מצבים משתנים" ואופרת הרוק המפורסמת "טומי" של להקת The Who מת בגיל 84

קן ראסל, במאי הקולנוע והטלוויזיה הבריטי, הלך לעולמו ביום ראשון והוא בן 84. אלכס, בנו של ראסל, סיפר לתקשורת על מותו של הבמאי ואילו מקורבו אמר לטלגרף כי "ראסל נאבק במחלה קשה הרבה שנים, אבל מת בשלווה בשנתו. הבמאי מייקל ווינר ספד לו ואמר "הוא היה חולה מאוד בשנים האחרונות. הוא היה במאי חלוצי באמת. עבודתו בתחום הטלוויזיה היתה מליגה בשל עצמה".

ראסל היה במאי עם חיבה לנועזות ופרובוקציה, שהתבטאה ביצירות רבות: הוא היה מועמד לאוסקר על "נשים מאוהבות" בשנת 1969 בקטגורית הבמאי ואילו כוכבת הסרט גלנדה ג'קסון, זכתה באוסקר לשחקנית הראשית הטובה ביותר.

בשנת 1971 ביים ראסל את "השדים", המבוסס על "ציד המכשפות הגדול" של אלדוס האקסלי, בכיכובם של אוליבר ריד ו-ונסה רדגרייב., הסרט בו רצה ראסל להציג את צליבת ישו כאקט מיני, אך לבסוף סצנה זו נחתכה מהסרט. ארבע שנים מאוחר יותר ביים את גרסת הקולנוע לאופרת הרוק המופתית "טומי" של להקת The Who הבריטית, סרט חשוב בתולדות השילוב בין מוזיקה לקולנוע, שהשפיע על מאות אלפי אנשים. בגרסת הסרט כיכב רוג'ר דלטרי, איש The Who, כמו גם אן-מרגרט שזכתה בגלובוס הזהב על תפקידה בסרט, אוליבר ריד, אלטון ג'ון ועוד.

ראסל ביים סרטים נוספים, בהם "ולנטינו", "Lisztomania" ו-"The Music Lovers", אבל את עיקר השערוריה עורר כבמאי טלוויזיה, שם הציג את דמותו של ריכרד שטראוס כנאצי בסרט "Dance of Seven Veils", ששודר ב-BBC במסגרת רצועת "אומניבוס" המפורסמת אודות משוררים ויוצרים. הסרט עורר את חמתם של משפחת שטראוס שאסרה על שימוש במוזיקה של שטראוס במסגרת הסרט ופעלה נגד הקרנתו ברחבי העולם.

ראסל נודע בשל מזגו הצבעוני במקרה הטוב והלא נעים במקרה הרע. שחקנים סיפרו כי הוא נהג בהם בגסות על סט הסרט, אך ידעו להעריך את כשרונו הרב וחתימתו הייחודית על יצירותיו. ב-2007 הפתיע רבים כשהשתתף בגרסת ה-VIP של "האח הגדול" הבריטית, שם שרד ארבעה ימים בלבד לצדה של ג'יין גודי, המתמודדת שמתה מסרטן כשנתיים לאחר מכן. "אני לא רוצה לחיות בחברה מלאה בשנאה", אמר בצאתו מהבית.

  • עוד באותו נושא:
  • קן ראסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully