וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי גבסו: "הדרת נשים היא חילול ה'"

עינב שיף

15.12.2011 / 7:38

שי גבסו חוזר עם סינגל מצוין, "נגמרו לנו השירים העצובים" ומספר על תחושת החנק האמנותית ועל ההקצנה הדתית שמרגיזה אותו כל כך. האזנה וראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב מסוים, שי גבסו הרגיש שהכל חנוק לו מדי. המוזיקאי המצוין והלא מספיק מוערך הזה היה אחרי צאת האלבום "קרוואן" וסיבובי ההופעות הארוכים שלו, הן של האלבום והן של האלטר-אגו שביצע שירים באנגלית, והרגיש תקוע. "לא מצאתי את המקום שבו אני אומר משהו משלי", הוא מספר בראיון מספרד, שם הוא מקליט חומרים בפרויקט אחר עם מוזיקאים כמו ג'רי גונזלס. בינתיים, גבסו מוציא את הסינגל הראשון, "נגמרו לנו השירים העצובים", סינגל ראשון מתוך אלבום רביעי, שניתן להאזנה כאן. "הרבה דברים שעממו אותי, ולא כל כך ידעתי מה לעשות. ואז שמתי קותימאן ביוטיוב, וזה פשוט בא לי".

השלב הבא היה פנייה לסאבו וקותי, צמד המפיקים המשובח שעבד עם גבסו על שירו החדש. "הם נתנו לי בהתחלה תשובות מהוססות, כי השידוך בינינו לא טבעי וזה ברור", מספר גבסו. "הם רצו לשמוע את השיר, אני לא רציתי לנגן אותו על גיטרה כי נמאס לי מגיטרה. בסוף הבאתי להם סוג של סקיצה והם אהבו את זה, וזה מזל גדול – החיבור איתם היה ממש חמצן בשבילי, הם אנשים מאוד מוכשרים עם מעוף וחדשנות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצאת נגד החנק. שי גבסו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהרגלו של גבסו, "נגמרו לנו השירים העצובים" הוא שיר עם טקסט ברמה גבוהה, שמצליח לתפוס משהו אחר בישראליות בזווית לא צפויה. "השיר מדבר על המשהו החנוק שיש בישראל שכולנו מרגישים", אומר גבסו. "אני מרגיש שהכל חוזר על עצמו וגם אמנים מצליחים חוזרים על עצמם, הכל עומד במקום. בשיר הזה ניסיתי ללכת לכיוון הקצב והרגליים, להשתחרר".

זה שונה מאוד מהאלבום הקודם שלך, "קרוואן", שגם לא הגיע לקהל הרב שאתה מכיר.

"זה בדיוק זה – באלבום הקודם לא שיחקתי את המשחק. כתבתי משהו שהאמנתי בו, ולא דחפתי את זה כמו שאמן פופ צריך לדחוף. הפעם אני מאמין שלא צריך להיות מנומס ולהישאר בבית – צריך להוציא את הזעם החוצה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שי גבסו בהופעה. שוקה כהן
קול באישה ערווה? הייתם מתים. שי גבסו/שוקה כהן

חלק מסוד המשיכה של המיינסטרים לגבסו נובע מההיכרות איתו – הנער המופנם עם הכיפה השחורה לראשו, שלפעמים בולטת ולפעמים לא. גבסו היה חלק מאותו דיון ארוך ומקיף סביב חלקה של הציונות הדתית בישראל. גבסו מודע לכך, ויודע גם שהעיניים נשואות אליו בימים אלו, ימים של הדרת נשים וקול באישה ערווה: "כל הסממנים החיצוניים של יהדות, אני לא כל כך מסתדר איתם", הוא מסביר. "אני חושב שהיתה אבולוציה ליהדות וזה קצת הלך למקום שקשה לי איתו, למקומות רחוקים מדי. מילים כמו דת לא שייכות לקשר שלי עם אלוהים. יש הרבה הקצנה בכל ביטוי והדרת נשים וקול באישה ערווה הם חילול ה' הכי גדול, שאנשים לא דתיים חושבים בגלל זה שנשים לא צריכות לשיר. זה גרוע מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • שי גבסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully