וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצגה תעלה באריאל - המחזאית תתרום התמלוגים לארגוני שמאל

יהושע בריינר

30.11.2011 / 16:22

"רוחל'ה מתחתנת" זוכת הפרסים תעלה בהיכל התרבות השנוי במחלוקת, אך המחזאית סביון ליברכט, מסרבת ליהנות מהפירות: "מפעל ההתנחלויות הוא מכשול לשלום"

ההצגה עטורת הפרסים "רוח'לה מתחתנת", הצגת השנה בפרס התיאטרון האחרון, צפויה לעלות בשבוע הבא בהיכל התרבות באריאל, אבל לא כולם מרוצים מכך. יוצרת ההצגה, המחזאית סביון ליברכט, שאף זכתה בפרס על יצירתה, היתה ממובילות מכתב האמנים ואנשי התאטרון שיצאו כנגד הופעות בהיכל התרבות בהתנחלות. כעת, מוצאת את עצמה ליברכט במצב בעייתי כאשר הצגת הדגל של תאטרון בית לסין בכיכובו של ששון גבאי תעלה בשתי הופעות בתאטרון השנוי במחלוקת כאשר היא איננה יכולה למנוע זאת.

"באופן אישי אני רואה את ההופעות של ההצגה באריאל במורת רוח גדולה, לא נוח לי עם זה", אומרת המחזאית לוואלה!, "אבל אני לא יכולה לעצור את התיאטרון". לדבריה, רק באחרונה נודע לה כי ההצגה תעלה באריאל ואת הכסף מההופעה היא תתרום לארגון שמאל. "לא התייעצו איתי כי אני חתומה על חוזה מול התיאטרון ואין לי זכות להחליט איפה ההצגה תופיע. עם זאת, את כספי התמלוגים שמגיעים לי מההופעות באריאל לא אקח לעצמי אלא אתרום לארגון רופאים ללא גבולות".

"אריאל איננה נחשבת כשטח מדינת ישראל ועד שאין הסכם עם הפלסטינים, החוק הישראלי לא חל עליה", היא מוסיפה. "כמי שתומכת ביוזמת ז'נבה, אני דווקא רואה את אריאל כחלק מהסדר עתידי בשטח ישראל אבל עד אז ההופעות צריכות להתקיים בשטח הריבוני של מדינת ישראל על פי החוק הבינלאומי ולא על פי החוק של המתנחלים. היכל התרבות הזה נותן לגיטימציה ל'מפעל' של המתנחלים שאני רואה אותו כמכשול לשלום. בכל מקרה, שכל אדם יחליט לפי צו מצפונו אך הכסף מההופעות הללו לא יגיע לכיסי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השרה לבנת דווקא תהיה מרוצה. בתמונה: לבנת מעניקה לציפי פינס, מנכ"ל בית ליסין את הפרס על הזכייה של "רוחלה מתחתנת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, מסרב להתרגש מהצהרותיה של ליברכט. "אני מכבד את דעתו של כל אדם ואין לי עניין להיכנס עימה לוויכוחים", הוא אומר. "יש לנו הסכמים עם כל התיאטרונים ומאז פתיחתו, הפך ההיכל לאייקון ורבים מבקשים להופיע כאן. אנחנו שמחים שהצגות ומופעי התרבות ברמה הגבוהה ביותר מופעים אצלנו לתפארת מדינת ישראל".

בינתיים ממשיך היכל התרבות לצבור תאוצה וראשיו מדווחים על תפוסה מלאה בכל ההופעות במקום. כך למשל בשבוע שעבר הופיע אדיר מילר באירוע אליו נמכרו כל הכרטיסים מראש. בעונה הקרובה צפויים גם להופיע ההצגות "דון ז'ואן" של תאטרון גשר ו"קן הקוקיה" של תאטרון באר שבע.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully