וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול", "ארץ נהדרת" ועוד: מה צריך לחזור לטלוויזיה - ומה לא

11.12.2011 / 7:16

"האח הגדול" צריכה לחזור בדחיפות, אייל גולן לא וכדי שהגרסה הישראלית ל"אקסטרים מייקאובר" תחכה: וואלה! תרבות עושה סדר בלוח השידורים, לאור המשבר בענף הטלוויזיה

האח הגדול

ריאליטי, כשהוא טוב, הוא הכי טוב. ולא, מה שקורה עכשיו בפריים טיים הוא לא הכי טוב. לא שלישיות מתקתקות שמחפשות אהבה, לא ריצה מלאת צעקות ברחבי העולם ובטח לא שיעורי זמרה סכרינים לפעוטות. אנחנו רוצים את "האח הגדול" שלנו בחזרה. וזה לא אומר שלא נתלונן עליו כשהוא יגיע, שהליהוק לא מספיק טוב, או שאין סיפורים מספיק טובים, אבל נצפה בו, זה בטוח. כי בסופו של כל לוח שידורים, בית האח הגדול הוא עדיין המוצר התעשייתי הכי טעים שיש. הוא סוכריית הגומי האהובה עליכם בפיצוציה, שנדבקת לשיניים ומפוצצת בצבעי מאכל, אבל גם ממכרת לאללה.

שורה תחתונה: מוכנים לסבול גם את מאקוווו של אסי עזר, רק תחזירו

עבודה ערבית

דווקא במצב הכה חשוך שבו המציאות הישראלית נמצאת, אלפי אנשים מחכים להומור הבריא, המושחז וגם הכואב של "עבודה ערבית". בשתי העונות ששודרו עד כה, "עבודה ערבית" היתה האנטיתזה לבינוניות של הטלוויזיה המסחרית וההוכחה שהציבור הישראלי מסוגל לצפות בהמוניו בסדרה שדוברת רוב הזמן ערבית. כל דקה שהיא לא על המסך שלנו היא הפסד גדול לאותם כוחות שהביאו את הטלוויזיה למשבר הנוכחי.

שורה תחתונה: להחזיר בדחיפות, כי אין הסכם שלום באופק

"עבודה ערבית" נדחית

אקסטרים מייקאובר

"אקסטרים מייקאובר" בגרסתה המקורית היא תמצית הצביעות, ההתייפייפות ושימור הפערים האמריקאי. העיקרון, למי שלא נתקל בפלא הוא פשוט – התוכנית "אקסטרים מייקאובר" מגיעה למשפחה נחשלת כלשהי, כזו שגרה בבית מתפורר, רצוי שיש לה גם בן משפחה גוסס או כל אירוע רקע טרגי אחר שאפשר יהיה לחזור ולבחוש בו על רקע מנגינה עצובה. אבל הכל יהיה בסדר, כי צוות האקסטרימים שכולל מעצבים, נגרים, קבלנים ומה לא, ימחק להם את הבית הנאחס מהמקום, ויקים במקומו בית מנקר עיניים, עמוס עד טמטום בשכלולים טכנולוגיים שלא תואמים בשום צורה את רמת החיים של המשפחה שכבר אינה אומללה.

לא נצטער אם הגרסה הישראלית של "אקסטרים מייקאובר" לא תפשיר מקפאונה ההפקתי – עשו עלינו מספיק עוואנטות בכל הנוגע לקיץ המחאה שעבר כאן. לא נצטער גם אם גלית גוטמן החמודה, שהצליחה לחלץ את עצמה כבר מקשקושים כמו "הדוגמניות" בזכות דוקו ברמה כמו "בטבעת זו", תחפש לעצמה אפיק הנחייה מוצלח יותר, שיחמיא לה יותר, ולא יחזיר אותה אחורה למקום של הבכיינית הפוטוגנית.

שורה תחתונה: שערוץ 10 ישקיע באקסטרים מייקאובר ללוח שלו בימים שבהם קשת משדרת. ולא, "מעושרות" לא נחשב

"אקסטרים מייקאובר": גלית גוטמן היא הנבחרת

היפה והחנון

"היפה והחנון" היא בדיוק ההוכחה לכך שטראש לא חייבת להיות מילה גסה, ומבין שלל תוכניות הריאליטי של "אופס, נתקעתי בווילה עם מלא זרים ומצלמות", היא אולי הכיפית והמצחיקה ביותר מכולן. ובלי ספק גם המתיימרת פחות מכולן.

מהליהוק שעד כה רק הצליח להוכיח עצמו כאפקטיבי מעונה לעונה, דרך המשימות המוצלחות והיצירתיות של הזוגות המוזרים, ועד הפנינים שלא יסולאו בפז של היפות המשתתפות - "היפה והחנון" היא סוכריה טלוויזיונית קטנה ולא משמינה. עכשיו בדיוק, כשהחורף המדכדך הזה נותן את התחושה שכאן זה נרניה ואסלן בדיוק מת, עכשיו זה הזמן להביא את האביב.

שורה תחתונה: תוחזר ומיד, בעיקר כדי לדחוק את חופית טייב מאחרוני הפריימים שנותרו לה

משבר ערוץ 10: עוד הפקות שנעצרו

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אייל גולן קורא לך

"אם עדי לאון אומר בתוכנית שלי למישהי 'את לא זמרת' זה 300 אלף שקל?", תהה אייל גולן בדבריו האמיצים נגד חוק לשון הרע, אבל יש דברים גרועים יותר מקנס כספי: שחיקת המותג שלך למשל כזמר הכי מצליח בארץ על תוכנית שתתחרה ב-"The Voice" ישראל ובשביל מה? אולפן מעצבן, אינספור שעות בערוץ המוזיקה וזמרים וזמרות שבסופו של דבר, יאפשרו לאייל גולן לתפוס אוויר במופעים שלו בקיסריה. לא חבל על הכסף?

שורה תחתונה: אייל, לך על הכסא של מרגול ב"כוכב נולד". עדיף

"אייל גולן קורא לך" נדחית

המיוחדת

עם כל החיבה ל"אחת אפס אפס", העניין הזה של סדרות משטרה בישראל לא תופס: לא תסריטאית, לא בהיבט המשחק ואפילו לא בהיבט האקשן. הציבור הישראלי פשוט לא מכבד את השוטרים שלו, כפי שהמפכ"ל האמיתי העיד, ומעדיף לראות את כחולי המדים נלעגים ב"הבורר" ולא כגיבורים. אם זה לא מספיק, רשת החליטה לשחוק עוד קצת את הטאלנט עפר שכטר, ואין לאיש מושג איך זה ייגמר מלבד הנחה אחת: "המיוחדת" עוד לא עברה פרק אחד, אבל ברור ש"הסמויה" זה לא יהיה

שורה תחתונה: אל תמהרו, בסדר?

ארץ נהדרת

בישראל יש מעט מדי תוכניות שגם מצליחות לומר משהו חשוב וגם פופולריות; זה פשוט איזון שכמעט לא קיים ועכשיו יותר מתמיד הוא קריטי. "ארץ נהדרת" מוכרחה לחזור ודחופה שעה אחת קודם. מתחת למעטה השטותניקי, ה-לכל-המשפחה שלה, הצליחה "ארץ נהדרת" למשוך את הקהל כשביד אחת היא מחזיקה במקפלות הסנוביות וביד השנייה את "הישראלי המכוער". העיקרון הבידורי, אף פעם לא מנע מיוצרי וכותבי התוכנית לוותר על משמעות הדברים.

גם אם זה קשה להאמין, "ארץ נהדרת" היתה הראשונה שדיברה בפורמט קומי על מצוקת הדיור, על קריסת מעמד הביניים, על הסכסוכים בתוך הזמר המזרחי, על האלימות בבתי הספר ועל עוד הרבה נושאים שרק מאוחר יותר מצאו את עצמם במהדורות החדשות. אז גם אם לא רצוי שנהיה לארצות הברית ונשאב את כל הידע האקטואלי שלנו מתוכניות סאטירה – עדיין "ארץ נהדרת" היא האמירה הנוספת, ההכרחית והביקורתית על מה שקורה כאן. כל זמן שעדיין לא עפנו בפיצוץ גרעיני לכל העזאזלים – בבקשה תחזרו.

שורה תחתונה: מה, לא ברור? וחוץ מזה - רועי בר נתן בעונה החדשה זו סיבה ממש טובה לפתוח טלוויזיה

"ארץ נהדרת" נדחית
טלוויזיה במשבר: האם התעשייה בדרך להתרסק?
מסכימים ש"האח הגדול" חייבת לחזור? רוצים גם את אייל גולן? ספרו לנו בפייסבוק

*השתתפו בהכנת הכתבה: לילך וולך, הדר טורוביץ', עינב שיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully