וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר האינדי-ווייר: "השוטר" אחד הסרטים הטובים של השנה

19.12.2011 / 21:33

סרטו של נדב לפיד נבחר כאחד מן הסרטים הטובים שלא הופצו מסחרית בארצות הברית ב-2011. הישג גם ל"הערת שולים" שישתתף בפסטיבל פאלם ספרינגס

לאחר שכבר השתתפו בפסטיבלים רבים וזכו לביקורות מעולות ברחבי העולם, זכו הערב (שני) הסרטים הישראליים "השוטר" ו"הערת שוליים" להישגים בינלאומיים נוספים.

"השוטר" של נדב לפיד מככב בסקר השנתי המסורתי של אינדי-וויר, שנחשב האתר היוקרתי בעולם בכל הקשור לקולנוע עצמאי. בסקר, שהשתתפו בו 163 מבקרים, ובהם כמה מן הבכירים בעולם, הגיעה הדרמה תוצרת הארץ למקום הרביעי ברשימת "הסרטים הטובים ביותר שטרם הופצו בארצות הברית". בזאת, הקדים לפיד אפילו את "פאוסט" של אלכסנדר סוקרוב, שזכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה, וכן סרטים של יוצרים ותיקים ומוערכים, למשל "סוס שחור" של טוד סולונדז ו"מחוץ לשטן" של ברונו דומון, ועוד יותר ממאה סרטים אחרים שהשתתפו בפסטיבלים ברחבי העולם אך טרם זכו להפצה רשמית בארצות הברית. עתה, לאחר ההכתרה הזו, ייתכן כי סיכוויו של "השוטר" לזכות בחשיפה מסודרת בארצות הברית התגברו. בצרפת, בכל מקרה, הוא יוקרן מסחרית במרץ ככל הנראה.

המבקרים שהשתתפו בסקר בחרו כסרט הטוב ביותר של השנה את "עץ החיים" של טרנס מאליק, שגם נבחר לבמאי הטוב ביותר. את פרס ההופעה הראשית הטובה ביותר קטף מייקל פאסבנדר על "בושה" (יש לציין כי בתחום המשחק, סקר זה אינו עושה הפרדה מגדרית). את פרס ההופעה המשנית קטף כריסטופר פאלמר על "בגינרס", ופרס התסריט הלך ל"פרידה" האיראני, הפייבוריט לקטוף את האוסקר לסרט הזר, פסלון שאליו שואף גם הערת שוליים.

סיכויי "הערת שוליים" להשתלב לכל הפחות בחמישיית המועמדים לפרס זה גברו היום במעט, לאחר שהוכרז כי נבחר להשתתף בפסטיבל פאלם ספרינגס היוקרתי, שיתקיים בקולורדו בין החמישה ל-16 בינואר. סרטו של יוסף סידר ימצא את עצמו באירוע יחד עם מועמדים בולטים אחרים לאוסקר הזר, ובהם כמובן "פרידה" האירני, וגם "פרחי מלחמה" הסיני, "הכרזת מלחמה" הצרפתי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully