וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום 2011: לנה דל ריי, ג'יימס בלייק ופריצות הדרך השל השנה

עינב שיף

11.12.2011 / 12:01

ג'יימס בלייק ריגש, The Vaccines זיינו, אוד פיוצ'ר קיללו ולנה דל ריי שרה בדיוק כמו נינט: עינב שיף עם האמנים שפרצו לחיינו ב-2011

ג'יימס בלייק

2011 כבר ידעה שמשהו גדול יגיע מהילד הבריטי יפה התואר בעל קול הפלצט ומגע הזהב על הקונסולה, אבל לא ידעה עד כמה. איש לא צפה ש-"Limit to Your Love" יגיע עד גלגלצ ואין אדם אחד בעל לב שלא רעדה האדמה מתחתיו כשהוא שמע את "The Wilhelm Scream". ג'יימס בלייק הביא ל-2011 את השילוב הנכון בין אליטיזם לרוך וקליטות ובין חדשנות להתרפקות. האלבום המלא שלו נהדר, אבל לא מושלם, בדיוק במינון שמספיק כדי להשאיר מקום למופת שעוד יגיע ממנו. בינתיים, נשארו עוד ימים ספורים כדי להחליט האם "The Wilhelm Scream" הוא אכן שיר השנה.

אוד פיוצ'ר

רגע לפני שסילבסטר סטאלון קפץ מהמטוס ב"איש הרס" כדי לרדוף אחרי ווסלי סנייפס, הוא הסביר ש"צריך מניאק כדי לטפל במניאק", ונראה שזה בדיוק הסיבה שקולקטיב ההיפ הופ המגוון Odd Future הצליח כל כך ב-2011, שנת המשוגעים הגדולה בעולם, מאירן ועד יפן. בראשות טיילר, דה קריאייטור ואלבום הענק שלו, "Goblin" ויחד עם ההצלחה המיינסטרימית של פרנק אושן המיסתורי בקרב ביונסה, קניה ווסט וג'יי זי, אוד פיוצ'ר הפכו לכל מה שנכון, שחור, מהיר, אגרסיבי ואכזרי במוזיקה של 2011. נכון, קשה להתמודד עם גילויי ההומופוביה בשירים שלהם וצריך עוד להבין למה הם נוהגים להכות צלמים ולהשתין על הקהל. מצד שני - מניאקים, כבר אמרנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

וזה מה שקורה בהופעות של אוד פיוצ'ר:

The Vaccines

לא מעט להקות חדשות קמו ונפלו ב-2011, חלקן הפציעו עם להיטים מעולים ונעלמו באלבום המלא, חלקן הגיעו לשלב האלבום המלא והטוב, אבל נשכחו כשהתותחים שבו להפציץ. איכשהו, אלבום הבכורה של הווקאסינז שרד את התהפוכות השונות ונותר פנינה רוקנרולית מצוינת ואהובה, שיחד עם הבכורה של Wolf Gang היתה המרשימה של השנה בתחום. לא בטוח מה נזכור מהם בסוף 2012, אבל לשיר כמו "Post Break-Up Sex" תמיד יהיה שימוש.

עזאיליה בנקס

מה שמגניב באמת ב-Azelia Banks זה חוסר המאמץ. החיוך הזה, הפריים המושלם שנגזר מתוך הקליפ של הלהיט "212", מגדיר את הקולנס של הסטארית האחרונה של 2011 ומי שהצליחה, באופן לא ייאמן, להגיע למקום הראשון ברשימת האנשים הנכונים של ה-NME. הבחירה הזו, כצפוי, עוררה דיון סוער ולא מעט ביקורת, אבל שום דבר לא ימחוק לבנקס את החיוך שלה - ושלנו, על הפנים.

EMA

בניגוד ללא מעט יוצרים ברשימה הזו, EMA, שם הבמה של אריקה מ. אנדרסון, הגיעה משומקום - ללא הייפ מוקדם או סימון של בלוג כזה או אחר, מי שהיתה סולנית של להקה לא מוכרת בשם Gowns הגיעה במדים החדשים שלה - נסיכת קרח מדהימה ביופייה ששרה כמו פיבר ריי בגרסה המתוקה עם טקסטים של Cat Power וסקס אפיל של כוכבת. "Past Life Martyred Saints" יככב גבוה וחזק ברשימות סיכומי השנה השונים בגלל כל אלו, אבל גם בגלל שהקצת פחות מ-40 דקות בהן הוא נמשך הם דרך כל כך טובה להימלט מהחיים המחורבנים האלה.

The Weeknd

Abel Tesfaye הפך משם שמאוד נדיר לשמוע לאיש הנכון שכולם, מדרייק דרך פלורנס אנד דה מאשין ועד ליידי גאגא רוצים להתהדר בשם הבמה שלו לצדם. "House of Balloons", המיקסטייפ הראשון של The Weeknd הצליח לסחרר ראשים ולעודד עשיית ילדים; הקליפים של The Weeknd הפכו לעניין בפני עצמם והרמיקסים לדרייק וגאגא הנציחו מסע ניצחון מהיר ואלגנטי ליוצר הקנדי.

לנה דל ריי

2011 מסתיימת רשמית עם "Born to Die", הסינגל השני הרשמי של לנה דל ריי, עם התמונה המדהימה בה היא מצולמת עירומה ומחובקת עם גבר בר מזל במיוחד. השנייה שבה הסינגל הפציע שינתה כמובן את סדר היום של הרשת, הבלוגים והמגזינים, שעברו לנתח באובססיביות אופיינית את הריליס של מי שתחבר את השנה היוצאת ואת זו הנכנסת: אלבום הבכורה של דל ריי צפוי להיות הריליס המרתק הראשון של 2012 שבמכזו התשובה לשאלה: האם היא אמיתית? ועד שנקבל תשובה לכך, מישהו שם לב שהיא שרה בדיוק כמו נינט?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully