וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעושרות" כבשה את לוס אנג'לס טיימס

10.12.2011 / 18:19

העיתון היוקרתי הקדיש כתבת פרופיל לדוקו-ריאליטי של ערוץ 10 תחת הכותרת: "עשירות ישראל כבר לא מתביישות". ניקול ראידמן: "ישראל היא עדיין כפר"

"מעושרות", הדוקו-ריאליטי שיצרה אורנה בן דור עבור ערוץ 10 הגיע גם לארה"ב, באמצעות כתבה של שליח העיתון בתל אביב, אדמונד סנדרס, בטור Column One המתעד תופעות מרחבי העולם.

כותרת המאמר היא "הסופר-עשירות של ישראל כבר לא מתביישות לנפנף בעושר שלהן" ובהמשך סוקר סנדרס את הסדרה ובתמה המרכזית, טוען כי "מעושרות" למעשה מייצגת את התפכחותה הסופית של ישראל מחלום הסוציאליזם הישן והכרתה במציאות הקפיטליסטית של המאה ה-21: "לצופה האמריקאי אין כאן שום דבר חדש, אבל לארץ של הקיבוץ, שבה המחוקקים עדיין לובשים ג'ינס למשכן, חגיגת הנפנוף הזו בעושר פוגעת בעצב חשוף".

ניקול ראידמן, המככבת בתוכנית, אמרה לסנדרס כי "ישראל היא המקום היחיד שבו מגיעים עם קרוקס למסעדה. כשאני חוזרת למוסקבה אני מבינה שישראל היא עדיין כפר, אבל היא מתחילה להשתנות". ועוד מראידמן: "הרוסים לימדו את הישראלים איך ליהנות מהחיים ואיך ליהנות מכסף".

"התוכנית הזו פשוט איומה", מצוטטת בכתבה שרון עציוני, מתכננת אירועים מתל אביב. "זו לא ישראל האמיתית. אבל אני לא מסוגלת להחמיץ פרק. אני כל כך כועסת על עצמי". "פעם, ישראלים היו מתביישים להיקרא עשירים", אומר איש הנדל"ן מאיר מנחם. "היום, העשירים לא מתביישים. אם הם עושים כסף, הם רוצים לעשות הרבה יותר".

הכתבה עוסקת באופן נרחב יחסי גם בהתפתחות מעמד העשירים בישראל והשינויים הגיאוגרפיים בשל כך, עם צמיחתם של אזורים בתל אביב, הרצליה וקיסריה, כמו גם בהשפעת כניסתם של אוליגרכים ממוצא רוסי לאלפיון העליון.

"מעושרות" בלוס אנג'לס טיימס: הכתבה המלאה
"מעושרות": הבלוג של וואלה! תרבות
"מעושרות": עדיין עוקבים? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מעושרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully