וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה מיליקן: שרה סילברמן היא לא הבחורה המצחיקה היחידה באזור

הדר טורוביץ'

18.12.2011 / 11:08

הקומיקאית הבריטית שרה מיליקן היא התשובה לכל מי שמאס בשרה סילברמן, אבל מחפש הומור נשי מבריק ואת החום של לואי סי.קיי. הדר טורוביץ' משתנקת

השנים האחרונות לא היו פשוטות עבור מעריצי שרה סילברמן. משהו בשטיק שלה הפסיק לעבוד. למעשה מאז סרט המופע המצוין שלה " Jesus is Magic", היא לא באמת הצליחה לחלץ מאמתחתה משהו מבריק, להוציא אולי את הקליפ הבלתי נשכח בו היא מספרת על יחסי האישות שלה עם מאט דיימון. הז'אנר שהיא חתומה עליו - בחורה עם לוק תמים, קול מתוק וג'ורה מטונפת שמסתתרת בפנים - הוא הישג לכל הדעות, אבל נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה נאנקתם מולה בצחוק, או חשבתם לעצמכם, פאק, היא גאון! סילברמן, הלכה לאיבוד כשהיא דוהרת על הפוני מהטריק האחד תוך שהיא מלמלת לעצמה באובססיביות: פלוצים, קקי, כוס, זונה.

רבות דובר על הקושי להשתחל למועדון הגברים של הקומיקאים. כפי שנשים מגיל מסוים צריכות לבחור בין תחת לפנים, כך נשים אחרות צריכות להכריע: סמל מין או ספקית פאנץ' ליינים מצטיינת. זה לא הוגן, זה מעוות, אבל כרגע זו עדיין המציאות. ובאמת שבימים שבהן "הדרת נשים" היא הביטוי המכובס של הרגע ("תג מחיר" בחופשה זמנית), יש לנו צרות גדולות יותר להידרש אליהן. נשים קומיקאיות דווקא יש לא מעט (טינה פיי, קריסטין וויג, מינדי קלינג ואחרות), אבל סטנדאפאיסטיות עם מספיק כוח בשחלות לעמוד מול קהל חי יותר משעה ולגרום לו לצחוק? כאלה יש מעט מאוד, ואף אחת מהן לא נמצאת כרגע בחמישיה הפותחת. וישנה שרה מיליקן.

שרה מיליקן בפעולה, עם פה נקי, יחסית:

מיליקן היא קומיקאית בריטית שתופסת תאוצה ומחברת בהצלחה את עולמן הרוחני של נשים רבות המורכב מעוגות, סקס ודימוי עצמי. מיליקן פרצה לתודעה הבריטית ב-2008, קצת אחרי שזכתה בפרס הפריצה הקומית בפסטיבל אדינבורו, מאז היא הצליחה להשתחל ללא מעט תוכניות טלוויזיה שדורשות את כישוריה בזריזות לשון ודיוק באבחון תופעות התנהגותיות – מעדות ה"זה מצחיק כי זה נכון".

בדומה לסילברמן, גם למיליקן יש ג'ורה מפוארת שעומדת בסתירה גמורה ללוק הדודתי והבלתי מזיק שלה, אלא שבניגוד לאמריקאית המיזנטרופית, מיליקן היא אשה חמה מעוררת הזדהות. אחרי שמסיימים להשתנק מולה מצחוק, בעיקר מתחשק לתת לה חיבוק, לשבת מול הטלוויזיה (כן, זה יותר מצחיק כשהיא אומרת "Telly") ולרדת על מגש עוגיות. העובדה שבעלה מזה שבע שנים זרק אותה במפתיע והיא נאלצה לחזור לגור אצל ההורים הופכת את הקומדיה שלה למסע הישרדות מריר, חד, אבל גם מלא לב.

מיליקן עושה שמח אצל גרהאם נורטון ואורחים:

בהקשר הזה מיליקן מאוד מזכירה את לואי סי.קיי, הגאון של הרגע ללא ספק, שגם הוא, קומיקאי מכמיר לב במובן הכי טוב של המילה. כי בעידן הנוכחי, הלוזרים הם האנשים היחידים שאנחנו מוכנים לאהוב באמת מכל הלב. ואין לוזרית גדולה יותר משרה מיליקן, גרושה, שמנמנה, מגושמת וגרגרנית שבן הזוג שלה מניף אותה לאוויר ברגע רומנטי לאחריו היא שואלת בקול מתפנק: "אני כבדה לך?", והוא עונה: "לא משהו שאני לא יכול להתמודד איתו".

לאחרונה יצא המופע האחרון של מיליקן "Chatterbox" על די.וי.די וניתן לרכוש אותו באמזון וליהנות משעתיים וחצי של אבחנות מדויקות, גסויות ואהבת פחמימות בלתי מתפשרת. מיליקן אמנם מגיעה מצפון מזרח בריטניה, מה שאומר שהמבטא שלה הוא חתיכת אתגר, אבל היא שווה את המאמץ. חוץ מזה, הגיע הזמן שמישהו יזכיר לריקי ג'רבייס שהוא לא האטרקציה הקומית היחידה שיש לממלכה הבריטית להציע לאמריקאים.

שרה מיליקן מצחיקה אתכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully