וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 05: געגועים להופעה של הטוויילייט סינגרז

30.11.2011 / 6:46

בלוג הרוקנרול של מני אבירם מתגעגע להופעה של הטוויילייט סינגרז בארץ, חוגג את המורשת של בוב מולד הגאה ומתחמם מתקליט ויניל. חדש חדש

גאווה ודעה קדומה

בוב מולד. Michael Buckner, GettyImages
מרגש, על אמת. בוב מולד/GettyImages, Michael Buckner

האיש שמורשת הרוקנרול שלו הכי נחגגת בימים אלה הוא בוב מולד (mould), מי שהנהיג את Husker Du האייטיזית - להקה שהיתה לה השפעה מסיבית על סצנת האינדי האמריקאית, כולל על התפוצצות הגראנג' בשנות התשעים. אחר כך הוא הקים את Sugar המצוינת וגם הוציא לא מעט אלבומי סולו מוערכים.

מולד, מההומואים המוצהרים הראשונים (והעדיין מעטים) ברוק האמריקאי, הוציא לאחרונה ספר אוטוביוגרפי בשם "See a Little Light"; בשבוע שעבר הוא קיבל אהבה גדולה מדייב גרוהל (שהזמין את מולד להשתתף באלבום האחרון של פו פייטרז וקיבל את השיר המושלם "Dear Rosmary"), קרייג פין, ריאן אדמס ורבים אחרים, שחגגו יחד איתו בלוס אנג'לס בערב מרגש שהוקדש למוזיקה שלו.

המילה מרגשת תמיד היתה קטנה על השירים של מולד, שניחן גם ברגישות טקסטואלית גבוהה וגם בחוש מלודי מחודד. הנה שתי דוגמאות: השיר של שוגר שאני הכי אוהב, "If I Can't Change Your Mind" (שיר פרידה קורע לב, אבל אחרת) והקטע שסיים את מופע המחווה, ביצוע משותף של כל המשתתפים ל-"See a Little Light", מאלבום הסולו הראשון של מולד.

"The Vaccines - "Tiger Blood

יש קווים מוזיקליים מחברים בין הוואקסינז האנגלים, שחוגגים שנה מצוינת, לבין הסטרוקס. החיבור מקבל פלומבה בקטע המעולה הזה, שהפיק אלברט האמונד ג'וניור, הגיטריסט של הניו יורקים. השבוע יצא לשיר קליפ חדש.

"Silversun Pickups - "Seasick

"Swoon" של הרביעייה מלוס אנג'לס היה אחד האלבומים שהכי אהבתי ב-2009, וכדי לחמם את האווירה לקראת האלבום השלישי שלהם, שייצא מתישהו ב-2012, הם הוציאו השבוע תקליט (כן, ויניל) עם שלושה שירים שלא ראו אור עד היום. זה שיר הנושא הלא קצר.

"Crystal Stilts – "Radiant Door

אי.פי חדש של הלהקה האפלולית מברוקלין, שהוציאה השנה את אלבומה השני, "In Love with Oblivion" לחיקה החם של מפלצת הביקורות. הנה הוא כולו להאזנה.

"The War On Drugs - "Baby Missiles

הלהקה שממנה עבר קורט וייל לעולם סולו שכולו ניצחונות, הוציאה השנה בלעדיו אלבום שהתגלה כמנצח לא פחות, "Slave Ambient". הנה קליפ טרי בהופעה של אחד הקטעים הבולטים ממנו.

"Gross Magic – "Yesterdays

סם מק'גריגל האנגלי עושה מוזיקה שהיא בין גראנג' לפאז לסטונר-רוק, כלומר הוא מתגעגע לניינטיז. זה הסינגל החדש שלו.

"Pulled Apart By Horses - "V.E.N.O.M

אזהרה: הסינגל החדש של הבחורים המצוינים מלידס הוא מה שנקרא "נותן בראש". הוא יככב באלבומם השני, "Tough Love", שייצא בינואר.

"Of Montreal - "Wintered Debts

שיר חדש של ההרכב ממונטריאול שהוא מסע של שבע דקות בין סגנונות. להאזנה במצב רוח מסוים (וסבלני) בלבד.

"The Evens – "Warble Factor & Timothy Wright

בערך בזמן שג'ק ומג ווייט שיגעו את העולם בניחושים לגבי מהות היחסים ביניהם, איאן מקיי (לשעבר בפוגאזי) ואיימי פארינה פשוט החליטו להיות זוג. הם הוציאו שני אלבומים ביחד, הוא על הגיטרה, היא על התופים, שניהם על השירה, ואז התפנו להרחיב את המשפחה. עכשיו הם חוזרים עם שני שירים חדשים ומחממי לב.

"The Twilight Singers - "Teenage Wristband

מי שהיה באפריל בהופעה של הטוויילייט סינגרז בארץ קיבל עוד ערב בלתי נשכח עם גרג דולי. חודש אחרי זה הגיעה הלהקה לוובסטר הול בניו יורק והחליטה להקליט את ההופעה למען הדורות הבאים. עכשיו יוצא אלבום כפול שחוגג את האירוע, הנה קטע מסעיר מתוכו.

פצצה מהעבר

איזה המנון הוא "Sit Down" של ג'יימס, עוד להקה ממחזור מאדצ'טסר המצטיין, ששחררה את השיר הזה ב-1989. אחריו הגיעו עוד כמה להיטים, מכירות של מיליוני אלבומים, פרידות והתקמבקויות, האחרונה שבהן נמשכת עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully