וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שרלוק הולמס: משחק הצללים" ראשון, אבל עם פתיחה מאכזבת

18.12.2011 / 17:29

ההמשכון לא הצליח להתעלות על ההישגים של קודמו, מה שקרה גם ל"אלווין והצ'יפמנקס 3". לעומת זאת, "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" עושה חיל בהפצה מצומצמת

מנהלי האולפנים קיוו כי כמאמר השיר של הוומבאטס, הם יקבלו מוקדם מן הרגיל את מתנות חג המולד שלהם. אך זה לא קרה: הבצורת הקופתית המשיכה גם השבוע, ושני הסרטים החדשים שהגיעו לאקרנים הציגו ביצועים מאכזבים.

בשני המקרים, מדובר בהמשכונים שלא השכילו להתעלות להישגים של קודמיהם. מדובר, קודם כל, ב"שרלוק הולמס: משחק הצללים", שהדיח מן הפסגה את "סילבסטר בניו יורק" הכושל, אך עשה זאת עם הכנסות של 40 מיליון דולר בלבד. זהו סכום נמוך משמעותית לעומת הספתח של הקודם, שפתח עם יותר מ-60 מיליון דולר.

כחלק מטקטיקת ניהול המשברים שלהם, מזכירים באולפני וורנר כי הסרט הקודם הגיע לאקרנים בחג המולד עצמו ולא שבוע קודם לכן, כך שהיה לו פוטנציאל מסחרי גדול יותר. הם גם רושמים לזכותם את הביקורות הטובות ואת התגובות הנלהבות של הקהל לפרק השני, שאמורות לעזור לו לצבור מומנטום ולנצל את החג כדי לתקן את מאזנו. יש לתקווה זו על מה להתבסס, אבל צריך לזכור גם כי "שרלוק הולמס: משחק הצללים" ייאלץ להתמודד בשבועיים הקרובים מול תחרות קשה בדמותם של "נערה עם קעקוע דרקון" ו"משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים". לפיכך, תנופה כזו היא בכלל לא דבר אלמנטרי, והפרויקט המבטיח עלול להירשם כמפח נפש קופתי נוסף של סתיו-חורף 2011.

מתוך הסרט אלווין והצ'יפמנקס 3. imdb
סוף לצווחות. מתוך "אלווין והצ'פמנקס 3"/imdb

כך או כך, מצבו של הבלש המהולל עדיף על זה של החיות הצווחניות המככבות ב"אלווין והצ'יפמנקס 3". הפרק השלישי בסדרת הקומדיות המוזיקליות לכל המשפחה תפס את הסגנות עם 23.5 מיליון דולר בלבד – בערך חצי מקודמו, שהיה דרך אגב אחד הסרטים הבלתי נסבלים של השנים האחרונות ולמרבה המזל נגנז בישראל.

במקרה דנן, נראה כי בדיוק כמו "תזיזו ת'רגליים 2", גם מותג "אלווין והצ'יפמנקס" לא היה מספיק חזק כדי למשוך לאורך השנים, והקהל מאס בו. מצד אחד, הוא לא השכיל לשמור על מעמדו בקרב הילדים שראו את שני פרקיו הראשונים ובינתיים התבגרו, ומצד אחר גם לא הצליח לצבור לעצמו מעריצים חדשים. לאור כל זה, אם לא יקרה לו נס כריסמס, הפרק הרביעי בסדרה כבר ייצא ישר לדי.וי.די

חדשות רעות נוספות הגיעו מכיוונם של "סילבסטר בניו יורק" ו"מבוגר אחראי", שסבלו מצניחות חדות בהכנסותיהם לאחר הפתיחה החלשה גם כך שלהם. הבשורות המרות הגיעו גם מן החזית של "Young Adult", סרטם של זוכי האוסקר בעבר ג'ייסון רייטמן (במאי), דיאבלו קודי (תסריטאית) ושרליז תרון (שחקנית ראשית), שלא הצליח להותיר חותם בעונת הפרסים, ובהתאם לכך גם לא השכיל לכבוש נתח שוק משמעותי לאחר שהרחיב השבוע את הפצתו.

מתוך הסרט משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים. imdb
הצלחה גדולה, והיד עוד נטויה. טום קרוז ב"משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים"/imdb

ובכל זאת, סנטה הקדים לתת מתנה אחת להוליווד: "משימה בלתי אפשרית 4", שכבר זכה להפצה מלאה אצלנו, התגלגל כיריית פתיחה באמריקה למספר מצומצם של אולמות, ועשה בהם חיל.

הסרט נהנה מכך שהוקרן בעיקר באולמות IMAX, שבהם מחירי הכרטיסים גבוהים יותר, וכן ניצל את העובדה שבחלק מהן קדמה להקרנה חשיפה ראשונה של כמה דקות מן הפרק האחרון והכה מדובר ב"באטמן". כתוצאה מכך, הוא גרף כ-15 מיליון דולר ב-450 אולמות בלבד, ועשה זאת עם ממוצע הכנסות פר אולם שגבוה יותר מזה של כל הסרטים האחרים בשוק. אם אירועי סוף השבוע האחרון הם איזשהו אינדיקציה לעתיד, הרי שהוליווד תצטרך להתחיל להתבסס יותר ויותר על הקרנות ב-IMAX. בלעדיהם, גדולים ככל שיהיו הסרטים, פשוט קשה מדי להוציא אנשים מהבית.

"באטמן" החדש: מה חשבנו על החשיפה הראשונה שלו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully