וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2012: המירוץ מסתבך

11.12.2011 / 23:46

מבקרי לוס אנג'לס בחרו ב"היורשים", בניו יורק ובוסטון העדיפו את "הארטיסט": המירוץ לאוסקר עדיין ללא מועמד מוביל ברור

איגוד המבקרים של לוס אנג'לס בחר הערב (ראשון) ב"היורשים" בכיכובו של ג'ורג' קלוני כסרט הטוב ביותר השנה ובטרנס מאליק ("עץ החיים") כבמאי השנה. המבקרים הפתיעו כשהכריזו על השחקנית הקוריאנית הבאה בימים יון ג'ונג-הי כשחקנית השנה, וזאת על הופעתה בסרט הקוריאני "שירה". מייקל פסבנדר זכה בפרס השחקן על מכלול עבודתו השנה ("בושה", "אקס-מן: ההתחלה" ועוד), וג'סיקה צ'סטיין זכתה בפרס שחקנית המשנה, גם כן על מכלול עבודתה ("עץ החיים", "העזרה" ועוד). כריסטופר פלאמר זכה בפרס שחקן המשנה על "בגינרס" ו"רנגו" זכה בפרס לסרט האנימציה. את פרס התסריט קטף הסרט האיראני "פרידה". את פרס הסרט הזר לקח "עיר של חיים ומוות" הסיני, שלא נכלל ברשימת המועמדים בקטגוריה זו באוסקר.

איגוד מבקרי האונליין של ניו יורק בחר ב"הארטיסט" כסרט הטוב ביותר ובמישל הזנוויציוס, יוצר "הארטיסט", כבמאי הטוב ביותר. השחקן הטוב ביותר לפי איגוד זה הוא מייקל שאנון מ-"Take Shelter" והשחקנית הטובה ביותר היא מריל סטריפ על "אשת הברזל". מליסה מקארת'י מ"מסיבת רווקות" זכתה בפרס לשחקנית המשנה והסרט עצמו זכה בפרס האנסמבל הטוב ביותר. אלברט ברוקס זכה בפרס לשחקן המשנה על "דרייב". "הרפתקאות טינטין" זכה בפרס האנימציה.

"הארטיסט" הוא גם הבחירה של מבקרי הקולנוע של בוסטון. פרס הבמאי הוענק למרטין סקורסזה על "הוגו". בראד פיט זכה בפרס השחקן על "מאניבול" ומישל וויליאמס זכתה בפרס השחקנית על "השבוע שלי עם מרילין". "רנגו" זכה בפרס האנימציה. כמו אצל המבקרים של ניו יורק, מליסה מקארת'י ואלברט ברוקס הוכתרו בידי מבקרי בוסטון כשחקני המשנה הטובים של השנה.

בו בזמן, מכון הסרטים האמריקאי, ה-AFI, הכריז כמדי שנה על עשרת הסרטים הטובים לטעמו. הסרטים המאושרים הם "מסיבת רווקות" ,"היורשים", "נערה עם קעקוע דרקון", "העזרה", "הוגו", "ג'יי. אדגר", "חצות בפריז", "מאניבול", "עץ החיים" ו"סוס מלחמה". מחוץ לרשימה בחר המכון האמריקאי לציין לשבח את "הארטיסט" ואת סדרת סרטי "הארי פוטר", שבהיותם הפקות אירופאיות, לא יכולים להיכלל בעשירייה שלו. מכל האקלקטיות הזו אפשר ללמוד כי המירוץ לאוסקר עדיין פתוח לגמרי, בלי מועמד מובהק באף קטגוריה.

מכון הסרטים מציין גם את עשרות הסדרות הטובות של השנה. כאן, אפשר לרשום גם את הנקודה הישראלית: "Homeland", העיבוד האמריקאי ל"חטופים" שיצר גידי רף עבור קשת, נמצאת בין הסדרות הנבחרות, ובהן גם "אימפריית הפשע", "שובר שורות", "האישה הטובה", "משחקי הכס" ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • הארטיסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully