וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרטין בויס זכה בפרס טרנר לאמנות מודרנית

שני גורקביץ'

5.12.2011 / 22:20

הפסל שעבודתו חוקרת את השפה הויזואלית של האדריכלות המודרנית זכה בפרס הבריטי, שנחשב ליוקרתי ביותר בעולם

פרס טרנר לאמנות מודרנית הוענק הערב (שני) לפסל מרטין בויס בטקס שנערך במוזיאון הבלטי בגייטסהד שבבריטניה. מדובר בפרס היוקרתי ביותר בעולם האמנות המודרנית, אך הוא מוענק לאמנים בריטים בלבד.

רגע לאחר שהוכרז שמו של הזוכה ולפני שבויס הספיק לעלות לבמה לקבל את הפרס, הסתער לכיוונו גבר לבוש בחצאית טוטו ורודה בלבד והמילים "למדו את זה" כתובות על החזה שלו.

"לא ציפיתי לזה", אמר בויס "כל מה שתמיד רציתי לעשות זה ללכת לבית ספר לאמנות, ופגשתי קבוצה מדהימה של אנשים".


עבודתו של בויס, בן ה-29, חוקרת את השפה הויזואלית של האדריכלות והעיצוב המודרניים. על פי הגדרתו מדובר ב"נוף מוזר - התמוטטות של העולם הפנימי והחיצוני". יצירותיו מותאמות לאתרים בהם הן מוצגות ומשלבות אלמנטים של נוף עירוני עם עיצוב פנים ומורשת המודרניזם.

פרס טרנר לאמנות מודרנית, נחשב לפרס האמנות היוקרתי בעולם. הוא נוסד ב-1984 וניתן לאמנים בריטיים מתחת לגיל חמישים על תערוכה או תצוגה יוצאת מן הכלל של עבודתו ב-12 החודשים שקדמו למועד בחינת המועמדים לפרס. משנבחרו, מציגים ארבעת המועמדים הסופיים לפרס תערוכה משותפת במוזיאון טייט לאמנות מודרנית בלונדון ושם גם מוכרז שמו של הזוכה. לאחר שבשנת 2007 הוצגה התערוכה בליברפול כדי לקדם את מועמדותה לתואר בירת תרבות אירופאית, הוחלט כי בכל שנה שנייה תוצג התערוכה במוזיאון מחוץ ללונדון. השנה, בפעם הראשונה מיושמת ההחלטה, והתערוכה מוצגת במוזיאון הבלטי בגייטסהד, שם גם הוכרז שם הזוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • פרס טרנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully