וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות יעניק פרס מפעל חיים לראובן ברמן קדים

שני גורקביץ'

29.11.2011 / 15:56

האמן זכה בפרס לאות הוקרה על "תרומתו הייחודית לקידום והעשרת תחום האמנות הפלסטית בישראל"

פרס מפעל החיים בתחום האמנות הפלסטית לשנת תשע"ב יוענק לאמן ראובן ברמן קדים – כך נמסר היום (שלישי) ממשרד התרבות והספורט. מדובר בפרס החשוב ביותר בתחום האמנות הפלסטית ושוויו 70,000 שקלים. הזוכים בשנים עברו הם: פנחס כהן – גת, גדעון גכטמן, נחום טבת, צבי גולדשטיין, בינאקה אשל – גרשוני וציבי גבע.

"בארבעת העשורים בהם הוא פועל בהתמדה, בעיקשות ואפילו בבידוד אמנותי מסוים בתחום שהתווה לעצמו, הוא קשר את עבודתו, לאחר הקשר הראשוני עם האמנות המינימליסטית והפיתוחים הדקורטיביים שלה, עם חידושים בעולם המדעי והטכנולוגי", נימק חבר השופטים את החלטתם. בנוסף צוין כי החלטת הוועדה להעניק את האות לברמן קדים נועדה כדי "להביע את הערכתה למפעל חייו בעשייה האמנותית, בהוראת האמנות ובביקורת ותוך כך להסב את תשומת הלב של הציבור לאיכות ולחשיבות המצטברת של עבודתו. עבודתו של ברמן קדים מתבססת על תרבות ומסורות מקומיות ואוניברסאליות. בתוך כך, מקיימת זו חקירה עקבית ראויה לציון אשר קושרת בין מקורות הרקע שלה לתפיסות ציוריות ועיצוביות ששימשו כמוקדים מרכזיים של מודרניזם, מינימליזם וארכיטקטורה מערבית. בבחירתה, מציעה הוועדה התבוננות והתייחסות לאפיקים אלטרנטיביים לזרם המרכזי והדומיננטי באמנות הישראלית ומציינת את קיומם וחשיבותם של זיקות והקשרים נוספים למהלכים האמנותיים באמנות הבינלאומית אשר זכו להתייחסות מעטה בשדה האמנות הישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שולחן השרטוט: האתר", של ברמן קדים מ-1990./מערכת וואלה!, צילום מסך

ברמן קדים עלה לישראל מארצות הברית בשנת 1950, עם חבריו לתנועת הבונים וב-1954 החל ללמד באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים. עבודתו עסקה בתחילה במתח שבין פיגורטיביות סכמתית להפשטה גיאומטרית, ובהמשך גדלה ההפשטה הגיאומטרית בעבודתו והתגבשה לכדי מה שהוגדר כ"נוסח חריף וצלול שהמשיך את מסורת הבאוהאוס, הקונסטרוקטיביזם וה -Hard Edge". במשך השנים הציג ברמן קדים כ-15 תערוכות יחיד והשתתף בכ-30 תערוכות קבוצתיות ברחבי העולם.

הבחירה בברמן קדים התקבלה ברוב קולות על ידי ועדת השיפוט לפרס מטעם המועצה הישראלית לתרבות ולאמנות. חברי הוועדה היו: ציבי גבע, דוד גינתון, יאן ראוכוורגר ועידית עמיחי כנציגת משרד התרבות. ע"י חברי ועדת השיפוט. עבודותיו של ראובן ברמן קדים יוצגו בתערוכה משותפת של כלל זוכי פרסי משרד התרבות בתחומי האמנות והעיצוב, שתיפתח במוזיאון פתח תקווה לאמנות במהלך קיץ 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully