וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "סילבסטר בניו יורק" ניצח את "דמדומים"

11.12.2011 / 17:17

הקומדיה הרומנטית עתירת הכוכבים הדיחה את סאגת הערפדים מן המקום הראשון, אבל עשתה זאת עם מספרים נמוכים מהציפיות. גם "מבוגר אחראי" של ג'ונה היל איכזב

הפעם כבר אין תירוצים: בשבוע שעבר הוליווד עוד היתה יכולה להאשים את הביצועים הקופתיים החלשים שלה באפקט השלילי המסורתי של התאדות חגיגות ההודיה, אבל הפעם כבר לא היה לה למי לבוא בטענות חוץ מלעצמה, לאיכות הסרטים שהוציאה לשוק ולחוסר היכולת שלה לשנע כמו בעבר את קהלי היעד שלהם.

וכך, שני המוצרים הטריים שהגיעו לשוק סבלו מפתיחות מאכזבות. מדובר, קודם כל, ב"סילבסטר בניו יורק", הקומדיה הרומנטית של גרי מרשל, שאמנם השכילה להדיח מהפסגה לאחר שלושה שבועות את "דמדומים: שחר מפציע, חלק ראשון", אבל עשתה זאת עם 13.7 מיליון דולר בלבד. המספרים הללו נמוכים מן הציפיות ופחותים בשליש מן הספתח שרשם לפני שנתיים "יום האהבה", הפרויקט הרומנטי הקודם של מרשל, והם חושפים בעיה עקרונית שממנה סובלת תעשיית הקולנוע האמריקאית.

בעיה זו היא פחיתות מעמדם של הכוכבים, שערכם הקולקטיבי נמוך מאי פעם. דבר זה כבר הומחש לא פעם בשנים האחרונות, והוא בא לידי ביטוי בצורה מובהקת במיוחד ב"סילבסטר בניו יורק" - סרט שמאגד באמת כמות חריגה ואינסופית של שחקנים בעלי שם, מזוכי האוסקר רוברט דה-נירו, הילרי סוונק והאלי ברי ועד צעירים לוהטים בסדר הגודל של אשטון קוצ'ר וליה מישל, וגם כך לא מצליח להזיז את הקופות הרושמות.

עם זאת, עדיין מוקדם להספיד את "סילבסטר בניו יורק". הוא יישאר בשטח בזמן הקרוב ויהיה המוצר הרומנטי המשמעותי היחיד וגם אחד מסרטי הכריסמס הבודדים בסביבה, כך שיש לו סיכוי לתקן את מאזנו בשבועות הקרובים. אבל מה שלא יהיה, על ההישגים של "יום האהבה" הוא ככל הנראה כבר לא יתעלה.

מבוגר אחראי. imdb
מתקשה להסתדר בלי בראד פיט בצידו. ג'ונה היל ב"מבוגר אחראי"/imdb

כולם אוהבים את "החפרפרת"

אכזבה גדולה עוד יותר היתה מנת חלקה של "מבוגר אחראי", הקומדיה הפרועה בכיכובו של ג'ונה היל, שתפסה את המקום השני עם הכנסות של עשרה מיליון דולרים בלבד. כישלון זה המחיש שנית בעיה אחרת של הוליווד: הקושי העכשווי שלה למכור קומדיות שכאלה לקהל היעד שלהן - צעירים, שהמחשב והאייפון שלהם לא מותירים להם די זמן, אנרגיות או רצון ללכת לקולנוע.

וכך, לאחר הפרק השלישי ב"הרולד וקומר" ו"30 דקות או פחות", שחוו זאת על בשרם מוקדם יותר השנה, גם "מבוגר אחראי" גילה כי אין לו עם מי לדבר. מובן שהביקורות הקטלניות במיוחד והתגובות הצוננות של אלה שכן ראו אותו לא עזרו לו, כך שבקרוב הוא כבר ייאלץ להיפרד מן האולמות ולחפש את הונו האמיתי במסך הקטן. זה אמור היה להיות הסרט שבו היל יוכיח כי נוסף להיותו שחקן משנה משובח, למשל ב"מאניבול", יש בכוחו לשאת פרויקט שלם על כתפיו השמנמנות, אבל הוא כבר יידרש לחכות להזדמנות אחרת כדי לעשות זאת.

בינתיים, רגע לפני שהשנה נגמרת, האולפנים שיחררו לאולמות בהפצה מצומצמת שני סרטים שמקווים להיות פקטור בעונת הפרסים של 2011: "החפרפרת" הבריטי, שזכה לאחד הפרגונים הביקורתיים הגדולים של השנה, השכיל להכניס יותר מ-300 אלף דולר בארבע אולמות בלבד; "Young Adult", שיתוף פעולה מחודש של הבמאי ג'ייסון רייטמן והתסריטאית דיאבלו קודי ("ג'ונו"), והפעם עם שרליז תרון בתפקיד הראשי, נהנה מביקורות לא רעות וגרף גם הוא קצת יותר מ-300 אלף דולר, אבל עשה זאת בשמונה אולמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully